Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Greato skrev:Önskelista på spelare ut till nästa säsong:
JP
Garrison
Mylläri

Bergfors
Haga
Östman
Wandell
Widing
Hank
Hedman
Guter
Kommer inte bryta med spelare som har kontrakt kan jag tänka mig. Vi jobbar mycket med kontinuitet och när det går att göra känns det dumt att börja dumpa massa spelare efter en rätt bra säsong.

JP: (Har kontrakt ett år till.) Har väl i spelet i stort gjort det bra men måste väl börja värdera vissa situationer bättre då det varit för många individuella misstag.

Garrison: Inte varit lika bra som ifjol och dessutom gammal och på artistkontrakt. Dr är väl Ekberg tänkt som ersättaren.

Mylläri: Kom in för att bredda laget vid skadan på Alsing. Ändå gjort det över förväntan men svårt att se att han skulle få förlängt. Det är väl om vi skulle ha 8 seniorbackar kommande säsong och han skulle vara en billig lösning.

Bergfors:(Har kontrakt ett år till) Seriöst? Gör sällan en dålig match och känns som han börjar bli en kulturbärare. Känns oerhört proffsig. Dock kan jag köpa om han får spela längre ner i kedjeformationerna. Tex en fjärdekedja med Hank-Wandell-Bergfors.

Haga: (Har kontrakt ett år till) En av våra mest kreativa spelare som ändå producerat mer än 0.5 ppg. Dessutom vår bästa poängplockare i PP. Dock har han väl en del att jobba på i defensiven men känns dumt att dumpa en spelare som ligger på runt 30 poäng som dessutom är förhållandevis billig.

Östman: (Har kontrakt ett år till) Har väl haft det lite tufft att riktigt prestera i SHL. Men hyfsat ung och billig och nu har han gjort sin första SHL-säsong. Gissar att han utvecklas till nästa säsong.

Wandell: (Har kontrakt ett år till) En av de bästa defensiva centrarna i serien. Skulle väl vara kul om han producerade lite mera framåt men i en fjärdekedja utan speltid i PP så blir det sällan så mycket mer.

Widing: Älskar inställning hos Widing men lär knappast få förlängt. Kom in som nödlösning när vi var som värst skadedrabbat. Slutar med rätt stor sannolikhet efter säsongen.

Hank: (Har kontrakt ett år till) Kulturbärare nr 1 i detta lag. Förläng så länge han håller denna klass som han gör nu.

Hedman:(Har kontrakt ett år till). Var riktigt bra i början av säsongen. Sen lite struligt med skador och dippat lite. Känns ändå som en bra spelare för en tredjekedja.

Guter: (Har kontrakt ett år till.) Var väl rätt ojämn men visade i vissa matcher att han fortfarande håller en bra klass. Men måste upp i den oftare för jag ska vara helt nöjd. Nu verkar han ha stora problem med hjärnskakningar. Känns väldigt osäkert om han ens är tillbaka nästa säsong. Osäkert kort.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Garison har ju gett en enorm stadga till det virriga försvar vi hade i höstas. Vore toppen om han vill och får vara kvar.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nr 17 ska upp i taket när han lägger av. Hank petas?

JP ska däremot dumpas omgående. Behöver en nystart i finska ligan eller HA.
Greato

Inlägg av Greato »

mb81 skrev:
Greato skrev:Önskelista på spelare ut till nästa säsong:
JP
Garrison
Mylläri

Bergfors
Haga
Östman
Wandell
Widing
Hank
Hedman
Guter
Kommer inte bryta med spelare som har kontrakt kan jag tänka mig. Vi jobbar mycket med kontinuitet och när det går att göra känns det dumt att börja dumpa massa spelare efter en rätt bra säsong.

JP: (Har kontrakt ett år till.) Har väl i spelet i stort gjort det bra men måste väl börja värdera vissa situationer bättre då det varit för många individuella misstag.

Garrison: Inte varit lika bra som ifjol och dessutom gammal och på artistkontrakt. Dr är väl Ekberg tänkt som ersättaren.

Mylläri: Kom in för att bredda laget vid skadan på Alsing. Ändå gjort det över förväntan men svårt att se att han skulle få förlängt. Det är väl om vi skulle ha 8 seniorbackar kommande säsong och han skulle vara en billig lösning.

Bergfors:(Har kontrakt ett år till) Seriöst? Gör sällan en dålig match och känns som han börjar bli en kulturbärare. Känns oerhört proffsig. Dock kan jag köpa om han får spela längre ner i kedjeformationerna. Tex en fjärdekedja med Hank-Wandell-Bergfors.

Haga: (Har kontrakt ett år till) En av våra mest kreativa spelare som ändå producerat mer än 0.5 ppg. Dessutom vår bästa poängplockare i PP. Dock har han väl en del att jobba på i defensiven men känns dumt att dumpa en spelare som ligger på runt 30 poäng som dessutom är förhållandevis billig.

Östman: (Har kontrakt ett år till) Har väl haft det lite tufft att riktigt prestera i SHL. Men hyfsat ung och billig och nu har han gjort sin första SHL-säsong. Gissar att han utvecklas till nästa säsong.

Wandell: (Har kontrakt ett år till) En av de bästa defensiva centrarna i serien. Skulle väl vara kul om han producerade lite mera framåt men i en fjärdekedja utan speltid i PP så blir det sällan så mycket mer.

Widing: Älskar inställning hos Widing men lär knappast få förlängt. Kom in som nödlösning när vi var som värst skadedrabbat. Slutar med rätt stor sannolikhet efter säsongen.

Hank: (Har kontrakt ett år till) Kulturbärare nr 1 i detta lag. Förläng så länge han håller denna klass som han gör nu.

Hedman:(Har kontrakt ett år till). Var riktigt bra i början av säsongen. Sen lite struligt med skador och dippat lite. Känns ändå som en bra spelare för en tredjekedja.

Guter: (Har kontrakt ett år till.) Var väl rätt ojämn men visade i vissa matcher att han fortfarande håller en bra klass. Men måste upp i den oftare för jag ska vara helt nöjd. Nu verkar han ha stora problem med hjärnskakningar. Känns väldigt osäkert om han ens är tillbaka nästa säsong. Osäkert kort.
Jag tog inte hänsyn till kontraktssituationen och det var inte min tanke heller. Tror och vill inte att alla ska lämna samtidigt, det skulle troligtvis skada mer än att det gynnar oss. Oavsett så skulle jag inte gråta floder ifall några av dem på listan lämnar efter säsongen.
Greato

Inlägg av Greato »

Manijock skrev:Kulturella hörnstenar i Bergfors och Hank? Östman som fortfarande är ung och lovande? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Ja, tänka sig...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ni som är insatta i dom yngre generationerna, hur ser det ut där?

Vi har ju några gallrprydda som varit med en del i A-laget, typ Holtz, Eklund, Rheyneclades, Falk, Kahilainen, Grewe. Är det dom som är "påläggskalvarna" och som kanske kan tänkas ta ett kliv upp eller finns det fler underifrån. Hur ser det ut i J18?

Dom som jag rapa upp där är väl mest forwards tror jag, hur ser det ut på unga backar?

såg Leksand släppte fram en av dom mest lovande 16åringana i senaste matchen mot Örebro, Isak Rosén, son till Roger Rosén:)
Praetori

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev:ni som är insatta i dom yngre generationerna, hur ser det ut där?

Vi har ju några gallrprydda som varit med en del i A-laget, typ Holtz, Eklund, Rheyneclades, Falk, Kahilainen, Grewe. Är det dom som är "påläggskalvarna" och som kanske kan tänkas ta ett kliv upp eller finns det fler underifrån. Hur ser det ut i J18?

Dom som jag rapa upp där är väl mest forwards tror jag, hur ser det ut på unga backar?

såg Leksand släppte fram en av dom mest lovande 16åringana i senaste matchen mot Örebro, Isak Rosén, son till Roger Rosén:)
De är spelarna som kanske kommit längst i sin utveckling. Sen är det alltid svårt att bedöma unga spelare eftersom hockey är på skoj fram tills det för vissa blir ett jobb och allvar.

Spelare med talang och som mognar tidigt brukar vara en handfull per generation. Sen finns det spelare med talang som inte klarar hundåren och spelare som mognar senare och blir enormt framgångsrika.

Men utan att sticka fram hakan vill jag påstå att DIF har ett par riktigt bra årgångar som kommer.
Det går dock inte att titta på det isolerat utan man måste nog väga in andra lag också och där har jag sämre koll. Känslan är dock att kommande årgångar spelare (senaste TV-pucken och framåt) är väldigt bra med internationella mått mätt både i bredd och spets vilket är bra för Svensk hockey (för alla kommer inte platsa i NHL).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Tänkte bara kolla vad ni andra tror om Ludwig Blomstrand som ett framtidsnamn. Ruggig säsong i södertälje, bra storlek och varit hos oss tidigare. Sen verkar ju jocke ha bra kontakter med södertälje.

Låter som ett namn som dom kollar/kollat på iallafall.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Dick Axelsson gör ingen hemlighet av att han vill spela en säsong till. Han har denna säsong uppenbart tagit död på myten om att han enbart är en slutspelslirare. Han har även visat sig vara en ledare och en av de hårdast jobbande spelarna. Grovt GROVT tjänstefel om inte Jocke langar upp ett kontrakt från start nästa säsong.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Dick Axelsson gör ingen hemlighet av att han vill spela en säsong till. Han har denna säsong uppenbart tagit död på myten om att han enbart är en slutspelslirare. Han har även visat sig vara en ledare och en av de hårdast jobbande spelarna. Grovt GROVT tjänstefel om inte Jocke langar upp ett kontrakt från start nästa säsong.
Om han vill spela från start och inte som ifjol. Men Dick bör få förlängt framförallt om han vill spela hela säsongen. Vår bästa forward denna säsong.

Tråkigt verkar det luta åt Brynäs för Andrén.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jag är ytterst tacksam om Dick vill spela för DIF även om han kommer efter jul, vilken sagolik spelare han är.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jag vill ha mer Dick!
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Jag vill ha mer Dick!
Bend over!
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
Bend over!
mb81 skrev:
Är han kanadensare? Kan inte vara sämre än Jesper P. Köp!
Frankie

Inlägg av Frankie »

EspenK skrev:
mb81 skrev:
Bend over!
mb81 skrev:
Är han kanadensare? Kan inte vara sämre än Jesper P. Köp!
Dra en runk i paus för Dicken.! Det vinner vi #17 på. ;)
Låst