jensa öhling skrev:Jerka// Tror du på allvar vi värvar in Nyström (från KHL) och Rundqvist (från topplag i allsvenskan) och sen lånar ut dom till Vita Hästen/Almtuna. Inte en chans.
Däremot såna som Nyberg, Heinerö, Kalin. Killar som redan satt på kontrakt men som inte anses duga än. De lär lånas ut.
William Nylander.
Roger Pontare.
Lite mer allvarligt: Vad menar du?
Ok absolut.
Det jag menar är att bara för att en spelare spelat i ett topplag i allsvenskan tidigare säsongen så betyder inte det att spelaren inte kan lånas ut tillbaka till samma serie. Därav mitt namedroppande av William Nylander.
För spelaren handlar det egentligen bara om speltid och så stor roll som möjligt och jag tror både Rundqvist och Nyström skulle vara mer tillfreds som nyckelspelare i Vita hästen/Almtuna än som extraspelare / under 10min speltid i SHL.
därför anser inte jag detta vara orealistiskt. Det kanske inte kommer hända men det är inte orealistiskt.
MarcusDaze skrev:Okej, finns det några namn på troliga killar som vi kan få in i första linan?
Vilka två backar till kan vi tänkas värva?
Troliga? Ingen aning. Men kan tänka mig att namn som Engqvist, Ridderwall, Bergfors och Cehlin har diskuterats. Får vi in Ante och Bergfors som jag vill får vi in tung spets också vilket behövs nu. Sedan har man väl sert Staffan Kronwalls namn flyga omkring i twittersfären. Vet inte varför eftersom han har kontrakt men kan det vara så att svenska spelare känner sig oroliga i Ryssland med sina familjer där pga nuvarande situation? Eller att utlänningskvoten och lönerna ska sänkas?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Enligt en kille på Twitter som kommenterade Madhawk's inlägg om samarbetslag så har Vita Hästen redan inlett ett samarbete med Örebro.
Jag skulle chansa på att det blir Almtuna!
Många har frågat här inne om Norell. Men enligt Difhockeys Twitter så har han redan kontrakt denna säsongen.
Men hur skulle vi kunna veta det!? På EP under säsongen så stog det ju "Junior" under contract!
MarcusDaze skrev:Okej, finns det några namn på troliga killar som vi kan få in i första linan?
Hoppas vi är med och hugger om Andersén, sen känns väl inte Urbom helt omöjligt.
Framåt skulle jag gärna få in Calle Ridderwall bland annat, känns väldigt intressant.
Men ingen aning vad Challe har i kikaren.
Hur bra är Ridderwall egentligen. inte klarat att producera i ett topplag i khliaf. För liten roll. Egentligen bara en riktigt bra säsong och det i tyskland. Känns som ett osäkert kort.
Troliga? Ingen aning. Men kan tänka mig att namn som Engqvist, Ridderwall, Bergfors och Cehlin har diskuterats. Får vi in Ante och Bergfors som jag vill får vi in tung spets också vilket behövs nu. Sedan har man väl sert Staffan Kronwalls namn flyga omkring i twittersfären. Vet inte varför eftersom han har kontrakt men kan det vara så att svenska spelare känner sig oroliga i Ryssland med sina familjer där pga nuvarande situation? Eller att utlänningskvoten och lönerna ska sänkas?
Det jag vet om Staffan är att han är hemma i Sverige (för tillfället?) eftersom det blev massa komplikationer vid förlossningen av deras nyfödda barn. Var tydligen rätt allvarligt.
Vet inte om detta är något som kan peka på att han sneglar hemåt Sverige för spel här, är tveksam till det. Tror han vill ha ett par år till på sig att tjäna stora pengar.
Angående Andreas Engqvist... Han har inte fått lön på några månader men det verkar ha löst sig nu. Han har ett år kvar på kontraktet men lär få bryta kontraktet om han vill. Hans klubb Atlant har fått "klartecken" för nästa säsong men ekonomin hänger på en skör tråd. Ante har uttryckt att han stannar en säsong till. (Han chansar).
Har vi tur kanske Ante blir aktuell efter jul om Atlant går lite knackigt.
Det jag vet om Staffan är att han är hemma i Sverige (för tillfället?) eftersom det blev massa komplikationer vid förlossningen av deras nyfödda barn. Var tydligen rätt allvarligt.
Vet inte om detta är något som kan peka på att han sneglar hemåt Sverige för spel här, är tveksam till det. Tror han vill ha ett par år till på sig att tjäna stora pengar.
Anledningen att han kom hem första gången var ju att han ville komma närmare familjen. Det visade sig vara tomt snack säsongen därpå. Staffan Kronwall kan vi nog glömma.
Ante och Staffan vore ju rena drömmar, tror tyvärr att det stannar i det stadiet.
Cehlin ver jag inte om han kan ta på sig en ledande roll i första linan?
Resterande spelare ni nämnt har jag sett för lite för att utvärdera.
Äh brorsan kan väl dela med sig!
Nä Kronwall känns som en osannolik dröm. Är väl den bästa svenska backen utanför nhl?