Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Det ryktas om att Klasen väljer mellan aih och frölunda av samma snubbe som brejkade att Videll och Rosén var nära/klara.
Tänk om även Klasen väljer gnihet och vi står här med Almtorp från SSK-loppmarknad.
Tänk om även Klasen väljer gnihet och vi står här med Almtorp från SSK-loppmarknad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- reservjesus
Gozzi gick ju ut och sa att deras spelarbudget inte ska bli så mycket högre än årets, så min fråga är hur ska det kunna punga ut stålar till Videll och Klasen? Har även hört att det lagt ett bra bud på Wesslau då Fasth kommer sticka.
clowns to the left of me, jokers to the right
- Jim Morrison
Tydligen massa sponsorer som är villiga att stå för hela kostnaden.reservjesus skrev:Gozzi gick ju ut och sa att deras spelarbudget inte ska bli så mycket högre än årets, så min fråga är hur ska det kunna punga ut stålar till Videll och Klasen? Har även hört att det lagt ett bra bud på Wesslau då Fasth kommer sticka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Undrar om Wesslau är så ärkepantad att han går till ajk. Han har trots allt ganska hög status hos oss och jag undrar om han inte gör bäst i att försöka ett år till i Springfield
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför skulle Wesslau inte välja Solna om han vill hem och DIF inte tar emot honom? Folk verkar ha en löjlig världsuppfattning ibland.Jamakra skrev:Undrar om Wesslau är så ärkepantad att han går till ajk. Han har trots allt ganska hög status hos oss och jag undrar om han inte gör bäst i att försöka ett år till i Springfield
- reservjesus
Nu har ju DIF tagit kontakt med Wesslau, han syftar nog mer på fall han skulle nobba DIF för ajk-daniel- skrev:Varför skulle Wesslau inte välja Solna om han vill hem och DIF inte tar emot honom? Folk verkar ha en löjlig världsuppfattning ibland.Jamakra skrev:Undrar om Wesslau är så ärkepantad att han går till ajk. Han har trots allt ganska hög status hos oss och jag undrar om han inte gör bäst i att försöka ett år till i Springfield
clowns to the left of me, jokers to the right
Wesslau får gärna gå till gnihet om vi får tillbaks Tellqvist. Wesslau har en hög högstanivå, men när han är som sämst så är han så förbannat jävla dålig...
- Remy Lebeau
Om Owuya drar och det står mellan Tellan och Wesslau väljer jag Tellan alla dagar i veckan. Han har presterat i många år, och håller enligt vad jag sett fortfarande en jämn nivå.
Wesslau har "dansat" en vår och misslyckats i AHL.
Wesslau är mer av en chansning än Tellan. Det förstnämde har så mycket mer att bevisa.
Wesslau har "dansat" en vår och misslyckats i AHL.
Wesslau är mer av en chansning än Tellan. Det förstnämde har så mycket mer att bevisa.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
aih blir helt enkelt det nya SSK.Jim Morrison skrev:Det ryktas om att Klasen väljer mellan aih och frölunda av samma snubbe som brejkade att Videll och Rosén var nära/klara.
DIF!
slöddertälje/aih. herregud...Daniel942 skrev:aih blir helt enkelt det nya SSK.Jim Morrison skrev:Det ryktas om att Klasen väljer mellan aih och frölunda av samma snubbe som brejkade att Videll och Rosén var nära/klara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vidhåller med en dåres envishet att om det är någon i SSK som man skall kika på så är det Lukas Kilström.
Ung och lovande, men som tillskillnad från många andra backar spelar efter sina resurser.
Hade hellre tagit Kilström än Bartley t ex.
I övrigt känns det inte helt fel att AIK tar Videll. Visst är det en duktig spelare, men vi behöver lägga våra pengar på andra spelartyper. OM vi alls skall plocka in någon forward hade jag föredragit någon med mer fart och spelsinne än Videll. Kort sagt en spelare typ Klasen hade vi behövt. Hank the Tank kan dessutom med eneklhet fylla rollen som lite tyngre forward nästa ssäong.
I övrigt lägg lönebudget på:
1. Målvakt
2. Backbesättning
3. Centrar
Vi har så många duktiga forwards på väg från juniorleden att det vore dumt att inte pröva dessa framför att köpa in dyrare alternativ utifrån.
I övrigt ser jag gärna att nästa besked från DIF gör gällande att ny aklubbar har hittats åt Lassen, Deilert och Lennhammer.
Ung och lovande, men som tillskillnad från många andra backar spelar efter sina resurser.
Hade hellre tagit Kilström än Bartley t ex.
I övrigt känns det inte helt fel att AIK tar Videll. Visst är det en duktig spelare, men vi behöver lägga våra pengar på andra spelartyper. OM vi alls skall plocka in någon forward hade jag föredragit någon med mer fart och spelsinne än Videll. Kort sagt en spelare typ Klasen hade vi behövt. Hank the Tank kan dessutom med eneklhet fylla rollen som lite tyngre forward nästa ssäong.
I övrigt lägg lönebudget på:
1. Målvakt
2. Backbesättning
3. Centrar
Vi har så många duktiga forwards på väg från juniorleden att det vore dumt att inte pröva dessa framför att köpa in dyrare alternativ utifrån.
I övrigt ser jag gärna att nästa besked från DIF gör gällande att ny aklubbar har hittats åt Lassen, Deilert och Lennhammer.
-
För en gångs skull verkar ju ryktena som Gnagarna sprider stämma. Därför gör detta mig väldigt orolig... och bedrövad. Stämmer det vill jag gå i ide tills nästa silly börjar. Klasen till oss skulle vara ruskigt grymt däremot.Jim Morrison skrev:Det ryktas om att Klasen väljer mellan aih och frölunda av samma snubbe som brejkade att Videll och Rosén var nära/klara.
AIK:s sportchef Anders Gozzi har redan gått ut och sagt att forwardssidan är komplett och flerar värvningar kommer inte att göras där. Alltså känns ju både Klasen och Möller genast mindre aktuella.
Dock håller gnaget på att göra klart med en målvakt som ska presenteras i veckan ( hoppas fan inte att det är wesslan ).
Så nu äre Järlan som ska ut i hetluften
Dock håller gnaget på att göra klart med en målvakt som ska presenteras i veckan ( hoppas fan inte att det är wesslan ).
Så nu äre Järlan som ska ut i hetluften

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
AIK har snart ett bättre lag än oss. Hoppas innerligt att Klasen och Wesslau inte går dit. Vi behöver defenitivt en spelare av Klasens snitt. Vi behöver lite konstruktivitet, det tycker jag saknades mycket under den gångna säsongen. Det går inte bara att ha powerforwards och målskyttar, vi behöver framspelare också.
Förövrigt tycker jag att vi behöver en ny sportchef. Tycker Järlan saknar känsla och lyckas sällan ro i land de rätta värvningarna. Tänker att Håkan Södergren eller Charles Berglund kunde ta över efter honom. De är båda trevliga killar som säkert förmår att locka över spelare till klubben.
Förövrigt tycker jag att vi behöver en ny sportchef. Tycker Järlan saknar känsla och lyckas sällan ro i land de rätta värvningarna. Tänker att Håkan Södergren eller Charles Berglund kunde ta över efter honom. De är båda trevliga killar som säkert förmår att locka över spelare till klubben.
D. Tjärnqvist ska alltså lämna sitt lag som han spelade med denna säsong, hoppas vi är på honom och tar tillbaka honom. Skulle vara en riktigt bra förstärkning, förutsett att han är hel och inte går och skadar sig hela tiden. Han är väl dock rätt dyr, men förhoppningsvis känner han att det är färdigspelat i KHL för hans del och kommer tillbaka till oss.