Så om det hade varit samma situation med Wesslau och Kyle fast nästa säsong så hade DIF fått mer pengar?-daniel- skrev:Wesslau får DIF ca 800.000 SEK för enligt uppgifter, Josefson får vi full pott för OM han stannar borta i Nordamerika (dvs ca 1.6 Miljoner) och Kyles flytt inbringar ca 400.000. Det som avgör summan är hur länge spelarna spelat i nuvarande klubben osv...Sebbe G skrev:Jag har missat ganska mycket här på forumet och vad gäller NHL-avtalet.
Så jag undrar om någon har koll på om DIF får några pengar för Wesslau, Josefson och Kyle??
De hade ju ändå kontrakt med dif...
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har läst hela ditt svammel-inlägg och kommer fortfarande fram till att det mest låter som du knappt vet vem Nisse Ekman är. Att du tar exempelet byta Fimpen mot Ekman spär bara på den tesen än mer.Kall-El skrev:OM du hade läst hela mitt inlägg hade du sett att jag skrev att santliga forwardspar skall ha likvärdigt med speltid i spelet 5 mot 5.
Ja, en klasscenter är jävligt viktigt att hitta men för att vi skall utöka våra offensiva kvalitéer framåt behöver vi utöka ytterforwardsskaran också, och där kommer Ekman in i bilden. Om han inte gått ner sig totalt (vilket ingenting tyder på...) så passar han dessutom in i vårt lagbygge och det spelsätt Hardy står bakom till 120%.
Bryta forwardsblocken Krüger / Tjärnqvist? Hur mycket spelade de tillsammans förra säsongen egentligen?
- -daniel-
Vet inte exakt hur det fungerar men svaret lär vara Ja på den frågan. Är väl något med vart spelarna spelat senaste säsongerna osv.Sebbe G skrev:Så om det hade varit samma situation med Wesslau och Kyle fast nästa säsong så hade DIF fått mer pengar?-daniel- skrev:Wesslau får DIF ca 800.000 SEK för enligt uppgifter, Josefson får vi full pott för OM han stannar borta i Nordamerika (dvs ca 1.6 Miljoner) och Kyles flytt inbringar ca 400.000. Det som avgör summan är hur länge spelarna spelat i nuvarande klubben osv...Sebbe G skrev:Jag har missat ganska mycket här på forumet och vad gäller NHL-avtalet.
Så jag undrar om någon har koll på om DIF får några pengar för Wesslau, Josefson och Kyle??
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ja, precis. 1.6msek delas till klubbarna spelaren representerat de 4 senaste säsongerna.Sebbe G skrev:Så om det hade varit samma situation med Wesslau och Kyle fast nästa säsong så hade DIF fått mer pengar?-daniel- skrev:Wesslau får DIF ca 800.000 SEK för enligt uppgifter, Josefson får vi full pott för OM han stannar borta i Nordamerika (dvs ca 1.6 Miljoner) och Kyles flytt inbringar ca 400.000. Det som avgör summan är hur länge spelarna spelat i nuvarande klubben osv...Sebbe G skrev:Jag har missat ganska mycket här på forumet och vad gäller NHL-avtalet.
Hade det varit nästa år istället så hade vi fått,
1.2msek för Wesslau
0.8msek för Kyle
Eftersom Jacob redan varit här i 4 år så får vi full ersättning för honom.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag hoppas verkligen Djurgården jobbar mycket för en fortsatt kontakt med spelare som försvinner till NHL, om t ex Klubertanz eller Engqvist inte platsar i NHL och tröttnar på AHL får de gärna spendera fler säsonger hos oss. 

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Verkligen, Ekman är i klass med Mackan. Att han inte skulle spela i första- eller andrakedjan är befängt.-daniel- skrev:Jag har läst hela ditt svammel-inlägg och kommer fortfarande fram till att det mest låter som du knappt vet vem Nisse Ekman är. Att du tar exempelet byta Fimpen mot Ekman spär bara på den tesen än mer.Kall-El skrev:OM du hade läst hela mitt inlägg hade du sett att jag skrev att santliga forwardspar skall ha likvärdigt med speltid i spelet 5 mot 5.
Ja, en klasscenter är jävligt viktigt att hitta men för att vi skall utöka våra offensiva kvalitéer framåt behöver vi utöka ytterforwardsskaran också, och där kommer Ekman in i bilden. Om han inte gått ner sig totalt (vilket ingenting tyder på...) så passar han dessutom in i vårt lagbygge och det spelsätt Hardy står bakom till 120%.
Bryta forwardsblocken Krüger / Tjärnqvist? Hur mycket spelade de tillsammans förra säsongen egentligen?
Vill ha en grovjobbare och en artist i samma block det kan väl inte vara direkt svårt att begripa. Artisten skall få möjlighet att ha mycket puck och grovjobbaren skall skapa utrymme. Krüger och Tjärnqvist borde rimligtvis komplettera varandra alldeles ypperligt för just detta ändamål och jag vill inte splittra på Ölvestad - Nilsson eller Eriksson - Cehlin. Av de fyra forwards som sedan finns kvar föredrar jag att lira med Brodin och Eklund så de kan kötta på mot motståndarna första uppställning och sedan får Ekman visa att han verkligen är så bra att han kan leda en kedja och ha massor av puck och massor av ansvar. Är det inte precis det som han skall vara tillräckligt bra för? Cehlin - Eriksson visade förra säsongen att de fungerar utmärkt tillsammans och bör få fortsätta att köra på i samma konstellation.-daniel- skrev:Jag har läst hela ditt svammel-inlägg och kommer fortfarande fram till att det mest låter som du knappt vet vem Nisse Ekman är. Att du tar exempelet byta Fimpen mot Ekman spär bara på den tesen än mer.Kall-El skrev:OM du hade läst hela mitt inlägg hade du sett att jag skrev att santliga forwardspar skall ha likvärdigt med speltid i spelet 5 mot 5.
Och sätta Cehlin i en fjärdekedja tyder på stora hockeykunskaper eller?
Dessutom återigen tvingas jag nämna det faktum att dessa forwardskonstellationer skall matchas jämnt i spel 5-5. Sedan görs det toppningar i PP och BP. Detta innebär att de bästa spelarna kommer att få massor med extra speltid i de viktiga spelformerna och dessutom då spela med de spelare som är mest lämpade för uppgiftena.
Och för att svara på en annan fråga; Ja jag skulle hellre ta en center av Zigges kvalite än Ekman av den enkla anledning att vi saknar centrar, men vi har gott om forwards. ( Jag tror inte riktigt alla insett vilken nivå den spelaren kan nå upp till samt har spelat på tidigare. Zigge spelade småskadad stora delar av förra säsongen och var inte van vid den stora rinken. Man bör ge spelare chansen att vänja sig och få en skadefri säsong innan man dömer honom. ) Kika på slagbygget Real Madrid där det det hels saknas vissa spelartyper medan det finns ett överflöd av andra. I dagens trupp har vi 2 NATÙRLIGA centrar. Varje normalt tänkande individ hade utifrån detta persektiv föredragit om de resurser vi har tillgång till hade lagts på denna lagdel. Dessutom torde det inte råda någon tvekan om att det är bättre att spela en lite sämre spelare i dennes naturliga roll jämfört med att spela en bättre i en för honom långtifrån optimal roll.
Sedan om centern skall vara Zigge eller någon annan spelare vill jag hålla öppet, men jag tar mycket hellre en center jämfört med en ytterforward där vi redan har det gott ställt. Exemplet med Eklund tog mest upp för att Ekman hade varit en suverän uppgradering av just den spelaren. ( En stor uppgradering skall sägas. )
Men för all del vi får väl se vem som får rätt, om laget som helhet vinner på att få in en extra center av klass eller att vi får in än fler forwards.
Ett litet förtydligande till, jag pratar inte om någon graderingen av forwardsblocken utan mest bara satt samman dem i ett försök att få till jämna och fungerande enheter. Vissa verkar ha stora bekymmer med att inse detta faktum därför nämner jag det en gång till.
Detta medför också att de bästa spelarna för 150e gången kommer att få mycket mer istid jämfört med de som inte håller samma klass. Denna extra istid kommer ges i PP respektive BP.
Istället för att slita på spelare som Ekman, Krüger, Nilsson m fl i spel 5 mot 5 får de möjlighet till lite extra vila i denna spelform så att de istället kan lägga lite mer fokus i t ex PP. De flesta matcher avgörs numer i dessa spelformer vilket får tillföljd att ju mer man kan lira de bästa spelarna här desto bättre.
Detta medför också att de bästa spelarna för 150e gången kommer att få mycket mer istid jämfört med de som inte håller samma klass. Denna extra istid kommer ges i PP respektive BP.
Istället för att slita på spelare som Ekman, Krüger, Nilsson m fl i spel 5 mot 5 får de möjlighet till lite extra vila i denna spelform så att de istället kan lägga lite mer fokus i t ex PP. De flesta matcher avgörs numer i dessa spelformer vilket får tillföljd att ju mer man kan lira de bästa spelarna här desto bättre.
Ett förslag, dock kanske inte jätte bra men men:
Peter Nylander http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1278 (Nyllets brorsa) kan ta Jacob Josefson center plats tills Jacob kommer tillbaka sedan kan han va extra spelare. Han borde inte vara för dyr. Han kommer i från Stockholm och har lägenhet här. Dock börjar han ju bli lite gammal...
Peter Nylander http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1278 (Nyllets brorsa) kan ta Jacob Josefson center plats tills Jacob kommer tillbaka sedan kan han va extra spelare. Han borde inte vara för dyr. Han kommer i från Stockholm och har lägenhet här. Dock börjar han ju bli lite gammal...
- -daniel-
Kall-El skrev: blablabla
1) Problemet är ju bara att JA, vi har en hel del forwards under kontrakt men hur många sådana av klass har vi? Det är skillnad på klass och bredd.
2) Att sätta Cehlin i en fjärdelina tycker jag absolut man kan göra. Hur många poäng - på hyfsat mycket speltid - gjorde han förra säsongen? 2 poäng på 16 slutspelsmatcher tyder inte på den mest produktive spelaren DIF förfogar över. Grabben har dock stor potential, men beroende på den bredd vi redan besitter på forwardssidan (som du själv är inne på) så kan jag tänka mig honom både i en 3:e eller 4:e lina utan problem.
3) Zigomanis vill jag också se i laget, men knappast på bekostnad av en spetsforward.
Nej tack till Peter Nylander, han var en grym talang som junior och många räknade med att han skulle bli bättre än sin storebror. Men nånting hände när han gick från junior hockey till senior hockey, han stannade av helt enkelt. Spelare av Peters karaktär finns det gott om i DIF så därför tycker jag inte att han passar in i DIF (även fast jag känner honom).tomten skrev:Ett förslag, dock kanske inte jätte bra men men:
2014-04-07, vad hände?
-
Och nu kom smset från Mesama. Ekman klar för DIF! Ett treårskontrakt 

100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Inte fått någotJockmaniac skrev:Och nu kom smset från Mesama. Ekman klar för DIF! Ett treårskontrakt

Expert.
-
Lita på mig, det kommer. Så satans gött med ett långtidskontrakt ocksåSirDIFalot skrev:Inte fått någotJockmaniac skrev:Och nu kom smset från Mesama. Ekman klar för DIF! Ett treårskontrakt

100% DJURGÅRDSJ***L
Så skönt det var att få det sms:et, underbart med ett treårskontrakt med en av mina absoluta favoriter!!
Nu kan alla målvakter i ES darra...av flera anledningar..he he!

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.