Skadetråden
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skadetråden
Förstår inte heller vad Urbom gjort för uppenbara fel? Tycker han varit relativt stabil hittills, dessutom mer rörlig än förväntat. Jag var rätt skeptisk innan men tycker han varit bättre än flera andra av virrpannorna i de bakre leden. Med det sagt har han kanske inte varit en ledande back men allt beror väl på vad man har för förväntningar.
Varakas klev av efter 49 sekunder, nån som såg vad som hände?
Och Kousa, han försvann också i tredje. Sista perren rullade vi på 4 backar. Urbom, Emil, AOM och Falken. Skada på resten?!?
Glaslirare....
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är matchcoachning det. Kousa och Press ska ju vara i offensiv zon. Vilket vi knappt var i tredje.difanda skrev:Och Kousa, han försvann också i tredje. Sista perren rullade vi på 4 backar. Urbom, Emil, AOM och Falken. Skada på resten?!?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Körde bara en jinx på Urbom. Måte vara hans bästa match på över ett år idag!-daniel- skrev:Förstår inte heller vad Urbom gjort för uppenbara fel? Tycker han varit relativt stabil hittills, dessutom mer rörlig än förväntat. Jag var rätt skeptisk innan men tycker han varit bättre än flera andra av virrpannorna i de bakre leden. Med det sagt har han kanske inte varit en ledande back men allt beror väl på vad man har för förväntningar.
En jäkligt rolig överraskning att Ikonen gjorde debut igår! Hoppas även att Peppe kommer tillbaka snart så blir vi i alla fall lite starkare!
så kommer nästa käftsmäll, tycker mig läsa mellan raderna att Varakas blir borta ett tag, FAN!
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kelleftea/
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kelleftea/
- ALLTID DIF
Hörde ett "Ryckte" om en Ledbandskada ??? på Ville
Ej bekräftat
Ej bekräftat
Skulle inte förvåna mig det minsta om Varakas slitit av hälsenan eller något och blir borta resten av säsongen.
Det känns som en sån säsong. Utövar Jimpan experimentiell fysioterapi som systematiskt bryter ned spelarna skroppar eller vad?
Det känns som en sån säsong. Utövar Jimpan experimentiell fysioterapi som systematiskt bryter ned spelarna skroppar eller vad?
Svårt att skylla på Jimmie dock.Vikas skrev:Skulle inte förvåna mig det minsta om Varakas slitit av hälsenan eller något och blir borta resten av säsongen.
Fotledsfraktur, Klubba i ögat, Fällström. Inte direkt så att fysträningen påverkat de skadorna.
Avgå Jocke.
Undrar om Ölvestads enligt spelarnas 'aldrig tränat så hårt' försäsongsträning kostar oss i skador nu,,Sen hoppas man ju att Ölvestad inte sköter detta själv, hur mycket vi en älskar honom vore det ju vansinnigt att överlåta en sån viktig roll till nån som faktiskt blev färdig utbildad i ämnet så sent som ett drygt år sedan,,,,Lundh Varakas o Possler är tidigare inga skadebenägena spelare.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Alltså hur orkar ni?
Nej, Varakas har varken en knäskada eller slitit av hälsenan. Han fick problem med en ljumske. Och nej, det är knappast Jimmie Ölvestads hårdtränings fel att Possler har brutit foten. Höj nivån snälla...
Nej, Varakas har varken en knäskada eller slitit av hälsenan. Han fick problem med en ljumske. Och nej, det är knappast Jimmie Ölvestads hårdtränings fel att Possler har brutit foten. Höj nivån snälla...
Det var ett skämt från min sida (experimentiell fysioterapi, någon?), och jag tror knappast någon på allvar tror Jimmie bär ansvaret här.Örnen skrev:Alltså hur orkar ni?
Mest en bitter kommentar över vår smått sanslösa otur med skador.
Där kan man nästan säga tvärtom: ju bättre stabilitet i kroppen du har desto mindre blir risken att du hamnar i lägen där det finns möjlighet att man drar på sig en fraktur eller annan skada. Ser man på befolkningen som helhet så är träning superviktigt för att man inte ska få benskörhet.Örnen skrev:Och nej, det är knappast Jimmie Ölvestads hårdtränings fel att Possler har brutit foten.
It's easier to be an asshole to words than to people