Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Sen finns de lite mer seriösa (som jag t.ex) och det är dessa man ska ha en kontakt med. Jag följer ligorna därnere, så jag har stor koll. Ska tilläggas att jag har pratat med folk ur Sportkommitén tidigare och fått numret till de via de samtalen. Dock har jag aldrig kommit längre än till telefonsvararen när jag har ringt. Ska väl också tillägga att de har mitt nr..isolerad skrev:Det är inte så konstigt att sportkomittén inte tar del av fansens spelartips.
Jag menar typ Smurf02 skulle ju ringa stup i kvarten, och hur ska dom kunna veta om någon som tipsar verkligen vet vad han eller hon pratar om?
Det skulle ju kosta massor att undersöka varje spelartips..

Där håller jag inte med dig riktigt. Man skulle t. ex. börja med att bara gå ut på nätet och leta reda på spelarens statistik till att börja med. Ser den duglig ut, så kan man ju prata med den som tipsat om: spelstil osv. och då får man dessutom reda på om man var seriös när man nämnde spelaren för dom också.isolerad skrev:Det är inte så konstigt att sportkomittén inte tar del av fansens spelartips.
Jag menar typ Smurf02 skulle ju ringa stup i kvarten, och hur ska dom kunna veta om någon som tipsar verkligen vet vad han eller hon pratar om?
Det skulle ju kosta massor att undersöka varje spelartips..
Jag vet att du är seriös och att du har koll på ligorna där nere. Men det betyder inte att alla är seriösa.Therocket1 skrev: Sen finns de lite mer seriösa (som jag t.ex) och det är dessa man ska ha en kontakt med. Jag följer ligorna därnere, så jag har stor koll. Ska tilläggas att jag har pratat med folk ur Sportkommitén tidigare och fått numret till de via de samtalen. Dock har jag aldrig kommit längre än till telefonsvararen när jag har ringt. Ska väl också tillägga att de har mitt nr..
Jag tycker att sportkomittén borde snacka med dig, men jag förstår om dom inte gör det. Jag menar du är väl inte en professionell hockeyscout eller liknande? Gör jag mig förstådd?
Dessutom kan jag tillägga att det vore kanon ifall DIF hade en scout nere i Tjeckien/Slovakien. Jag kan tänka mig att det finns många bra och lovande spelare där som ligger precis snäppet under i NHL-klass. Det vore kanon om DIF kunde knyta till sig ett par-tre såna spelare.
Hur ska dom kunna veta om en forumskribent har rätt om spelstil och andra saker? Varför skulle dom lita på det? Det skulle krävas massor med arbete för att dubbelkolla alla uppgifter. Det skulle inte vara värt det arbetet i längden.Pepp91 skrev: Där håller jag inte med dig riktigt. Man skulle t. ex. börja med att bara gå ut på nätet och leta reda på spelarens statistik till att börja med. Ser den duglig ut, så kan man ju prata med den som tipsat om: spelstil osv. och då får man dessutom reda på om man var seriös när man nämnde spelaren för dom också.
För övrigt: Om man ser till vissa värvningar så ser det nästan ut som att de har gått enbart på statistik från allsvenskan och inte sett dem spela...
i
-
Nix, är ingen professionell hockeyscout. Dock är jag hockeyscout på ideel basis (Dvs. jag följer ligorna så ofta jag kan, antecknar mycket om de mest intressanta spelarna m.m).isolerad skrev: Jag menar du är väl inte en professionell hockeyscout eller liknande? Gör jag mig förstådd?

Jag kan säga att andra klubbar har tagit del av en del fina spelartips jag har gett de, och inte bara svenska klubbar. Som någon sa förut i tidningen: De flesta bra värvningar hittas med hjälp utav hockeykunniga personer som brinner för sporten.

-
stolpskott skrev:Någon som vet något om någon ny back som kan vara på väg?
Jag vet inte det sanckas ju om Kronwall men jag tycker inte att man ska sitta och vänta allt för länge på ett besked från honom för blir det så att han väljer Toronto så kanske det blir svårt att hitta andra backar då dom eventuellt har klart med andra klubbar...
Mankan
-
- DIF_Soldier
Jag är inte riktigt villig att hålla med dig, än. Om vi tar oss till slutspel utan nagelbitare de sista omgångarna kommande säsong så tycker jag att vi verkligen på god väg. Just nu känns det som att vi ligger i nåt mellanläge mellan fall och uppgång.DIF_Soldier skrev:Nu har det gått 6 år sedan vårt senaste SM-guld, och jag måste faktiskt säga att avståndet mellan ras och början till återuppbyggnad inte varit så himla stor ändå. Det finns fortfarande mycket kvar att jobba på, men nog fan är vi på god väg uppåt igen.
i
- Ritterwand
Skulle vilja säga som så att om DIF lyckas bli ett stabilt slutspelslag igen så har fallet slutat, även om det bara är temporärt. För att DIF ska ta sig upp i toppen och bli ett riktigt storlag igen så krävs långsiktiga ekonomiska förutsättningar att göra det. Dvs en egen arena.isolerad skrev:
Jag är inte riktigt villig att hålla med dig, än. Om vi tar oss till slutspel utan nagelbitare de sista omgångarna kommande säsong så tycker jag att vi verkligen på god väg. Just nu känns det som att vi ligger i nåt mellanläge mellan fall och uppgång.
Vad tycker ni om truppen som den ser ut idag?
Om det inte kommer in några fler spelare tippar jag en 10 plats, enl mig så behövs både S.Kronwall OCH Nisse Ekman eller en liknande spelare framåt. Kommer dom eller liknande spelare in blir det slutspel och kanske den där sjätte platsen vi spanat in oss på.
Om det inte kommer in några fler spelare tippar jag en 10 plats, enl mig så behövs både S.Kronwall OCH Nisse Ekman eller en liknande spelare framåt. Kommer dom eller liknande spelare in blir det slutspel och kanske den där sjätte platsen vi spanat in oss på.