Mycket pekar ju på att J.A spelar i DIF kommande säsong.
* Bytt bostadsort på facebook till Stockholm
* Frölunda har sju backar under kontrakt där ingen kan ses som en naturlig sjundeback.
OM detta skulle stämma så hoppas jag att han ersätter Kronwall. Tror inte det är bra att ha Claesson, Ahnelöv, Kronwall och Printz bland backarna. Små-stabbigt.
Ahnelöv kan tyvärr komma att få göra samma resa som Printz, utbuad i ett antal säsonger för att sedan mogna i sitt spel.
Dock har jag inte sett honom i år, tyckte faktiskt att han var helt okej sista året i Frölunda också.
Mackan - Ny - Jimmie
Hannula/Widing - Otto -Zibanejad
Norman - Almtorp - Tim/Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin/Kempe
Något sådant skulle jag kunna tänka mig. Skapligt lag. Ersättningsmässig pengamässigt skulle väl vara.
Hannula - Ekman
Almtorp - Falk
Tjärnqvist - BomBom + Kruger
Bartley - Widing
Kronwall - Ragge (Tror Ahnelöv skulle kräva betydligt mindre)
Center - Tjärnqvist
En värvning av Ahnelöv skulle frigöra mer pengar till en center. Skulle nog inte spela Ahnelöv med Bartley heller, utan sätta honom med Claesson och Printz med Vic.
Dock finansierades väl Ekman av externa finansiärer?
-daniel- skrev:Men det är väl ändå som att jämföra äpplen med päron? Helt olika speltyper, spelar ju för fan inte på samma position till att börja med. En helt annan prislapp också kan tilläggas.
Vadå helt olika spelartyper? Båda är offensiva spelare med ett gemensamt mål: att producera. Sen tror jag knappast att prislappen är så mycket högre på Videll. Han hade ju förfan anbud från Linköping + KHL men valde Gnaget.
Videll har tidigare sagt att han prioriterar trygghet, spelroll, tränare osv högre än pengar. Och om han nu skulle vara intresserad av pengar skulle han valt KHL.
Nu väljer han förmodligen KHL ändå om han får ett top-notch bud från en storklubb. Det är väl det han väntar på egentligen.
Sluta stoppa ner huvudet i sanden och inse att det är dags för Järlan att agera.
Njaaee.
Almtorp är Center med tydlig defensiv prägel.
Videll är renodlad RW/LW med fantasiska handleder & näsa för mål.
Prislappen är knappast den samma...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-daniel- skrev:Men det är väl ändå som att jämföra äpplen med päron? Helt olika speltyper, spelar ju för fan inte på samma position till att börja med. En helt annan prislapp också kan tilläggas.
Vadå helt olika spelartyper? Båda är offensiva spelare med ett gemensamt mål: att producera. Sen tror jag knappast att prislappen är så mycket högre på Videll. Han hade ju förfan anbud från Linköping + KHL men valde Gnaget.
Videll har tidigare sagt att han prioriterar trygghet, spelroll, tränare osv högre än pengar. Och om han nu skulle vara intresserad av pengar skulle han valt KHL.
Nu väljer han förmodligen KHL ändå om han får ett top-notch bud från en storklubb. Det är väl det han väntar på egentligen.
Sluta stoppa ner huvudet i sanden och inse att det är dags för Järlan att agera.
Hörru Sjörövarfabbe, har du någon slags verklighetsuppfattning överhuvudtaget? Videll spelar ytterforward och är framförallt en offensivt inriktad forward. Almtorp är en 2-vägs center. Deras spelstil påminner inte om varandra för fem öre.
Videll kan jag nog nästintill garantera kostar dubbelt så många kosingar som Almtorp, det var väl för tusan Linus som nobbade HV71's bud på typ 210K/månad inför förra säsongen.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-04-12 12:37:57, redigerad totalt 1 gånger.
Som någon varit inne på tidigare är Videll lite samma spelartyp som Mackan, en spelartyp som vi alltså redan har. Ska det in en forward ser jag ju helst att man plockar någon kvickare, bra en-mot-en som får upp farten i anfallen, dvs. Linus Klasen. Men den absoluta prion är ju att hitta en stor/tuff aggressiv center.
Videll är en bra spelare, men ingen spelare vi behöver. Vårt anfallsspel skulle bli lite för långsamt. Ska det in en forward till föredrar jag en med Klasens egenskaper. Med andra ord - bra att vi inte värvade Videll.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-04-12 12:24:51, redigerad totalt 1 gånger.
@ android: Ahnelöv har jag dålig koll på måste jag erkänna, men tycker han verkar spännande! En förstärkning med honom + D.Tjärnqvist skulle säkerligen smaka mumma. Då känns det som vi har en rättså homogen backuppsättning med en bra mix på offensiva, defensiva samt mer allroundbackar. Men vågar man hoppas på något sådant...?
Magnutz skrev:jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
En spelare som på fullt allvar överväger att krita på för Malmö har uppenbarligen ingen idrottslig ambition med sin hockey längre. Sådana skall vi definitivt inte ha i vår fina organisation.
Nej det känns ju konstigt att han hellre går ner en div och spelar AS för en klubb som aldrig lyckas med något. Han bevisar ju att "money talks"
Nja, i det här fallet finns det tydligen krav på att Bom-bom måste ner i lön för att han ska erbjudas kontrakt i Malmö...
Inget ont om de spelare vi varvat hittills, jag tror pa dem. Men samtidigt sa ar man ju besviken an sa lange. Ingen forstecenter, ingen Tellqvist osv.
Jag hade hellre lagt krutet pa ett par stjarnspelare och kryddat med juniorer an som nu: ett jamngratt lag utan stjarnor. Vi kan inte ens stalla upp ett farligt PP med de har lirarna (som vanligt).
Personligen så tycker jag nästan det hänt ovanligt mycket för att bara vara den 12:e april... Tror det släpper på än mer i maj när allt med KHL är klart.
android skrev:Mycket pekar ju på att J.A spelar i DIF kommande säsong.
* Bytt bostadsort på facebook till Stockholm
* Frölunda har sju backar under kontrakt där ingen kan ses som en naturlig sjundeback.
OM detta skulle stämma så hoppas jag att han ersätter Kronwall. Tror inte det är bra att ha Claesson, Ahnelöv, Kronwall och Printz bland backarna. Små-stabbigt.
Ahnelöv kan tyvärr komma att få göra samma resa som Printz, utbuad i ett antal säsonger för att sedan mogna i sitt spel.
Dock har jag inte sett honom i år, tyckte faktiskt att han var helt okej sista året i Frölunda också.
Mackan - Ny - Jimmie
Hannula/Widing - Otto -Zibanejad
Norman - Almtorp - Tim/Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin/Kempe
Något sådant skulle jag kunna tänka mig. Skapligt lag. Ersättningsmässig pengamässigt skulle väl vara.
Hannula - Ekman
Almtorp - Falk
Tjärnqvist - BomBom + Kruger
Bartley - Widing
Kronwall - Ragge (Tror Ahnelöv skulle kräva betydligt mindre)
Center - Tjärnqvist
En värvning av Ahnelöv skulle frigöra mer pengar till en center. Skulle nog inte spela Ahnelöv med Bartley heller, utan sätta honom med Claesson och Printz med Vic.
Dock finansierades väl Ekman av externa finansiärer?
+ att centern kan få Eklunds lön, blir ju några kronor till.
-daniel- skrev:Personligen så tycker jag nästan det hänt ovanligt mycket för att bara vara den 12:e april... Tror det släpper på än mer i maj när allt med KHL är klart.
Ja det har absolut hant en del, men inget man jublar at direkt, tycker jag. Man har snarare en lite orolig kansla i magen.
Laste precis i Aftonbladet och Niva skrev sa har om DIF Fotboll: "Under Carlos Banda försöker Djurgården verkligen vara spelförande, men runt det skickliga innermittfältet innehåller laget alldeles för många halvstarka, halvsnabba, halvtekniska varken-eller-spelare för att bli effektivt."
Sa kanner jag for var hockeyuppstallning nu ocksa, vi kanns halvbra, och kommer formodligen ocksa att uppna ett halvbra resultat med det har laget. Typ som i ar. Kanns lite trakigt...
DIF_Soldier skrev:Som någon varit inne på tidigare är Videll lite samma spelartyp som Mackan, en spelartyp som vi alltså redan har. Ska det in en forward ser jag ju helst att man plockar någon kvickare, bra en-mot-en som får upp farten i anfallen, dvs. Linus Klasen. Men den absoluta prion är ju att hitta en stor/tuff aggressiv center.
Videll är en bra spelare, men ingen spelare vi behöver. Vårt anfallsspel skulle bli lite för långsamt. Ska det in en forward till föredrar jag en med Klasens egenskaper. Med andra ord - bra att vi inte värvade Videll.
Precis det jag har sagt hela tiden. Roligt att det finns fler som börjar inse detta. Om vi har råd att värva Tjärnqvist, Ahnelöv OCH Klasen skulle jag bli riktigt glad. Mer än så räknar jag definitvt inte med. Fortfarande lite surt att vi saknar en kvick och smidig back...
DIF_Soldier skrev:Som någon varit inne på tidigare är Videll lite samma spelartyp som Mackan, en spelartyp som vi alltså redan har. Ska det in en forward ser jag ju helst att man plockar någon kvickare, bra en-mot-en som får upp farten i anfallen, dvs. Linus Klasen. Men den absoluta prion är ju att hitta en stor/tuff aggressiv center.
Precis det jag har sagt hela tiden. Roligt att det finns fler som börjar inse detta. Om vi har råd att värva Tjärnqvist, Ahnelöv OCH Klasen skulle jag bli riktigt glad. Mer än så räknar jag definitvt inte med. Fortfarande lite surt att vi saknar en kvick och smidig back...
SkönaDjurgårn: Instämmer till fullo.
Alltså.. Bartley är väl ändå rätt kvick. I alla fall i åkdueller mot motståndare i kvalserien. Smidig vette fan. Hans kroppsfinter var mumma.
Ahnelöv är en defensivt väldigt bra back, har ett bra fysiskt spel som skulle passa i DIF. Para ihop honom med en offensiv back och det kan bli en hit!
Ända oron jag känner över honom är hans skadelista det senaste säsongerna. Hade han fått varit skadefri hade man sett honom spela en del matcher i NHL men hans chanser har ju minimerats pga alla skador han drar på sig. Men men kanske är mest otur.
Det gör mig inte det minsta att gnaget presenterar sina värvningar nu, det betyder bara att de inte kan vänta sig så många fler bra värvningar från tex KHL. För DIF lär det bli julafton senare i vår/sommar när våra tunga namn börjar droppa in! Ekman och Bom-Bom var inte klar förns i slutet av maj tex. För att inte tala om Widing som kom i augusti.
Vi behöver inte vara oroliga än
(Även om det inte skulle sitta fel med ett sms där det står att D. Tjärnqvist är klar)