Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Stockholm e huvudstaden. Jag fattar inte varför inte Djurgården inte kan bygga en arena tillsammans med AIK och Hammarby (även om vi hatar dom , så vore det mest praktiskt) och fixar privata finansiärer. Finns flera företag i stockholm som går otroligt bra. Ta t.ex. fastighetsbolaget Huvfudstaden. Med en nybyggd arena som skulle heta "Hufvudstaden's Arena" vore det hur coolt som helst. Då slipper man töntiga namn som Läkerol Sockerfri Arena. Kanske inte är en möjlighet men det vore bra ifall det skulle kunna hända.
Antie

Inlägg av Antie »

Örebroarn skrev:Stockholm e huvudstaden. Jag fattar inte varför inte Djurgården inte kan bygga en arena tillsammans med AIK och Hammarby (även om vi hatar dom , så vore det mest praktiskt) och fixar privata finansiärer. Finns flera företag i stockholm som går otroligt bra. Ta t.ex. fastighetsbolaget Huvfudstaden. Med en nybyggd arena som skulle heta "Hufvudstaden's Arena" vore det hur coolt som helst. Då slipper man töntiga namn som Läkerol Sockerfri Arena. Kanske inte är en möjlighet men det vore bra ifall det skulle kunna hända.

I dagsläget är inte det största problemet att fixa fram privata finansärer utan snarare markfrågan som är problemet. Det finns ingen mark till att bygga en helt ny arena. Politikerna är nöjda med globen för den fylls vid landslagsmatcher osv. Så om DIF vill fixa en ny arena får vi helt enkelt köpa mark och då snackar vi många miljarder bara på det... Men om vi inte får ta över hovet eller bygga eget så dör DIF. Sakta men säkert...

Dock så gillar jag faktist namnet "Hufvudstaden's Arena" , Riktigt drygt och passande till ett kaxigt Stockholms ideal.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stambert skrev:
Kall-El skrev:Nu menade inte jag att man skulle flytta så långt utan till ett närliggande ställe som kan nås med pendeltåg eller liknande. Bara inse fakta tror aldrig det är möjligt för oss att bygga något supercentralt. Valet kommer bli självdö eller flytta på sig lite. Storlag i Italien som t ex Juventus har inte sin arena direkt centralt om man säger så. Tror vi blir tvungna att tänka i samma banor om vi skall överleva. Det går i alla fall inte att köra efter principen "vi räknar kallt med att höja publiksnittet med 2500 personer per match", som vissa fortfarande verkar stirra sig blinda på.
Och när DIF har en ny och fin arena, är det då okej att ta ut ett högre biljettpris? Eller står du fast vid din linje att ekonomin ska gå runt med biljettpriser som är klart lägre än alla andra elitserieföreningar?
Ganska uppenbart att man kan höja priserna på biljetter om man har en splitterny tillika modern arena att spela på. Tycker fortfarande priset på kommande säsongs säsongskort ligger väl högt, men detta hade man ju lite smidigt kunnat ordna om man valt att låta intressenter få betala korten via autogiro över hela hockeysäsongen.

Om man nu skall basera priset på korten utifrån arenakvalité som du verkar lite inne på här borde väl rimligtvis säsongskorten blivit billigare då man flyttar från den stora, men moderna arenan till förmån för den äldre, men samtidigt lite mer slitna...

Faktumet kvarstår oavsett vilket, utan egen arena är framtiden mycket, mycket mörk...
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Imponerande vad man VET att marken skulle kosta.
Jag tror inte någon har en enda anining om denna prislapp.
Allt går. Det är bara en fråga om tid eller pengar. Har man inte pengar får man ödsla tid. Kloka huvuden kan säkert hitta en lösning som inte kostar skjortan.
Låt andra bekosta en del och bygg billigt. Det funkar!

"Det du inte har i huvudet får du ha i plånboken".
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Sundling skrev:Imponerande vad man VET att marken skulle kosta.
Jag tror inte någon har en enda anining om denna prislapp.
Allt går. Det är bara en fråga om tid eller pengar. Har man inte pengar får man ödsla tid. Kloka huvuden kan säkert hitta en lösning som inte kostar skjortan.
Låt andra bekosta en del och bygg billigt. Det funkar!

"Det du inte har i huvudet får du ha i plånboken".
Jag har tagit siffrorna från vad DIF har presenterat till oss fans på mötet i vintras. Påstår du att DIF inte har en aning?
Bild
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Surovy på glid från Luleå skulle kunna vara en klassback som vi söker, och en kompis till Marusak.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Surovy, back? Tillåt mig att skratta, haha. :D

Jag kan dessutom tillägga att Jiri och Surovy inte är kompisar med varandra...
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Sundling skrev:Surovy på glid från Luleå skulle kunna vara en klassback som vi söker, och en kompis till Marusak.
Surovy är inte back utan forward.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Sundling skrev:Surovy på glid från Luleå skulle kunna vara en klassback som vi söker, och en kompis till Marusak.
Var du seriös?!?! Helt borta eller Surovy är förfan Forward! Och Slovensk?
Skulle dom vara kompisar med varandra? :?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Fel stolpskott, Surovy är inte sloven. Han är slovak. Slovener är från Slovenien och slovaker är från Slovakien. Skolkat från geografin? :)
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:Fel stolpskott, Surovy är inte sloven. Han är slovak. Slovener är från Slovenien och slovaker är från Slovakien. Skolkat från geografin? :)
Hahaha, nej faktiskt inte :oops: :oops: trodde det var samma sak :oops: hahahah:D
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Måste nog prata med din lärare.. :D

Surovy tror jag inte skulle passa in i DIF, hans personlighet är inte direkt något som har i DIF att göra. In med Sykora istället. Där har vi allt som Surovy har, men som dessutom är bättre, starkare, mer fysisk, bättre skridskoåkare och dessutom högerfattad.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Arnell föreslog ju för två år sedan att man skulle slå ihop DIF, Bajen och AIK och bilda "Stockholm Capitals" för att rädda Stockholmshockeyn.
Lägg ned Ganget och Bajen och skänk pengarna till oss istället!

Nä, men allvarligt. Närmsta vi kan komma egen arena på många många år är om vi köper Hovet och rustar upp det, bygger ut och döper om det.
Fast då lär det väl bli Bauhaus Arena eller nåt sånt... Fast när det väl sker fruktar jag att vi ligger i mitten av Allsvenskan och kämpar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tyvärr vet väl ledningen inte ens om att Petr Sykora existerar. :(
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Enbom skrev:Tyvärr vet väl ledningen inte ens om att Petr Sykora existerar. :(
Får väll hoppas att dom läser allt vi skriver här inne då, vilket jag inte tror dom gör. :(
Skriv svar