Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Mattias_87 skrev: 2022-07-13 18:54:20 Adam är ju ett annorlunda fall då han skrev kontraktet innan allt detta.
Förvisso, men agenten verkar ju uppenbarligen inte se några problem med att spela i Ryssland och lär väl då inte heller vara speciellt hjälpsam med att bryta kontrakt heller...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jag förstår drevet, det är mänskligt, öppet mål, omöjligt att blunda nu.
Men egentligen, moraliskt har ju detta alltid "legat i potten" om du valt spel i KHL, det har bara varit en tidfråga

Annars, mysigaste minnet av Keps-Classe är från 2011, i kvartsfinal 7 borta mot Luleå.
Då hans "assist" i spel 5-6 plockades upp vid blå .....och på det kom sedan kvitteringsmålet till 3-3, sedan avgjorde luleå i sudden

Nääh, jag är varken bitter eller långsint :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-07-13 19:08:08 Jag förstår drevet, det är mänskligt, öppet mål, omöjligt att blunda nu.
Men egentligen, moraliskt har ju detta alltid "legat i potten" om du valt spel i KHL, det har bara varit en tidfråga

Annars, mysigaste minnet av Keps-Classe är från 2011, i kvartsfinal 7 borta mot Luleå.
Då hans "assist" i spel 5-6 plockades upp vid blå .....och på det kom sedan kvitteringsmålet till 3-3, sedan avgjorde luleå i sudden

Nääh, jag är varken bitter eller långsint :lol:
Dessutom hade vi vänt 0-3 i matcher….var på plats, glömmer det aldrig
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Erik Gustafsson till Washington.

Bara att börja om med planeringen KG.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Jim Morrison skrev: 2022-07-13 19:36:34 Erik Gustafsson till Washington.

Just nu känns det mörkt.
I början på Sillyn släppte vi bomb på bomb.
Nu är det totalt dött.
Det som oroar mig är att våra viktigaste pusselbitar på back och målvaktssidan inte är lagda och att vi går in med 12 forwards.
Just nu känns det som Björklöven går in i säsongen mycket mer förberedda än oss med en så gott som färdig trupp. Tycker deras trupp även ser något vassare ut än förra säsongen..
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Difjs skrev: 2022-07-13 20:15:49
Jim Morrison skrev: 2022-07-13 19:36:34 Erik Gustafsson till Washington.

Just nu känns det mörkt.
I början på Sillyn släppte vi bomb på bomb.
Nu är det totalt dött.
Det som oroar mig är att våra viktigaste pusselbitar på back och målvaktssidan inte är lagda och att vi går in med 12 forwards.
Just nu känns det som Björklöven går in i säsongen mycket mer förberedda än oss med en så gott som färdig trupp. Tycker deras trupp även ser något vassare ut än förra säsongen..
Väldigt vågat av KG speciellt när man gått ut och sagt specifikt att man vill ha truppen färdig ordentligt tidigt så det inte blir som förra säsongen - vilket det nu faktiskt ser ut att bli.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF023

Inlägg av DIF023 »

Bedrövligt att det inte händer nåt! Har vi ens nån backup-plan? Vi har väntat och väntat! Nu då?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det borde ju börja öppna upp sig nu för NHL-spelare som inte får förlängt. Men ja det är en knepig sits vi är i. Högstaligorna kommer plocka det bästa.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-07-13 19:08:08 Jag förstår drevet, det är mänskligt, öppet mål, omöjligt att blunda nu.
Lägg till alla (6 svenskar senaste säsongen) som valt att spela i Dinamo Minsk trots vad den regimen aktivt visat senaste åren. Förstår faktiskt inte att drevet inte varit större mot dessa.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Classe, KHL??! Du kan dra åt helvete. Kom aldrig och säg att du vill spela i våran klubb igen. Usch och tvi! Jävla sopprot.
Puckey

Inlägg av Puckey »

crike skrev: 2022-07-13 20:49:46
Lägg till alla (6 svenskar senaste säsongen) som valt att spela i Dinamo Minsk trots vad den regimen aktivt visat senaste åren. Förstår faktiskt inte att drevet inte varit större mot dessa.
Japp, Kempe m.fl. signade precis efter att man flyttat VM från Minsk också. Det Ryssland gör nu saknar dock motstycke i modern historia, men jag hoppas att vi tar tillbaka vår sport från skurkstaterna till slut. Tycker att någon hade en klok tanke ovan att våra supporterföreningar behöver ta ledartröjan för stunden. Ett gemensamt uttalande om att de som säljer ut sig till KHL i dagsläget kommer att ha bränt alla framtida broar till alla lags fans.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Happ ingen Keps och ingen Erik och lägg till ingen Adam... Från transferbomber till helt dött och nu blir det ingen av spelarna man ville ha...
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Då vet vi att Fredrik Claesson inte har nåt emot Putins folkmord i Ukraina, och gärna lirar i armens lag avlönad av Putin, hoppas att Han blir bannlyst från all hockey för all framtid utanför Ryssland, Dom som väljer att skriva på nu för ett ryskt lag dessutom ett arme lag måste ha en IQ mer eller mindre på 0, hur kan man va så satans korkad, AHL, i alplandet till och med tyska ligan hade jag köpt med en viss form av besvikelse, men nu med tanke på IQ nivån hos Claesson verkar vara så är jag rätt nöjd att han inte kom till oss ändå.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Det finns fler som har KHL-kontrakt på G men som inte är officiellt än.

Spelare och agenter bojkottar inte KHL till den grad som Svensson önskar. Deal with it.

Kämpa KG....
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känns helt overkligt att ”kepsclasse” väljer spel i Ryssland o inte nog med det, armens jävla lag.. Är ju faaan surrealistiskt. Har killen inga rådgivare eller kommer han från en plats på jorden där ingen nyhetsförmedling finns tillgänglig. Stackars kille som satt sig i skiten rejält. Tänk om han får en skada nu o sparkas från CSKA. Var tar han vägen då? Smarthuveee, du lär va svartlistad resten av karriären. Sen EG, inte oväntat. Han har några år kvar i toppen o förstår honom till alla delar. Men välkommen när du är klar med NHL ERIK.
Låst