Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Donkels-2.0 skrev:Alltså om vi tycker att JP är slarvig då har vi en riktig maestro på det området nämligen Press så drt är inte då konstigt att han fått sparken både hos oss och hos vidrigheternas
inget jag kommer ihåg men kan var så. Bör väl ha utvecklat sitt spel lite dom senaste åren. kollar man bara på statsen utan att veta nått annat så dom senaste 3 sässarna har ju plus/minus blivit bra mycket bättre. Det kanske kan indikera nån sorts förändring i hans spel?

intervju med Press från oktober 2019: https://hockeysverige.se/2019/10/24/det ... ockey-idag

"....24-åringen medger att en återkomst till SHL lockar..."

siiiiilllyyyy seeeeasoooons!
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Om inte Jocke har några bomber på väg för att ersätta backar som Hulta och Alsing som är på väg bort så tycker jag han borde slå en pling till Lagesson. Innan Frölunda gör det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:Om inte Jocke har några bomber på väg för att ersätta backar som Hulta och Alsing som är på väg bort så tycker jag han borde slå en pling till Lagesson. Innan Frölunda gör det.
Yes. Förväntar mig att vi har tät kontakt med Lagesson, Claesson, Englund, Axel Andersson, även Björnfot. Sen vet jag inte om Kronwall håller numer.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:Om inte Jocke har några bomber på väg för att ersätta backar som Hulta och Alsing som är på väg bort så tycker jag han borde slå en pling till Lagesson. Innan Frölunda gör det.
Yes. Förväntar mig att vi har tät kontakt med Lagesson, Claesson, Englund, Axel Andersson, även Björnfot. Sen vet jag inte om Kronwall håller numer.
Vill man ha Kronwall oavsett när gubbfan sagt nej i fem år och kostar röv?
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Ohddan skrev:
DIF_Soldier skrev:
Vill man ha Kronwall oavsett när gubbfan sagt nej i fem år och kostar röv?
Hahaha ord och inga visor, jag gillar det!!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

När bytte denna tråd namn? Blir väl lite väl rörigt om denna tråd bara ska fortsätta i 20/21 silly? Kanke ska stänga denna(19/20 silly) och istället starta en ny?
mb81

Inlägg av mb81 »

Yes! Svedberg förlänger enligt Höken!
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

"Djurgården har utgående kontrakt på samtliga målvakter, men Niklas Svedberg kommer att stanna i klubben.

En spelare som kan hamna i Djurgården är Växjös målvakt Viktor Andrén."

MrMadhawk
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

TheForsa skrev:"Djurgården har utgående kontrakt på samtliga målvakter, men Niklas Svedberg kommer att stanna i klubben.

MrMadhawk
Grymt bra med Svedberg! Andrén känns som en riktigt bra backup. Känns underskattad och presterat minst lika bra som Fast i läjkers senaste säsongerna, i år t o m bättre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
TheForsa skrev:"Djurgården har utgående kontrakt på samtliga målvakter, men Niklas Svedberg kommer att stanna i klubben.

MrMadhawk
Grymt bra med Svedberg! Andrén känns som en riktigt bra backup. Känns underskattad och presterat minst lika bra som Fast i läjkers senaste säsongerna, i år t o m bättre.
Vore fantastiskt att ha målvaktsparet Svedberg/Andrén. Andrén känns som han skulle kunna ta en förstaspade i många lag. En av seriens bästa andraslipsar i flera säsonger. Hoppas han kan hålla samma räddningsprocent som i slutspelet 17/18 under en hel säsong! :D
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:

MrMadhawk
Vore fantastiskt att ha målvaktsparet Svedberg/Andrén. Andrén känns som han skulle kunna ta en förstaspade i många lag. En av seriens bästa andraslipsar i flera säsonger. Hoppas han kan hålla samma räddningsprocent som i slutspelet 17/18 under en hel säsong! :D
Gillar verkligen att vi verkar går för två målvakter som kan konkurrera. Väldigt avgörande om man ska gå långt.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

m0ng00se skrev:
Donkels-2.0 skrev:Alltså om vi tycker att JP är slarvig då har vi en riktig maestro på det området nämligen Press så drt är inte då konstigt att han fått sparken både hos oss och hos vidrigheternas
inget jag kommer ihåg men kan var så. Bör väl ha utvecklat sitt spel lite dom senaste åren. kollar man bara på statsen utan att veta nått annat så dom senaste 3 sässarna har ju plus/minus blivit bra mycket bättre. Det kanske kan indikera nån sorts förändring i hans spel?

intervju med Press från oktober 2019: https://hockeysverige.se/2019/10/24/det ... ockey-idag

"....24-åringen medger att en återkomst till SHL lockar..."

siiiiilllyyyy seeeeasoooons!
Om vi har några som helst ambitioner att förbättra vårat försvarsspel till nästa säsong, så förutsätter jag att vi inte har det minsta intresse för Robin Press.

Ryktet om Andrén känns för bra för att vara sant om vi dessutom förlänger med Svedberg...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Och det baserar du på senast han var hos oss eller på det han presterat hos finnarna nu?
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

m0ng00se skrev:Och det baserar du på senast han var hos oss eller på det han presterat hos finnarna nu?
Jag har inte sett några matcher alls med Press i år, och han verkar iofs göra imponerande med poäng. Men med tanke på vad han uträttade sist han spelade i Sverige, dels hos oss men framför allt i färjestad hoppas jag inte att han finns med på Jockes radar.

Vi är absolut inte i behov av ytterligare en spelare som dräller och spelar med små marginaler i egen zon.
mb81

Inlägg av mb81 »

Tobias Ekberg klar enligt madhawk. Känns bra!
Låst