Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

daaviid skrev:Rasmussens uttalande: – Jag känner mig stolt över att få spela inför Sveriges bästa fans igen och jag är redo att ge allt, säger spelaren själv i ett pressmeddelande.

Hahahahahahahahahahahahaha.. hahahaha.. å fy fan.. den kommentaren var lustig. Tror fan att jag spyr.
Undrade vem som hade signat på för oss när jag läste rubriken i tidningen :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sedan finns det ju andra problem än det rent sportsliga med att inte "klara av" att signa upp sina egna spelare.

Denna typ av agerande sänder ju en signal om att vi som klubb inte kan vara med och utmana längre och detta är en väldigt farlig sak att skylta med både mot egna fans och motståndare.

Motståndare kommer börja se oss som en "farmarklubb" istället för att inte ens bry sig om att titta mot våra spelare som en möjlighet.

Samtidigt kommer denna typ av agerande inte att underlätta att locka folk till våra matcher för hur många lockas av att följa ett lag som inte ens mäktar med att behålla sina egna spelare i konkurrensen med andra SHL-lag?
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Tror vi kommer få se ganska spännande nyförvärv till nästa säsong. Känns inte otänkbart att Josefsson kommer hem och att vi signar några lirare. Känns ju som att vi har chans att signa Zakrisson eller Videll även om de hejar på mörkret.

Håller med att det är tråkigt om LJ lämnar men kanske inte ska kräva avgång av den anledningen. Man kanske helt enkelt behöver plats i budgeten för några stjärnvärvningar och då kan vi inte ha en spelare som LJ på 150 papp som tredje-fjärdecenter.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Om LJ går till Växjö så dör jag nog lite inombords. Förvisso smålänning men fan, gillar vad han uppvisat under sina två år hos oss.
Det skall fan till en bra förklaring eller en ännu bättre värvning för att detta skall kännas logiskt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tar LJ framför Norman alla dagar i veckan utan minsta tvekan. Jag säger inte att Norman är en dålig ishockeyspelare på något sätt men LJ har andra egenskaper som man i min mening vinner guld med. Han har gnetat med Hank och Ahlén, han ställer upp för laget, stark som fan i sargspel och har storleken. Fan vilket piss-tisdag det här blev.

Aja, nya tag imorron, då vill jag se en rivig NHL-meriterad bombvärvning med storlek som presenteras som ersättning. Inget mer fusk nu med pigga albispelare utan storlek.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Tycker inte att det här känns okej på något sätt. LJ är utan tvekan bra nog för att spela andra center och inför nästa säsong är en andra center nog värd vad Linus begärde. Känns som att han hade kunnat haft 30-35 poäng nästa säsong om han hade fått chansen. Sen om vi vill värva in någon stjärnspelare så kan det väl vara en forward, måste väl inte var en center. Känns bara skit, då Linus var min och många andras favoritspelare i laget, som hade kunnat blivit förknippat med Djurgården om vi hade tagit chansen och gjort honom till en stomspelare.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

Jag orkar knappt skriva med dagens känsla. Det finns två scenarion härifrån.

A) Vi ligger långt efter vad vi trott i det långsiktiga bygget.
B) Vi kommer passa på att satsa stenhårt nästa år innan Davidssons & Co går till NHL och hade varken plats för Markus Ljungh eller Linus Johansson i topp 6.

Annars släpper man inte två publikfavoriter i sina bästa år, som är vitala för vårat spelsystem som äntligen sitter ordentligt - detta med ligans näst högsta publiksnitt och precis efter att fans & sponsorer investerat 15 mkr i föreningen. Just nu tänker jag intala mig att det handlar om en rejäl satsning mot guldet nästkommande år, framförallt om vi får lite skjuts av att ta oss förbi kvartsfinalerna i år. Annars kommer luften att gå ur många, vilket lär kosta mer än vad en Linus Johansson eller Markus Ljungh gör.

Jag förväntar mig (som minst) något åt det här hållet, med tanke på vilka som ryktas bort och in.

Mario Kempe (typ) - Andreas Engqvist - Daniel Brodin
Lukas Vejdemo - JJ/Norman/Zackrisson - Niclas Bergfors
Jonathan Davidsson - Marcus Davidsson - Axel J. Fjällby (tappa för fan inte honom)
Ludvig Rensfeldt - Sebastian Strandberg/Emil Bemström - Manuel Ågren
Henrik Eriksson

Marcus Högström - Jesper Pettersson
Linus Hultström - William Lagesson/Tom Nilsson
David Bernhardt - Alexander Urbom/Tom Nilsson
Olle Alsing - Simon Johansson
ciirree

Inlägg av ciirree »

Om vi nu tänker bort centrar och ändå vill spetsa truppen, så finns ju ett par intressanta namn vars lag missat slutspel och har utgående kontrakt.

Dinamo Minsk Justin Fontaine, som Jocke högg på innan säsongen. Enligt Sportbladet var han även på Matt D’Agostini (Ambri-Piotta).
I samma artikel där man nämner ovanstående namn så skulle tydligen Spencer Abbott också varit ett hett spår. (Kloten)

Alla dessa tre skulle förmodligen spetsa till laget ganska rejält, och jag vill minnas att Spencer Abbott också var grym i PP när han spelade för Frölunda.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Det var ju onekligen trist in han lämnar. Dock funderar jag lite på kring hur alla är så övertygade om att Vi släpper Linus och för den delen Ljungh? Det är ju inte så att Jocke har nån ensamrätt över förhandlingarna. Spelarna ifråga kanske vill något annat?

Visst, det sägs saker i tidningar osv men i slutändan ser ju spelarna till sig själva och sin karriär främst. Den saken matchar ju sällan fansens syn på saken.

Är ju lätt att säga att Jocke gör tjänstefel som inte signar Linus på ett treårs-kontrakt men hur fan ska han göra om Linus själv har siktet på annan klubb?

Nä, tycker Jocke gör ett bra jobb utifrån förutsättningarna.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Puckey skrev:Jag orkar knappt skriva med dagens känsla. Det finns två scenarion härifrån.

B) Vi kommer passa på att satsa stenhårt nästa år innan Davidssons & Co går till NHL och hade varken plats för Markus Ljungh eller Linus Johansson i topp 6.

Annars släpper man inte två publikfavoriter i sina bästa år, som är vitala för vårat spelsystem som äntligen sitter ordentligt - detta med ligans näst högsta publiksnitt och precis efter att fans & sponsorer investerat 15 mkr i föreningen. Just nu tänker jag intala mig att det handlar om en rejäl satsning mot guldet nästkommande år, framförallt om vi får lite skjuts av att ta oss förbi kvartsfinalerna i år. Annars kommer luften att gå ur många, vilket lär kosta mer än vad en Linus Johansson eller Markus Ljungh gör.

Jag förväntar mig (som minst) något åt det här hållet, med tanke på vilka som ryktas bort och in.

Jonathan Davidsson - Marcus Davidsson - Axel J. Fjällby (tappa för fan inte honom)
Henrik Eriksson

Förväntar du dig ''minst'' ett lag av den där kalibern så tror jag du kommer bli rejält besviken, det där laget ser ju bättre ut än årets, sticker ut hakan redan nu och säger att nästa års lag kommer se betydligt svagare ut på papperet, vi har en bra chans att gå långt i år bara att passa på och njuta nästa år blir det att börja om från noll igen.

Palushaj blir en fin förstärkning dock.

Nu har jag spått färdigt.
Spela fult
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

diftobbe89 skrev:
Puckey skrev:Jag orkar knappt skriva med dagens känsla. Det finns två scenarion härifrån.

Henrik Eriksson

Förväntar du dig ''minst'' ett lag av den där kalibern så tror jag du kommer bli rejält besviken, det där laget ser ju bättre ut än årets, sticker ut hakan redan nu och säger att nästa års lag kommer se betydligt svagare ut på papperet, vi har en bra chans att gå långt i år bara att passa på och njuta nästa år blir det att börja om från noll igen.

Palushaj blir en fin förstärkning dock.

Nu har jag spått färdigt.
Fast årets trupp var ju på förhand inget som direkt frambringade skrattattacker. Man vet helt enkelt inte förrän 10 omgångar.

Att tappa Linus är hårt. Honom ville man bli gammal med.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är väl för gammal för att uppröras över att en Smålänning ...med en lyckad säsong plötsligt vill ha högre lön än han kan få i DIF

Lycka till Linus!

Ingen större idé att vara besviken på Jocke när vi ändå inte har alla detaljer bakom detta beslut.
Sedan tenderar det att bli så här, för helt plötsligt är ju Linus Johansson skillnaden mellan 3-4 år med Topp 3-placering och kvalspel.

En aning mer nyanserad bild kan ge lugnande effekt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Problemet är ju inte att vi tappar en center utan två och dessutom av typen som skulle kunna bli kvar länge i truppen.

Det är den typen av spelare som behövs om vi skall kunna hålla oss på en stabil topp 6-nivå. ( Vilket jag utgått från är målsättningen som vi jobbar emot. )
Praetori

Inlägg av Praetori »

DRC skrev: Fast årets trupp var ju på förhand inget som direkt frambringade skrattattacker. Man vet helt enkelt inte förrän 10 omgångar.
Jag hade bra föraningar även om jag personligen inte trodde vi skulle börja segla upp mot andraplatsen förrän mot slutet. Kontinuitet med killar som klaffade i spelsystemet redan i slutet på förra säsongen, Tränarstaben lite varmare i kläderna och Ante in. Det enda man var osäker på var målvaktssidan. Här har det ju gått över förväntan. Bara hoppas på att det inte kommer någon KHL eller NHL klubb och börjar dra i Adam.

På centersidan så är det ju en bristvara i hela Sverige just nu så att folk drar och sliter i de stabila spelare som finns på marknaden är ju inte särskilt konstigt (löneinflationen på centersidan är ett faktum denna säsong men det hjälper oss inte att agera NU för en långsiktig toppsatsning). Dock är våran spelmodell så pass krävande att det inte bara går att ta in någon duktig "lirare" utan det måste vara slitvargar som kan axla just den specifika rollen hos oss snarare än någon random skill-spelare utan den mentala arbetsmoralen som krävs.
Det kan vara svårt att få in eller ens behålla kvalitetsspelare när man inte kan lova dem stjärnstatus och mycket speltid utan endast svett och hårt arbete. Då måste det nästan till folk som verkligen brinner för skölden och som tycker att det är roligt att klocka in för att de får spela just för oss (och sådana kommer man inte hitta ofta bland utbölingar som är på väg uppåt i karriären, Högga undantaget som har halsduken sedan barnsben).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Mario Kempe nu snälla Jockemannen! Har ju lya i hammarby sjöstad. Får inte plats i NHL och kommer inte spela Stanley Cup.

Bourque - Ante - Kempe
Lundh - Ljungh - Brodin
Ridderwall/Vejde - Linus - Bergfors
JD - MD - Fjällby

Possler, Hank, Ahlen
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Låst