Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tror Fällström kommer lira i förstafemman, som han gjorde innan han blev skadad. En av våra absolut bästa forwards.
Börjar bli väl trångt på forwardsidan medan backplatserna gapar löjligt tomma.
Är det så här laget kommer se ut?
Fällström- Sallinen- Ikonen
Brodin-Ljungh-Possler
Lundh-Johansson- X
Hank-Vejdemo-Ahlén
+Junisar som krigar om platser i fjärde
Varakas- Arell
Falk- Emil Johansson
Press- X
Westlund
Forwardsidan ser helt ok ut faktiskt. Ingen riktigtbra första line kanske men väl två-tre bra kedjor beroende på den lediga platsen i trean. En plats kvar där som det känns. Måste in minst en men helst två backar till. Annars måste Press eller Westlund göra en grym resa jämfört med förra säsongen. Kör nu Jocke! Mera goda nyheter tack.
Brodin-Ljungh-Possler
Lundh-Johansson- X
Hank-Vejdemo-Ahlén
Varakas- Arell
Falk- Emil Johansson
Press- X
Westlund
Forwardsidan ser helt ok ut faktiskt. Ingen riktigtbra första line kanske men väl två-tre bra kedjor beroende på den lediga platsen i trean. En plats kvar där som det känns. Måste in minst en men helst två backar till. Annars måste Press eller Westlund göra en grym resa jämfört med förra säsongen. Kör nu Jocke! Mera goda nyheter tack.
Tror inte vi räknar med att ha Fällström så högt upp redan med tanke på hans skadehistorik. Det är ju russinet i kakan som ska in nu så räknar med en spelare till förstakedjan.EspenK skrev:Börjar bli väl trångt på forwardsidan medan backplatserna gapar löjligt tomma.
Brodin-Ljungh-Possler
Lundh-Johansson- X
Hank-Vejdemo-Ahlén
Varakas- Arell
Falk- Emil Johansson
Press- X
Westlund
Jag menar att han har goda förutsättningar att bli en jättebra spelare men av någon anledning kan han inte realisera sin potential.sensei skrev:Intressant. Vad menas med den här gåtan / rebusen? Utveckla!6-1 skrev:"alla verktyg men ingen verktygsback".
Marjamäki är en bra tränare i det avseende att han vågar peta vem som helst. De bästa spelar. I år satt också t.ex. Hirschovits på läktaren och förra säsongen var Lukas Kaspar petad (47 poäng i KHL denna säsong).mb81 skrev: Rätt puckat att spela er näst bästa poängplockare som extraforward kan man väl tycka utan att ha sett Kärpät?
Han är 175 cm med en fjäder i hatten så det kan vara ett problem på våren. För det andra är han inte så bra målskytt fast han har ett relativt hårt slagskott och snapshot. Han borde vara bättre på att utnyttja sina chanser och ibland är han ganska osynlig på isen, lite utomstående alltså som jag skrev tidigare.mb81 skrev: Vad var hans svagheter eller det du är besviken på?
Men jag beklagar att jag var så negativ, jag ångrar mig lite faktiskt

Får lite Sörensen-vibbar när jag kollar highlights. Känns på förhand som en bra värvning. Synd att vi bara skrev 1 år. (fast på den punkten ändrar man sig snabbt om han floppar
)

En sak vi inte kommer göra är att skicka ner Vejdemo till att spela med Hank och Ahlén. Det skulle hämma hans utveckling och jag han skulle nog inte passa in i vad som enbart kan beskrivas som en brunkarkedjaEspenK skrev:Börjar bli väl trångt på forwardsidan medan backplatserna gapar löjligt tomma.
Brodin-Ljungh-Possler
Lundh-Johansson- X
Hank-Vejdemo-Ahlén
Varakas- Arell
Falk- Emil Johansson
Press- X
Westlund
Jäklar vad illa upp några tog av att någon som faktiskt sett Ikonen skrev vad han tyckte om honom.
Sånt borde väl uppskattas bara oavsett om det är positivt eller negativt?
Sånt borde väl uppskattas bara oavsett om det är positivt eller negativt?
Det roliga i det hela är att jag bor rätt nära gränsen och dom flesta finska kärpät fansen ( känner ex antal st) är lite sura över tappat ikonen och kallar DIF för judas och svenska ligan för skit och vi måste plocka dom bättre finska spelarna för att Sverige inte har egna osv osv.
-
Det enda negativa jag har hört on honom är just hans storlek och bristande fysiska spel, som jag förstår det är det just därför han inte blivit draftad. Skridskoåkningen och spelsinnet ska vara riktigt bra så ska bli intressant att se honom och hur han kan utvecklas.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Storlek betyder inte allt även om min tjej tycker det. Titta på Ryan Lasch 170 cm, sen ryggsäckshockeyn mer eller mindre försvann så har det mindre betydelse att man skulle va 190/95 för att överhuvudtaget ta sig fram mot mål. Idag handlar det mer om fart, även om kombination storlek och fart naturligtvis är det optimala. kille är i bra ålder vill vidare i karriären, så jag tror att en sån här värvning kan bli riktigt bra.Benjamin L. Willard skrev:Det enda negativa jag har hört on honom är just hans storlek och bristande fysiska spel, som jag förstår det är det just därför han inte blivit draftad. Skridskoåkningen och spelsinnet ska vara riktigt bra så ska bli intressant att se honom och hur han kan utvecklas.
-
Ja, jag tror detta kan vara en riktig kanonvärvning. Tror inte heller storleken har så mycket betydelse i dagens SHL. Framförallt tror jag både Ikonen och Lasch passar bättre på större rinkar.ken1968 skrev:Storlek betyder inte allt även om min tjej tycker det. Titta på Ryan Lasch 170 cm, sen ryggsäckshockeyn mer eller mindre försvann så har det mindre betydelse att man skulle va 190/95 för att överhuvudtaget ta sig fram mot mål. Idag handlar det mer om fart, även om kombination storlek och fart naturligtvis är det optimala. kille är i bra ålder vill vidare i karriären, så jag tror att en sån här värvning kan bli riktigt bra.Benjamin L. Willard skrev:Det enda negativa jag har hört on honom är just hans storlek och bristande fysiska spel, som jag förstår det är det just därför han inte blivit draftad. Skridskoåkningen och spelsinnet ska vara riktigt bra så ska bli intressant att se honom och hur han kan utvecklas.
Arell verkar allt annat än klar för DIF, tydligen är Leksand på jakt efter honom enligt Galenhöken
- ALLTID DIF
Hitils RÄTT i samtliga Ryckten jag släppt ( Eller hur !!!! ? )
3-4 Finska spelare i DIF 2016 ( Nu kickades ju Lehtonen visserligen )
Ryckte NR 2 Jocke far fram & tillbaks till Finland och kommer att presentera en från Liga !
Nu till BOMBEN samma gubbar som kom med dessa 2 Ryckten !
säger sej VETA att NORMAN spelar i DIF 2016
Blir det 3/3 ??????
3-4 Finska spelare i DIF 2016 ( Nu kickades ju Lehtonen visserligen )
Ryckte NR 2 Jocke far fram & tillbaks till Finland och kommer att presentera en från Liga !
Nu till BOMBEN samma gubbar som kom med dessa 2 Ryckten !
säger sej VETA att NORMAN spelar i DIF 2016
Blir det 3/3 ??????
Flytta ner Fällström i tredje och lägg in russinet Norman (lr liknande spelare) så ser det mycket bättre ut! =) Även byta plats på Vejdemo och Johansson.jaccan skrev:En sak vi inte kommer göra är att skicka ner Vejdemo till att spela med Hank och Ahlén. Det skulle hämma hans utveckling och jag han skulle nog inte passa in i vad som enbart kan beskrivas som en brunkarkedjaEspenK skrev:Börjar bli väl trångt på forwardsidan medan backplatserna gapar löjligt tomma.
Brodin-Ljungh-Possler
Lundh-Johansson- X
Hank-Vejdemo-Ahlén
Varakas- Arell
Falk- Emil Johansson
Press- X
Westlund
Norman / X - Sallinen- Ikonen
Brodin-Ljungh-Possler
Lundh-Vejdemo- Fällström
Hank-Johansson-Ahlén
Sen är det bara backsidan som ska kryddas till, rejält!
Finns det någon spelare över 40p Luleå inte tycker i? Nu även Mikael Johansson i FBK.