Tack, då är det uträtt.SirDIFalot skrev:Gabbe skämtar och säger "Du är en schyst kille, jag struntar i vad alla andra säger" för att skämta med honom. Och Johner skämtar tillbaka.elklingo skrev:Har jag missat något här eller? Jag kanske missförstår, avgör själva.
dustin johner ?@dustinjohner 42m
“@GabeLandeskog92: @dustinjohner you're a good guy man, I don't care what they say about you, you're alright” wish I could say the same to u!
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
-
Om vi nu ändå ska envisas med Reiderborn tycker jag definitivt att vi borde ge Alexander Berg (Vita Hästan) chansen att konkurrera. Kan knappast kosta mycket och där får vi både potential och rutin på samma gång. Det är en målvakt jag hört mycket gott om. Bra storlek också.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Alltså det blir ingen insamling för sakens skull, OM pengarna inte räcker till för en riktigt bra förstärkning kan det bli en insamling och då är det nödvändigtvis inte en utan flera spelare som passar in på den profil Challe söker. Givetvis har Challe sista ordet.SirDIFalot skrev:Ska vi rösta vem vi ska ta in? Eller vad menar du?BaronVonDif skrev:Blir ingen insamling nu , Challe ville det men vi tyckte att tiden var fel. Kan bli en insamling senare men då röstar vi på en av flera alternativa spelare att spara ihop till.Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.
Nej, om man nu ska ha en insamling så borde den enligt mig vara en betydande spelare som man kanske inte annars skulle ha råd med. Likt årets situation med Otto.
F.ö så är Mackan rättegången på tapeten, DIF har budgeterat för en förlust på 1 mille så Mackan kanske har ett fall trots allt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
BaronVonDif: Tycker jag låter som ett bra beslut.
It's easier to be an asshole to words than to people
Det är praxis att budgetera för den ersättning motparten kräver så det är långt i från säkert att vi förlorar, dock väldigt surt att så stor del av budgeten går till kostnaden för en fd spelare. Får man tro på Uppdrag Granskning skulle ju det här inte kunna hända, då hade grabbarna pratat med honom...BaronVonDif skrev:Alltså det blir ingen insamling för sakens skull, OM pengarna inte räcker till för en riktigt bra förstärkning kan det bli en insamling och då är det nödvändigtvis inte en utan flera spelare som passar in på den profil Challe söker. Givetvis har Challe sista ordet.
F.ö så är Mackan rättegången på tapeten, DIF har budgeterat för en förlust på 1 mille så Mackan kanske har ett fall trots allt.
Skämtåsido, självklart kommer det bli en sämre trupp nästa år, vi slipper Linkan men i övrigt så kommer vi att få värva billigare. Dessutom så sitter vi kvar med Lidström och Co.
Min förhoppning är dock att de som underpresterade förra året fått trygghet och gör en bättre andrasäsong, så att laget blir bättre än ifjol.
Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
"DIF förhandlar just nu med Philip Holm. Han har kontrakt med klausul. Dock vill han gärna vara kvar och Challe hoppas göra klart med honom->"
Vad förhandlar man om? Vill han utnyttja sin klausul så är det så.
Och vill han stanna så har han ju ett färdigt kontrakt,Var har jag cyklat fel?
"DIF förhandlar just nu med Philip Holm. Han har kontrakt med klausul. Dock vill han gärna vara kvar och Challe hoppas göra klart med honom->"
Holm kollar väl sina alternativ, han var vår bästa back förra året och gjorde det grymt hela säsong, så han har nog anbud från ES han med.Boeman skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Exakt, dom har fram till ett visst datum på sig att bestämma sig huruvida dom stannar eller ej och av nån anledning verkar dom inte vilja fatta beslut innan detta datum. Samma gäller Hank.Rix skrev:Holm kollar väl sina alternativ, han var vår bästa back förra året och gjorde det grymt hela säsong, så han har nog anbud från ES han med.Boeman skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Okej.Jag förstod det som att DIF förhandlade med honom.Rix skrev:Holm kollar väl sina alternativ, han var vår bästa back förra året och gjorde det grymt hela säsong, så han har nog anbud från ES han med.Boeman skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
Men det kan ju iof förhandlas om speltid osv,vad vet jag.
Jo självklart förhandlar dem med honom, men precis som du säger så kan det vara speltid det är frågan om, men jag tror att Philip hade x antal anbud att ta ställning till. Tror och hoppas han stannar i DIF, kan bli en viktig spelare i laget nästa säsong.Boeman skrev:Okej.Jag förstod det som att DIF förhandlade med honom.Rix skrev:Holm kollar väl sina alternativ, han var vår bästa back förra året och gjorde det grymt hela säsong, så han har nog anbud från ES han med.Boeman skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
Men det kan ju iof förhandlas om speltid osv,vad vet jag.
Detta klausulande är inte så värst skoj,Man tror att spelare ska lira vidare men sen visas det är den ena klausulen efter den andra.För oss som inte vet exakt hur kontraktet är utformat hos olika spelare kommer en hel del som överasskningar,Villket jag gärna skulle klara mig utan.BaronVonDif skrev:Exakt, dom har fram till ett visst datum på sig att bestämma sig huruvida dom stannar eller ej och av nån anledning verkar dom inte vilja fatta beslut innan detta datum. Samma gäller Hank.Rix skrev:Holm kollar väl sina alternativ, han var vår bästa back förra året och gjorde det grymt hela säsong, så han har nog anbud från ES han med.Boeman skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
- Andy
- Säsongskort: Ja
Challe sa att han lärt sig mycket och att en sak var att det här med klausuler inte alltid är så lyckat.Boeman skrev:Detta klausulande är inte så värst skoj,Man tror att spelare ska lira vidare men sen visas det är den ena klausulen efter den andra.För oss som inte vet exakt hur kontraktet är utformat hos olika spelare kommer en hel del som överasskningar,Villket jag gärna skulle klara mig utan.BaronVonDif skrev:Exakt, dom har fram till ett visst datum på sig att bestämma sig huruvida dom stannar eller ej och av nån anledning verkar dom inte vilja fatta beslut innan detta datum. Samma gäller Hank.Rix skrev:Holm kollar väl sina alternativ, han var vår bästa back förra året och gjorde det grymt hela säsong, så han har nog anbud från ES han med.Boeman skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 4h
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Att Hank skulle få möjlighet att utnyttja en eventuell elitserieklausul håller jag som väldigt långsökt.
Med tanke på den spelarens senaste säsong borde han vara väldigt nöjd med att veta om att han kommer kunna spela vidare i DIF.
Jävligt jobbigt att truppen för övrigt både behöver konstruktiva spelare samt defensiva backar. Inte de allra enklaste spelarna att hitta direkt.
Kan nog knappast understrykas hur jävla viktigt det är att spelare som Timmy, Granath and Lidtröm höjer upp sina lägstanivåer ordentligt till kommande säsong. Skulle de göra dteta hade de blivit som tre nyförvärv jämfört med föregående såsong.
Med tanke på den spelarens senaste säsong borde han vara väldigt nöjd med att veta om att han kommer kunna spela vidare i DIF.
Jävligt jobbigt att truppen för övrigt både behöver konstruktiva spelare samt defensiva backar. Inte de allra enklaste spelarna att hitta direkt.
Kan nog knappast understrykas hur jävla viktigt det är att spelare som Timmy, Granath and Lidtröm höjer upp sina lägstanivåer ordentligt till kommande säsong. Skulle de göra dteta hade de blivit som tre nyförvärv jämfört med föregående såsong.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Granath kommer med stor sannolikhet inte spela i DIF nästa säsong.Kall-El skrev:Att Hank skulle få möjlighet att utnyttja en eventuell elitserieklausul håller jag som väldigt långsökt.
Vi har Sörensen som kreativ spelare, men det är typ den enda i nuläget. Defensiva backar saknas något enormt, och tyvärr kommer vi inte få in någon heller.
Jag är inte förvånad att Johner stannar hos oss ett år till. Ingen annan klubb var väl beredda att ge högre lön än vad vi gör.