Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Millwall »

Berra skrev:Fan vad jag har irriterat mig på klacken matcherna efter derbyt. Vad hände under derbyt småungar? Blev ni avhysta för att ni tjafsade med polisen? Ja det är sådant som händer när man tjafsar med polisen, om polisen ber en lämna arenan så får man göra det, gå hem, fundera på vad som gick fel, ta ett glas mjölk och tala om för mamma eller pappa att man förtjänat lite smisk och därefter komma på nästa match med en ny attityd. Är det verkligen så svårt att förstå? Fy fan stå där med banderoller som kräver avgång och skrika att säkerhetsavdelningen bör lämna klubben. Är dessa idioter verkligen så oerhört korkade att de inte begriper att de är på grund av deras sorgliga existens som det krävs en säkerhetsavdelning? Dessutom så var det inte DIFsäk som slängde ut er, det var polisen, troligen på goda grunder.

Matchen mot Luleå ikväll tar ändå priset. Från slutet av andra perioden då laget ligger under med tre mål och behöver stöd...Då börjar klacken sjunga om sig själva resten av matchen. :shock: Snacka om att inte stöda DIF och att vara självcentrerade och sakna all form av analysförmåga över er egen roll i saker och ting. Dra åt helvete...era överupplåsta jävla idioter!
Tacka vet jag Aftonbladets uppblåsbara handskar, klapphatt och popcorn. Då är det ös och hardcore...
6217

Inlägg av 6217 »

Berra skrev:Fan vad jag har irriterat mig på klacken matcherna efter derbyt. Vad hände under derbyt småungar? Blev ni avhysta för att ni tjafsade med polisen? Ja det är sådant som händer när man tjafsar med polisen, om polisen ber en lämna arenan så får man göra det, gå hem, fundera på vad som gick fel, ta ett glas mjölk och tala om för mamma eller pappa att man förtjänat lite smisk och därefter komma på nästa match med en ny attityd. Är det verkligen så svårt att förstå? Fy fan stå där med banderoller som kräver avgång och skrika att säkerhetsavdelningen bör lämna klubben. Är dessa idioter verkligen så oerhört korkade att de inte begriper att de är på grund av deras sorgliga existens som det krävs en säkerhetsavdelning? Dessutom så var det inte DIFsäk som slängde ut er, det var polisen, troligen på goda grunder.

Matchen mot Luleå ikväll tar ändå priset. Från slutet av andra perioden då laget ligger under med tre mål och behöver stöd...Då börjar klacken sjunga om sig själva resten av matchen. :shock: Snacka om att inte stöda DIF och att vara självcentrerade och sakna all form av analysförmåga över er egen roll i saker och ting. Dra åt helvete...era överupplåsta jävla idioter!
Klanka inte ned på andra Djurgårdare när du uppenbarligen inte har koll på läget överhuvudtaget.
Berra

Inlägg av Berra »

Aftonbladet och popcorn? Seriöst, att 20% av klacken står och sjunger att DIFsäk bör lämna klubben medan resten står och undrar vad det är för jävla rättshaverister som inte begriper vilket uppdrag polisen har i en rättsstat är inte hockeystämning, det är bara sorgligt. Vill folk sjunga om din egen betydelse för DIF så finns det dels badrumsspeglar men även bättre matcher. På hovet borde vi sjunga ramsor som lyfter DIF, speciellt då vi ligger under i en match som hade möjlighet att ge oss kontakt med topp 4.
Senast redigerad av Berra den 2011-12-30 22:53:26, redigerad totalt 2 gång.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Berra skrev:Aftonbladet och popcorn? Seriöst, att 20% av klacken står och sjunger att DIFsäk bör lämna klubben medan resten står och undrar vad det är för jävla rättshaverister som inte begriper vilket uppdrag polisen har i en rättsstat är inte hockeystämning, det är bara sorgligt. Vill folk sjunga om din egen betydelse för DIF så finns det dels badrumsspeglar men även bättre matcher. På hovet borde vi sjunga ramsor som lyfter DIF, speciellt då vi ligger under i en match som hade möjlighet att ge oss kontakt med topp 4.
Fan vad jag längtar tillbaka till Blue Saints och 80-talet! Då visste folk att det inte var Disneyland on Ice. Då var det fotboll eller hockey.

Det var inte många överdrifter då, men nu blir det fan rubriker i Aftonhoran om man pissar vid sidan om ringen.
Användarvisningsbild
Jitenu
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jitenu »

Okej, vart börjar vi?

Det körs snyftramsor om att -"Djurgården Säkerhet, dom vill bara slåss".

Förklara då för mig, varför i helvete en gubbe från Aktiv Sittplats blir omringad av ett gäng fjantar (som enbart riktat sin ilska mot Abbe en hel kväll)
, ENBART för att han inte håller med vad dom sjunger?

Ska han behöva bli dragen i, puttad på, utskälld bara för att han inte håller med en snyftramsa?

Är det meningen att DIF:s egna supportrar skall vara oroliga över att åka på stryk av ett gäng neandertalare för att man är av en annan åsikt?

Vad fan händer??? Egna supportrar? Really?

Detta finns på film från flera kameror så denna incident går inte att snacka bort.

Jävla nollor!
Mash

Inlägg av Mash »

Berra skrev:Aftonbladet och popcorn? Seriöst, att 20% av klacken står och sjunger att DIFsäk bör lämna klubben medan resten står och undrar vad det är för jävla rättshaverister som inte begriper vilket uppdrag polisen har i en rättsstat är inte hockeystämning, det är bara sorgligt. Vill folk sjunga om din egen betydelse för DIF så finns det dels badrumsspeglar men även bättre matcher. På hovet borde vi sjunga ramsor som lyfter DIF, speciellt då vi ligger under i en match som hade möjlighet att ge oss kontakt med topp 4.
Många + på den.

Ni som står och sjunger om DIF säkerhet och Abbe kan ju... Ja ni vet själva vad jag menar då ni fick tillräckligt mycket mothugg av många från AS. Att ni då börjar rösten och hetsa emot, härligt jobbat.
Ni var uppenbarligen inte där ikväll för att stötta DIF, ni var där ikväll för att visa känslorna men på en skala 1-10, hur mycket tror ni att dom lyssnade och tog åt sig?

Jitenu - Var det högt upp på AS?
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

Mash skrev: Jitenu - Var det högt upp på AS?
Mitt i smeten ungefär. Han hade en matchtröja på sig.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Jitenu skrev:Okej, vart börjar vi?

Det körs snyftramsor om att -"Djurgården Säkerhet, dom vill bara slåss".

Förklara då för mig, varför i helvete en gubbe från Aktiv Sittplats blir omringad av ett gäng fjantar (som enbart riktat sin ilska mot Abbe en hel kväll)
, ENBART för att han inte håller med vad dom sjunger?

Ska han behöva bli dragen i, puttad på, utskälld bara för att han inte håller med en snyftramsa?

Är det meningen att DIF:s egna supportrar skall vara oroliga över att åka på stryk av ett gäng neandertalare för att man är av en annan åsikt?

Vad fan händer??? Egna supportrar? Really?

Detta finns på film från flera kameror så denna incident går inte att snacka bort.

Jävla nollor!
Skicka denna film till JK!/Lägg upp på youtube!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Som jag sagt, fulla snorungar hela bunten... Sjung för laget eller dra åt helvete!

En icke påläst klick försöker använda "Djurgårdare" som samlingsnamn i sina jävla martyrlekar. Jag är trygg på Djurgårdsmatcher och majoriteten med mig! Tänker aldrig ställa mig bakom den här snyfthistorien, har diskuterat med många ordningsvakter däruppe på Hovet och alla har behandlat mig med respekt. Kan meddela en gång då jag råkade vurpa i trappen på Hovet. Ser ett par vakter komma emot mig och funderar på hur jag ska berätta att jag faktiskt är nykter och inte behöver kastas ut. Vakterna hjälper mig upp, dammar av mig och frågar om jag skadat mig. Därefter önskar de mig en trevlig kväll och återgår till sitt patrullerande.

Detta är för mig synonymt med hur Djurgårdens läktare är. Kunde tänka mig att stå bakom ett meddelande till polisen på storsatsningen istället för ett Djurgårdstifo, till och med tio tysta minuter. Men efter det här "bojkottsbeslutet" så kan ni ta mitt stöd och köra upp i röven. Jag är Djurgårdare och tänker fortsätta med det oavsett hur många 15-åringar runtomkring mig försöker hetsa mig att sjunga något jag inte står för.

Eller för dens skull hur många kids härinne som kallar mig könsord eller pinsam bara för att jag uttrycker mina åsikter. Ni själva skapar en klyfta i supporterleden som bara kommer skada Djurgården Hockey på sikt!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-12-30 22:49:14, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Tack alla fjantar för att ni gjorde en usel kväll ännu mer usel genom att sjunga era patetiska "jag tycker synd om mig själv"-ramsor.
Så jävla tragiskt uselt att envisas med dessa pajasramsor i 20 minuter, när det bevisligen inte fick effekt en enda jävla gång eftersom 80% av klacken bara suckade åt tramset.

Nä fyfan, en usel dag att glömma detta. Det är väl bara att hoppas att matchen mot Skellefteå inte blir en match då alla i Fabriken, JK och Ultras går på hockey för att tycka synd om sig själva. Stanna hemma i så fall och låt oss som vill stötta Djurgården Hockey göra det.

Det som hände under derbyt är och förblir oacceptabelt, men lägg av att dra alla över en kam och väx upp.

Ska ni inte stötta Djurgården?
Stanna då hemma, svårare än så är det inte!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:Tack alla fjantar för att ni gjorde en usel kväll ännu mer usel genom att sjunga era patetiska "jag tycker synd om mig själv"-ramsor.
Så jävla tragiskt uselt att envisas med dessa pajasramsor i 20 minuter, när det bevisligen inte fick effekt en enda jävla gång eftersom 80% av klacken bara suckade åt tramset.

Nä fyfan, en usel dag att glömma detta. Det är väl bara att hoppas att matchen mot Skellefteå inte blir en match då alla i Fabriken, JK och Ultras går på hockey för att tycka synd om sig själva. Stanna hemma i så fall och låt oss som vill stötta Djurgården Hockey göra det.

Det som hände under derbyt är och förblir oacceptabelt, men lägg av att dra alla över en kam och väx upp.

Amen, fan Salas du har växt rejält i mina ögon de senaste dagarna, fortsätt med det :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jockmaniac skrev:
Salas skrev:Tack alla fjantar för att ni gjorde en usel kväll ännu mer usel genom att sjunga era patetiska "jag tycker synd om mig själv"-ramsor.

Amen, fan Salas du har växt rejält i mina ögon de senaste dagarna, fortsätt med det :wink:
Javisst ni kan båda sitta och blunda för det som händer och spotta på övriga supportrar tillsamans
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

sthlm1891 skrev:
Jockmaniac skrev:

L
Javisst ni kan båda sitta och blunda för det som händer och spotta på övriga supportrar tillsamans
Om dom nu skulle spotta på resten av supportarna hur kommer det sig då att 80% av klacken bara suckade åt UCS\fabriken?

Är det inte så att dessa 20% spottar på resten aav publiken som e där för att hejja fram spelarna?
a-h

Inlägg av a-h »

Hoppas du inte var seriös då du själv drar alla över en kam i mer eller mindre varje inlägg.
Apfan

Inlägg av Apfan »

Berra skrev:Fan vad jag har irriterat mig på delar av klacken matcherna efter derbyt. Vad hände under derbyt småungar? Blev ni avhysta för att ni tjafsade med polisen? Ja det är sådant som händer när man tjafsar med polisen, om polisen ber en lämna arenan så får man göra det, gå hem, fundera på vad som gick fel, ta ett glas mjölk och tala om för mamma eller pappa att man förtjänat lite smisk och därefter komma på nästa match med en ny attityd. Är det verkligen så svårt att förstå? Fy fan stå där med banderoller som kräver avgång och skrika att säkerhetsavdelningen bör lämna klubben. Är dessa idioter verkligen så oerhört korkade att de inte begriper att de är på grund av deras sorgliga existens som det krävs en säkerhetsavdelning? Dessutom så var det inte DIFsäk som slängde ut er, det var polisen, troligen på goda grunder.

Matchen mot Luleå ikväll tar ändå priset. Från slutet av andra perioden då laget ligger under med tre mål och behöver stöd...Då börjar delar av klacken sjunga om sig själva resten av matchen. :shock: Snacka om att inte stöda DIF och att vara självcentrerade och sakna all form av analysförmåga över er egen roll i saker och ting. Dra åt helvete...era överupplåsta jävla idioter!
Ser du själv vad du skriver? Du vet ju inte ens vad som hänt. Du menar att de som blev misshandlade och utslängda var skyldiga, kan du bevisa det? eller är man skydlig till motsatsen bevisat?
Skriv svar