Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Farsta & Cobran

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Farsta & Cobran »

-daniel- skrev:
Farsta & Cobran skrev:
Jerka skrev:
Farsta & Cobran skrev:Moras Fogström är en spelare man bör titta på.
Presterar bra i allsvenskan. säkert ganska "billig"

Skulle inte bli en allt för stor katastrof med ett tvåårskontrakt där.
Ser helt klart intressant ut, men vi tar nog inte in en till Center. Otto, Johner, fimpen, weigel känns som den primära Center uppställningen. Lägger Otto av tror jag mer på att det blir Marcus Ljungh
Otto ska inte få spela mer.
Varför...? Otto skulle utan tvekan vara en av de bästa centrarna i HA.
Nej, han ar gammal och trött.
Det är viktigt att DIF nu tar tillfället i akt och bygger nytt.
Även om Otto kanske åller för en säsong i allsvenskan så är han ingen sten att bygga på när vi är tillbaka i Elitserien året efter. Därför bör man inte förlänga med honom
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Farsta & Cobran skrev:
-daniel- skrev:
Farsta & Cobran skrev:
Jerka skrev:

Ser helt klart intressant ut, men vi tar nog inte in en till Center. Otto, Johner, fimpen, weigel känns som den primära Center uppställningen. Lägger Otto av tror jag mer på att det blir Marcus Ljungh
Även om Otto kanske åller för en säsong i allsvenskan så är han ingen sten att bygga på när vi är tillbaka i Elitserien året efter. Därför bör man inte förlänga med honom
Jag tycker det där är fel, och speciellt i den sits vi sitter i nu. Att hitta någon externt med Ottossons kvalitéer som - antar jag - är beredd att ställa upp för en måttlig summa pengar tror jag du kan drömma om.

Hade vi fortsatt i ES så hade möjligtvis det varit att föredra men så är som bekant inte fallet...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vad det gäller Otto är det bara för tvivlarna att kolla in honom under ganska många av de senaste säsongernas matcher. han har ju lekstuga i anfallszonen och endast otajmade "kedjekamrater" har svärtat ner hans prestationer. Det kanske inte går blixtsnabbt men han är bra och med rätt killar med sig som han kan passa blir det ruskigt fint i HA. No doubt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Magnutz skrev:Vad det gäller Otto är det bara för tvivlarna att kolla in honom under ganska många av de senaste säsongernas matcher. han har ju lekstuga i anfallszonen och endast otajmade "kedjekamrater" har svärtat ner hans prestationer. Det kanske inte går blixtsnabbt men han är bra och med rätt killar med sig som han kan passa blir det ruskigt fint i HA. No doubt.
ditt hockeykunnande är utan tvekan ytterst begränsat.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Farsta & Cobran skrev:
Magnutz skrev:Vad det gäller Otto är det bara för tvivlarna att kolla in honom under ganska många av de senaste säsongernas matcher. han har ju lekstuga i anfallszonen och endast otajmade "kedjekamrater" har svärtat ner hans prestationer. Det kanske inte går blixtsnabbt men han är bra och med rätt killar med sig som han kan passa blir det ruskigt fint i HA. No doubt.
ditt hockeykunnande är utan tvekan ytterst begränsat.
Lägg ner. Tror du är ganska ensam på detta forum om att Otto inte håller, han skulle utan tvekan vara en av de bättre centrarna i AS. Inget snack om saken.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Farsta & Cobran skrev:
-daniel- skrev:
Farsta & Cobran skrev:
Jerka skrev:

Det bästa med denna silly season förutom att Järlan fått sparken är att du inte är sportchef, Otto är given.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Och även om Otto kändes trött i kvalserien, varför skulle han då inte kunna tagga till i allsvenskan? Varför stirra sig trött på numret som indikerar åldern?

Visst vi ska absolut inte samla gubbar på hög. Men det blir tufft att värva ihop ett helt nytt gäng. Otto ska vara kvar, enligt mitt tycke.
Grimster

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Grimster »

BaronVonDif skrev: Det bästa med denna silly season förutom att Järlan fått sparken är att du inte är sportchef, Otto är given.

Hahaha, denna gjorde min dag totalt. :)
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Lennhammer stannar ryktas det. Otippat? Nej.
Nissehult

Inlägg av Nissehult »

android skrev:Såg Almtuna ett par matcher i början av säsongen, då var Guter riktigt bra. Kvick, irrationell och gick rakt på mål. Mattades väl efter hand har jag förstått. Kan han höja sin lägstanivå och bygga upp mer stabilitet och hårdhet i kroppen så kan han bli riktigt bra.

Valde ju Almtuna till den här säsongen för att stockholmsklubbarna skulle kunna se honom på närmare håll. Spelat i DIF men har fått för mig att han är gnagare i botten.
Inte gnagare. Pappan däremot. Spelade försäsongen 2010 (om jag minns rätt) i DIF men fick inte kontrakt.
Jag har bara sett honom enstaka matcher, men för att vara så förhållandevis liten ger han ett stabilt intryck. Gillar honom, helt klart.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jerka skrev:Lennhammer stannar ryktas det. Otippat? Nej.
Bra det. Om han kan lägga på sig några kilo musklar och träna stenhårt i övrigt kommer han ge massor tillbaka till DIF. 191cm och 84 pannor borde vara 191cm och 90kg. Det kommer, han är ju bara 21. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Hompa1891

Inlägg av Hompa1891 »

Jag har verkligen inget emot Lennhammer! Han var en av de mer framträdande backarna i Almtuna under utlåningen och spelade hela tiden i PP. Kan bli bra de här!

Ni som säger att otto inte passar nästa säs måste ju ha missat hela förra säsongen, han var den ända som producerade på en jämn nivå. Han var lite loj i KS men antar att de var stressen och framförallt pressen som blev för tung! jag vill iaf ha Otto kvar!
LETS ALL DO THE CHIBSA
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Magnutz skrev:
Bra det. Om han kan lägga på sig några kilo musklar och träna stenhårt i övrigt kommer han ge massor tillbaka till DIF. 191cm och 84 pannor borde vara 191cm och 90kg. Det kommer, han är ju bara 21. ;)
Instämmer. På allsvensk nivå gör han inte bort sig, och hans Potential tas nog fram bättre i AS än högre upp, med tanke på istid och så :)
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Hoppas vi spelar max tre unga backar. Av Holm, Lennhammer, Claesson och Gustafsson måste nog tyvärr en bort.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Hompa1891

Inlägg av Hompa1891 »

android skrev:Hoppas vi spelar max tre unga backar. Av Holm, Lennhammer, Claesson och Gustafsson måste nog tyvärr en bort.
Holm har jag otroligt svårt för, men Claesson får säkert chansen på andra sidan pölen så.. Vi kanske måste dras med honom ändå... Fan blir sur när jag tänker på Holm... får upp typ 10 tabbar i huvudet!
LETS ALL DO THE CHIBSA
Låst