Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Viktory
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

pulverapa skrev:
Viktory skrev:Det jag såg med egna ögon:

Minst 10 som skickades ut när de frågade varför deras kompis skickades ut. Åtta pers som skickades ut för att de hade Fabriken eller UCS-tröja på sig.

När det gäller narkotikagrejen så var det väl tre som åkte fast om jag minns rätt av polisens siffror. Att sen typ 30 (stor majoritet uppenbarligen oskyldiga) pers fick pissa i en burk och missa hela eller delar av matchen kanske inte är mer än rätt enligt er?
Okej, men varför skickades de första kompisarna ut? Dessa bör väl rimligtvis inte vara oskyldiga.
För att de hade Fabriken eller UCS-tröja på sig. En jag känner hörde hur poliserna sa "han har ultraströja på sig, plocka honom" i polisradion när han satt i pikén utanför.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Viktory skrev:
pulverapa skrev:

Minst 10 som skickades ut när de frågade varför deras kompis skickades ut. Åtta pers som skickades ut för att de hade Fabriken eller UCS-tröja på sig.

När det gäller narkotikagrejen så var det väl tre som åkte fast om jag minns rätt av polisens siffror. Att sen typ 30 (stor majoritet uppenbarligen oskyldiga) pers fick pissa i en burk och missa hela eller delar av matchen kanske inte är mer än rätt enligt er?
Okej, men varför skickades de första kompisarna ut? Dessa bör väl rimligtvis inte vara oskyldiga.
För att de hade Fabriken eller UCS-tröja på sig. En jag känner hörde hur poliserna sa "han har ultraströja på sig, plocka honom" i polisradion när han satt i pikén utanför.
Okej. Jag har väldigt svårt att tro att det var så. Det låter för sjukt för att vara sant.

Edit: För att understryka för er som struntar i att läsa tidigare meddelanden: Jag stöder alltså inte polisens agerande i videon som JK släppt.
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

pulverapa skrev:
Viktory skrev:
pulverapa skrev:

Okej. Jag har väldigt svårt att tro att det var så. Det låter för sjukt för att vara sant.

Edit: För att understryka för er som struntar i att läsa tidigare meddelanden: Jag stöder alltså inte polisens agerande i videon som JK släppt.
Är väl inte så förvånande om det nu skulle vara så med tanke på att polisen, i media, varit tydliga med hur många de ska avvisa och gripa redan dagar innan match. Kvoten måste ju fyllas...
2014-04-07, vad hände?
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Viktory skrev:
pulverapa skrev:

Att polisen sa så kanske var för att det är ett ganska bra signalement då det inte är särskilt många som har dessa tröjor eller?

Vill nog veta lite mer om just den incidienten. För som sagt att bära en en sån tröja innebär ju att det är ett ganska bra signalement?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:
pulverapa skrev:
Viktory skrev:
pulverapa skrev: Okej, men varför skickades de första kompisarna ut? Dessa bör väl rimligtvis inte vara oskyldiga.

Är väl inte så förvånande om det nu skulle vara så med tanke på att polisen, i media, varit tydliga med hur många de ska avvisa och gripa redan dagar innan match. Kvoten måste ju fyllas...
Ett påstående helt utan substans. Jag är ytterst tveksam till att en sådan kvot existerar.
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

pulverapa skrev:
Jepe skrev:
pulverapa skrev:
Viktory skrev:
pulverapa skrev: Okej, men varför skickades de första kompisarna ut? Dessa bör väl rimligtvis inte vara oskyldiga.

Ett påstående helt utan substans. Jag är ytterst tveksam till att en sådan kvot existerar.
Helt utan substans är det inte, polisen har gått ut o sagt innan nåt fotbollsderby tror jag det var, att deras mål är att gripa x-antal personer.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:
Jepe skrev:
pulverapa skrev:
Viktory skrev:

De har ju sagt det själva? Det är ju det som är det sjuka.
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Stämmer det att de gått ut och önskat uppnå ett "resultat" är det naturligtvis sjukt. Kanske kan någon leta reda på en länk där detta sägs?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Stämmer det att de gått ut och önskat uppnå ett "resultat" är det naturligtvis sjukt. Kanske kan någon leta reda på en länk där detta sägs?
http://www.hockeykanalen.se/1.2283712/2 ... r_i_vinter

Kring de tre stora Stockholmsklubbarna finns det i dag ett 60-tal supportrar som fått tillträdesförbud enligt den så kallade huliganlagen. Men det kan bli fler:

- Vår målsättning, och det som vi ser, är att den här siffran kan fördubblas, säger Isabel Thorén, intendent vid polisens operativa samordningsenhet.

---

Det som fattas är väl bara det att klubbarna ska betala för allt själva också? ... eller just det...
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:Stämmer det att de gått ut och önskat uppnå ett "resultat" är det naturligtvis sjukt. Kanske kan någon leta reda på en länk där detta sägs?
Ändå säger du själv att det är helt utan substans. Du vet alltså att det inte stämmer.

Kan du bestämma dig?

Jag kan dra slutsatsen att du inte vet ett skit om det ena eller andra, så varför inte knipa istället för att berätta vad som saknar substans eller inte.

Kvoten har polisen gått ut med officiellt, dubbelt så många supportrar ska ges tillträdesförbud än tidigare.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Tillträdesförbud och att man skall kasta ut fler är väl ändå helt skilda saker?

Jag skulle fortfarande vilja se konkreta bevis för hur DIF hockey och DIF säk motarbetar publiken?
Och att då säga att dom är kaxiga osv är inte ett bevis, det är ord mot ord.

I dagsläget är det de facto bara DIF Hockey, DIF säk samt polisen som kan presentera bevis då dom efter derbyt 22/12-10 inte haft några incidenter inne på arenan som följd av ökad bevakning osv.

Vill återigen påpeka att jag tycker det är fel att folk som blivit utkastade som inte förtjänat det blivit det.

Jag skulle även vilja se JK, UCS och fabriken göra tydliga ställningstaganden där man rensar upp inom sina egna led. Dvs föregå med gott exempel och rensa ut om folk inte sköter sig. Gör man det tror jag det blir lättare för polisen/ov att göra samma sak.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
http://www.hockeykanalen.se/1.2283712/2 ... r_i_vinter

Kring de tre stora Stockholmsklubbarna finns det i dag ett 60-tal supportrar som fått tillträdesförbud enligt den så kallade huliganlagen. Men det kan bli fler:

- Vår målsättning, och det som vi ser, är att den här siffran kan fördubblas, säger Isabel Thorén, intendent vid polisens operativa samordningsenhet.

---

Det som fattas är väl bara det att klubbarna ska betala för allt själva också? ... eller just det...
Asså jag gissar vilt här, men det är väl snarare folk i firmorna som snuten vill åt än JK och Fabriken. Men kan ha fel :). Tråkigt som fan hursomhelst. JK dagen är en annars riktigt rolig dag, men jag förstår deras beslut ändå.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Fan jag förundras lite över Fabrikens argumentation... Jag menar det är skitsmart att stå med banderoller där det står "ACAB" på jag lovar att polisen/OV blir vänligt inställda till er om ni står och kallar dom idioter osv.

Bra sätt att börja på!

Men fan det är inte lätt att va 16 och alla är emot en...
Berra

Inlägg av Berra »

Fan vad jag har irriterat mig på delar av klacken matcherna efter derbyt. Vad hände under derbyt småungar? Blev ni avhysta för att ni tjafsade med polisen? Ja det är sådant som händer när man tjafsar med polisen, om polisen ber en lämna arenan så får man göra det, gå hem, fundera på vad som gick fel, ta ett glas mjölk och tala om för mamma eller pappa att man förtjänat lite smisk och därefter komma på nästa match med en ny attityd. Är det verkligen så svårt att förstå? Fy fan stå där med banderoller som kräver avgång och skrika att säkerhetsavdelningen bör lämna klubben. Är dessa idioter verkligen så oerhört korkade att de inte begriper att de är på grund av deras sorgliga existens som det krävs en säkerhetsavdelning? Dessutom så var det inte DIFsäk som slängde ut er, det var polisen, troligen på goda grunder.

Matchen mot Luleå ikväll tar ändå priset. Från slutet av andra perioden då laget ligger under med tre mål och behöver stöd...Då börjar delar av klacken sjunga om sig själva resten av matchen. :shock: Snacka om att inte stöda DIF och att vara självcentrerade och sakna all form av analysförmåga över er egen roll i saker och ting. Dra åt helvete...era överupplåsta jävla idioter!
Senast redigerad av Berra den 2011-12-30 22:51:40, redigerad totalt 2 gång.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Berra skrev:Fan vad jag har irriterat mig på klacken matcherna efter derbyt. Vad hände under derbyt småungar? Blev ni avhysta för att ni tjafsade med polisen? Ja det är sådant som händer när man tjafsar med polisen, om polisen ber en lämna arenan så får man göra det, gå hem, fundera på vad som gick fel, ta ett glas mjölk och tala om för mamma eller pappa att man förtjänat lite smisk och därefter komma på nästa match med en ny attityd. Är det verkligen så svårt att förstå? Fy fan stå där med banderoller som kräver avgång och skrika att säkerhetsavdelningen bör lämna klubben. Är dessa idioter verkligen så oerhört korkade att de inte begriper att de är på grund av deras sorgliga existens som det krävs en säkerhetsavdelning? Dessutom så var det inte DIFsäk som slängde ut er, det var polisen, troligen på goda grunder.

Matchen mot Luleå ikväll tar ändå priset. Från slutet av andra perioden då laget ligger under med tre mål och behöver stöd...Då börjar klacken sjunga om sig själva resten av matchen. :shock: Snacka om att inte stöda DIF och att vara självcentrerade och sakna all form av analysförmåga över er egen roll i saker och ting. Dra åt helvete...jävla idioter!
Grattis, det var ett av de dummaste inlägg jag läst
Skriv svar