Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av supreme »

Mattias_87 skrev: 2026-03-07 16:06:21 Nu satt Frölundas Ordförande och hela TV4 Studion och propagerade för att minska lagen i SHL till 12 lag och detsamma i SHL. Jag tror inte på den idén men ja vi har för många elitlag i svensk hockey. Att minska HA till 12 lag tror jag på däremot.
Det finns ju en poäng i att det aldrig varit så mycket pengar som kommer in i hockeyn som nu, men ändå är det väldigt många lag med grova ekonomiska problem, främst i HA. Pengar måste fördelas annorlunda och vill man inte ändra antalet lag per serie får man väl fördela tv-pengarna annorlunda. Sätt lönetak, begränsa antalet importer och ge lag i HA bättre ersättning för varje spelare som tas till SHL.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

Fragglepot skrev: 2026-03-07 16:00:50
Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-07 12:29:20 Ok, orkar inte ta fram räkneblocket.

Men inför Leksand-HV, hur ska man resonera, är 3p till Leksand att föredra?
Leksand har ju lättare schema, så de kommer att fortsätta att klättra. Helst hade jag nog sett HV vinna, med tanke på schemat. Men ligger de redan under med 3-0 så den matchen känns ganska stängd.
Och precis lagom innan man åker till Hovet så står det nu 3-3 och cluben leder sin match. Satan vad kvällens match är viktig för oss.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Mattias_87 skrev: 2026-03-07 16:06:21 Nu satt Frölundas Ordförande och hela TV4 Studion och propagerade för att minska lagen i SHL till 12 lag och detsamma i SHL. Jag tror inte på den idén men ja vi har för många elitlag i svensk hockey. Att minska HA till 12 lag tror jag på däremot.
Tycker det viktigaste är att öppna nedflyttningarna till de två första serierna. Och uppflyttning för att få lite circulation i systemet. Det är ju väldigt illa i div 1 just nu och det är inte så konstigt när det är knappt möjligt att ta sig upp. Om man ser från ett affärsmässigt perspektiv så finns det ju inga sponsorer som vill satsa fullt ut på en klubb om det knappt finns någon chans till att gå upp. Det skulle vara en riskabelt investering. Denna gubbe var väl samma gubbe som ville att man skulle stänga ligan förut.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Tycker kritikerna fortfarande av Solem var onödig? Eller ska vi ta in en tredje kedja med juniorer för att folk ska bli nöjda på Kimby ”som inte låter dom testa”?
In Wikegård we trust!
Skriv svar