Celes skrev:Hjärtattack på aftonbladets rubrik....gah
Kan man lugnt säga, dom vet vad man ska göra för att generera klick!
...ja, jösses
Vad har jag missat?
Funderar på samma sak.. kanske att det var rubriken då Hanna Olsson lämnade damerna? Då stod det något om att "Stjärnan bryter kontraktet med Djurgården" eller nåt liknande.
Celes skrev:Hjärtattack på aftonbladets rubrik....gah
Kan man lugnt säga, dom vet vad man ska göra för att generera klick!
...ja, jösses
Vad har jag missat?
Funderar på samma sak.. kanske att det var rubriken då Hanna Olsson lämnade damerna? Då stod det något om att "Stjärnan bryter kontraktet med Djurgården" eller nåt liknande.
Finns det ens något behov av nyförvärv innan fönstret stänger? Med Ågren tillbaka på is känns det inte som att det finns någon som är värd att ersätta (givet att laget skulle varit bättre med en frisk Ante).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Finns det ens något behov av nyförvärv innan fönstret stänger? Med Ågren tillbaka på is känns det inte som att det finns någon som är värd att ersätta (givet att laget skulle varit bättre med en frisk Ante).
Inget större behov egentligen. Men ryktas om att vi försöker få loss Guter redan nu då han är petad i Luleå och ska vara klar för oss till nästa säsong. Kan vara bra att bredda och ta höjd för skador till ett förhoppningsvis långt slutspel.
mb81 skrev:
Inget större behov egentligen. Men ryktas om att vi försöker få loss Guter redan nu då han är petad i Luleå och ska vara klar för oss till nästa säsong. Kan vara bra att bredda och ta höjd för skador till ett förhoppningsvis långt slutspel.
För det första lär Luleå aldrig släppa Guter innan säsongen är över, i alla fall inte till oss och för det andra så är ju det en spelare som skulle behöva massvis med istid för att komma igång med produktionen (vilket vi inte har möjlighet att ge med tanke på vilka andra som går före).
Fasiken om Bergfors börjar få igång målskyttet så ser jag inte ens att vi kommer kunna ge Grewe och Ågren vettigt med speltid. Nog för att det är trevligt att ha reserver inför ett slutspel men då skulle vi i så fall satsa på en center för går Josef, Mackan eller Wirtanen sönder så sitter vi i skiten igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81 skrev:
För det första lär Luleå aldrig släppa Guter innan säsongen är över, i alla fall inte till oss och för det andra så är ju det en spelare som skulle behöva massvis med istid för att komma igång med produktionen (vilket vi inte har möjlighet att ge med tanke på vilka andra som går före).
Fasiken om Bergfors börjar få igång målskyttet så ser jag inte ens att vi kommer kunna ge Grewe och Ågren vettigt med speltid. Nog för att det är trevligt att ha reserver inför ett slutspel men då skulle vi i så fall satsa på en center för går Josef, Mackan eller Wirtanen sönder så sitter vi i skiten igen.
Istiden kan nog inte Guter få redan i år. Men Luleå släpper nog ändå honom hellre än betalar lön för honom nu när han inte ens tränar med laget. Dock har han svårt att ta plats denna säsong hos oss då vi har fyra riktigt bra högerforwards. Och jag tror om vi ändå har klart med honom redan till nästa säsong kan tänka oss att betala några extra månadslöner för att bredda laget även om det inte är där vi egentligen behöver bredda just nu.
En vettig center så här års är nog inte det lättaste att hitta. Som dessutom inte ska kräva någon större speltid förutom vid skador.
mb81 skrev:
Istiden kan nog inte Guter få redan i år. Men Luleå släpper nog ändå honom hellre än betalar lön för honom nu när han inte ens tränar med laget. Dock har han svårt att ta plats denna säsong hos oss då vi har fyra riktigt bra högerforwards. Och jag tror om vi ändå har klart med honom redan till nästa säsong kan tänka oss att betala några extra månadslöner för att bredda laget även om det inte är där vi egentligen behöver bredda just nu.
En vettig center så här års är nog inte det lättaste att hitta. Som dessutom inte ska kräva någon större speltid förutom vid skador.
Vi borde stresstesta Jensen innan fönstret stänger för att se om han kommer klara att avlasta Adam i ett slutspel. Antingen gör han det bra, eller också får vi reda på att det är målvaktssidan vi behöver säkra upp som prio ett.
Jag tycker Guter var bra i Allsvenskan men var glad att han lämnade senast då steget till SHL var stort. Guter ska spela i en toppkedja och lär inte trivas som gnuggare i fjärde.
Vad hände i Timrå?
Och nu verkar han inte spela i Luleå.
Nja...ser verkligen inget behov att ta in honom nu. Då är jag mer sugen att se Manuel elle Holz.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree skrev:Jag ser inget fel i att ta över Guter redan nu om det är det Jocke vill göra. Bergfors skulle behöva den konkurrensen.
Apropå Bergfors så verkar vissa Örebruuare drömma om att locka över honom som förstärkning nu när de tappat Palushaj. Vetetusan vad det materialiserades från dock.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tycker Guter var bra i Allsvenskan men var glad att han lämnade senast då steget till SHL var stort. Guter ska spela i en toppkedja och lär inte trivas som gnuggare i fjärde.
Vad hände i Timrå?
Och nu verkar han inte spela i Luleå.
Nja...ser verkligen inget behov att ta in honom nu. Då är jag mer sugen att se Manuel elle Holz.
Luleå kom med ett bättre erbjudande och Timrå behövde stålar för att värva annat.
Gillar Guter i grund och botten men han behöver en framträdande roll med bra lekkamrater och mycket istid för att göra skillnad och det har jag svårt att se att vi kan ge honom i nuvarande laguppställning (lite samma problem som med Bergfors).
Tappar vi Brodin efter säsongen tex så kan han ju gå in och leka med Josef men det kan å andra sidan Bergfors också...
Så Guter sägs klar till nästa?
Dålig känsla på den värvningen för mig.
Måste finnas bättre. Känns som han är på väg åt fel håll.
Men OK tappar vi Jonte, Bergfors och Brodin så finns ju hål att fylla.
Bemström behöver ett år till i SHL och det tror och hoppas jag att han inser.
Är det något vi skulle behöva nu så är det en rutinerad keeper. Jensen kan göra en insats i Almtuna och få 15 bra matcher där.
Möjligen också en brunkarfw som kan jobba i fjärde, jaga lite backar och smälla på samt jobba i PK
Skulle gärna se lite avlastning på bla Lilja i den spelformen.
Gillar inte att toppscorers ska käka puck i defensivt. Självklart ska alla ligga i skottlinjen och fullfölja situationer, men lite minskad exponering på offensiva kort i defensiva situationer hade inte skadat
Mardröm om t.ex Lilja tar ett skott på foten, får en spricka o missar 3 veckor i slutspelet.
Hank
Strandberg
AJF
Wirtanen
Kan boxa. Josef i vissa lägen naturligtvis, men nån mer FW där kanske.