Okej, vilken?John Terry skrev:Det finns många vitser med att köra fystester direkt efter att säsongen är slut.Rogga skrev:Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan detta diskuteras i en annan tråd månne?Rogga skrev:Okej, vilken?John Terry skrev:Det finns många vitser med att köra fystester direkt efter att säsongen är slut.Rogga skrev:Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...
Du har rätt, ber om ursäkt.Fiskmaesen skrev:Kan detta diskuteras i en annan tråd månne?Rogga skrev:Okej, vilken?John Terry skrev:Det finns många vitser med att köra fystester direkt efter att säsongen är slut.Rogga skrev:Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...
Om det stämmer att M.Tjärnqvist är nära Rögle är frågan hur nära hans bror är? Jag ser väldigt gärna Daniel i Djurgården hockey 2012/2013.
Läsögat är med mig på morgonen. Hade nästan glömt att det fanns en bror. M får de gärna ta.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tror att det är väldigt stor risk faktiskt, men personligen ser jag nästan hellre att bägge försvinner till Rögle än att ha kvar Mathias i DIF.Sjöwall skrev:Om det stämmer att M.Tjärnqvist är nära Rögle är frågan hur nära hans bror är? Jag ser väldigt gärna Daniel i Djurgården hockey 2012/2013.
-
Moras Fogström är en spelare man bör titta på.
Presterar bra i allsvenskan. säkert ganska "billig"
Skulle inte bli en allt för stor katastrof med ett tvåårskontrakt där.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Har för mig att det tidigare fanns en "glitch" i systemet som något ES-lag använde. Nämligen att vi fortfarande räknas som ES-lag fram till sista april eller så och där med kan sno spelare i HA med elitserie-klausul. Med lagligt stöd alltså, inte moraliskt.
Någon som vet om det fortfarande går?
Född till sportchef.
Ser helt klart intressant ut, men vi tar nog inte in en till Center. Otto, Johner, fimpen, weigel känns som den primära Center uppställningen. Lägger Otto av tror jag mer på att det blir Marcus LjunghFarsta & Cobran skrev:Moras Fogström är en spelare man bör titta på.
I så fall borde man ge absolut allt för att sno David Åslin, dock elitserieintresse. Alen Bibic skulle också smaka mumma.android skrev:Har för mig att det tidigare fanns en "glitch" i systemet som något ES-lag använde. Nämligen att vi fortfarande räknas som ES-lag fram till sista april eller så och där med kan sno spelare i HA med elitserie-klausul. Med lagligt stöd alltså, inte moraliskt.
EDIT: Åslin är kontaktlös redan nu
Senast redigerad av Jerka den 2012-04-11 08:24:56, redigerad totalt 1 gånger.
Att ha kvar Daniel på bekostnad av Mathias är inte värt det..-daniel- skrev:Tror att det är väldigt stor risk faktiskt, men personligen ser jag nästan hellre att bägge försvinner till Rögle än att ha kvar Mathias i DIF.Sjöwall skrev:Om det stämmer att M.Tjärnqvist är nära Rögle är frågan hur nära hans bror är? Jag ser väldigt gärna Daniel i Djurgården hockey 2012/2013.
-
Otto ska inte få spela mer.Jerka skrev:Ser helt klart intressant ut, men vi tar nog inte in en till Center. Otto, Johner, fimpen, weigel känns som den primära Center uppställningen. Lägger Otto av tror jag mer på att det blir Marcus LjunghFarsta & Cobran skrev:Moras Fogström är en spelare man bör titta på.
- -daniel-
Den möjligheten fanns förra säsongen, men osäker på om det åtgärdats.android skrev:Har för mig att det tidigare fanns en "glitch" i systemet som något ES-lag använde. Nämligen att vi fortfarande räknas som ES-lag fram till sista april eller så och där med kan sno spelare i HA med elitserie-klausul. Med lagligt stöd alltså, inte moraliskt.
- -daniel-
Varför...? Otto skulle utan tvekan vara en av de bästa centrarna i HA.Farsta & Cobran skrev:Otto ska inte få spela mer.Jerka skrev:Ser helt klart intressant ut, men vi tar nog inte in en till Center. Otto, Johner, fimpen, weigel känns som den primära Center uppställningen. Lägger Otto av tror jag mer på att det blir Marcus LjunghFarsta & Cobran skrev:Moras Fogström är en spelare man bör titta på.