Oaklund skrev:Har en kompis på SU som går med en gammal leksing. Iaf han har kontakt med Widing sedan hans tid i Leksand, och enligt han på SU så tjänar Widing runt 200k.
Om en lönesänkning nu skulle vara på gång hur mycket skulle han då sänka sin lön?
Formeln lyder: Widings lön s10/11 x 0.25 per match utan mål + 1.15 för matcher då han jobbat arslet av sig - x0.05 för matcher då han suttit i utvisningsbåset. Typ.
Shitkicker skrev:Finns det någon som helst indikation på att vi på allvar är och hugger i någon bättre transatlant då?
Tycker inte det spelar någon roll. Ser hellre att vi värvar en EU-spelare i så fall och sparar den sista utlänningsplatsen ifall någon dyker upp längre fram, likt Zigomais gjorde härom året.
Dessutom är väl Ryan Lasch forward och den positionen borde vi inte prioritera i nuläget. Fokus bör ligga på spelande backar, en riktigt bra center och en kompetent vinnande målvakt.
Är det bara jag som tycker att det är lite oroväckande att det inte är klart med Ottos förlängning?
har för mig om att jag läste en intervju med otto någonstans, där det stog att DIF och otto har haft en dialog och att de kommer bra överens, så jag hoppas att det kommer en förlängning med han snart.
Är det bara jag som tycker att det är lite oroväckande att det inte är klart med Ottos förlängning?
har för mig om att jag läste en intervju med otto någonstans, där det stog att DIF och otto har haft en dialog och att de kommer bra överens, så jag hoppas att det kommer en förlängning med han snart.
Jo, läste den, och fick känslan att det handlade om dagar tills det skulle vara signat. Nu har det gått ett tag, då kröp oron fram. Borde varit signat nu kan jag tycka. Men men, jag får tagga ned och ta en kanelbulle istället.
Håller med Shitkicker angående Lasch. Liten, kvick, snabb, smidig forward som kan snurra upp motståndarna på läktaren. Vinnare, går rakt på mål, står för en klart godkänd produktion. Vad mer kan man önska sig? Snacket om att "spara" en plats till någon som "kanske dyker upp" känns sådär motiverat...
Shitkicker skrev:Finns det någon som helst indikation på att vi på allvar är och hugger i någon bättre transatlant då?
Tycker inte det spelar någon roll. Ser hellre att vi värvar en EU-spelare i så fall och sparar den sista utlänningsplatsen ifall någon dyker upp längre fram, likt Zigomais gjorde härom året.
Dessutom är väl Ryan Lasch forward och den positionen borde vi inte prioritera i nuläget. Fokus bör ligga på spelande backar, en riktigt bra center och en kompetent vinnande målvakt.
Men "prioritera i nuläget"? I nuläget är ju Widing en helt osäker faktor och jag nämnde honom bara som direkt ersättare till honom om han nu faktiskt skulle dra. Han påminner lite både om Widing och Hannula i stilen och försvinner endera av dessa naturliga målskyttar måste de ersättas. Han är rätt explosiv och skottvillig, lite duracellkanin över honom. Jag gillar honom och håller honom kanske för en bättre spelare än du gör. Dessutom tycker jag som sagt det är rätt kul att underminera Ssk's försök att ta sig tillbaka till ES..
Vilken EU-spelare av acceptabel klass föreställer du dig att vi har råd med? Jag tar definitivt hellre en ung, hårt arbetande, förmodligen rätt billig spelare som vi vet kan prestera i ES, och det i ett skitlag, än någon dubiös video-tjeck med gamla meriter à la Bartecko/Nagy. Har vi inte en utarbetad plan och avsikt att söka värva en transatlantisk center tycker jag gott vi kan snappa upp Lasch i det ögonblick det står klart att endera Widing eller Hannula är förlorad.
Shitkicker skrev:Vilken EU-spelare av acceptabel klass föreställer du dig att vi har råd med?.
Finns säkert mängder av spelare som skulle kunna göra samma jobb som Lasch. Det är i alla fall min åsikt. Varför han skulle vara billigare begriper jag inte heller. Dock så ser jag inte Lasch som någon spetsspelare i klass med Hannula eller Widing, därav tycker jag inte vi ska lägga fokus på honom. Finns ingen anledning att att ha en tredjekedjespelare att ta upp en av utlänningsplatserna. Skulle börja gråta om vi signade Lasch och sedan fick höra att vi sumpat spelare som Zigomanis, Richie eller motsvarande direkt från AHL/NHL.
Mängder av nordamerikaner kommer att slussas ut när säsongen är slut där borta. Tror det finns bättre alternativ bland dem än vi har i Lasch.
Sen kan vi ju såklart inte värva spelare bara för att "vi vill inte att Södertälje ska få honom, för då kanske de går upp". Nej vi värvar ju givetvis spelare för att de ska tillföra vårt lag något. Men det tror jag du håller med om. (Men Videll kan vi väl sno kanske.. )
Shitkicker skrev:Vilken EU-spelare av acceptabel klass föreställer du dig att vi har råd med?.
Finns säkert mängder av spelare som skulle kunna göra samma jobb som Lasch. Det är i alla fall min åsikt. Varför han skulle vara billigare begriper jag inte heller. Dock så ser jag inte Lasch som någon spetsspelare i klass med Hannula eller Widing, därav tycker jag inte vi ska lägga fokus på honom. Finns ingen anledning att att ha en tredjekedjespelare att ta upp en av utlänningsplatserna. Skulle börja gråta om vi signade Lasch och sedan fick höra att vi sumpat spelare som Zigomanis, Richie eller motsvarande direkt från AHL/NHL.
Mängder av nordamerikaner kommer att slussas ut när säsongen är slut där borta. Tror det finns bättre alternativ bland dem än vi har i Lasch.
Sen kan vi ju såklart inte värva spelare bara för att "vi vill inte att Södertälje ska få honom, för då kanske de går upp". Nej vi värvar ju givetvis spelare för att de ska tillföra vårt lag något. Men det tror jag du håller med om. (Men Videll kan vi väl sno kanske.. )
Lasch gör sin första säsong utanför Nordamerika, jag har inte en aning om hans levnadsförhållanden o.s.v. men han och ev. familjemedlemmar skulle slippa att flytta om han kritade på för oss. Han skulle få spela i en större klubb i en bättre liga, en klubb som inte redan har kvoten av kontrakterade transatlanter fylld. Nog kan jag tänka mig att han finner oss som alternativ förbannat attraktivt och skulle vara beredd att skriva på för en rätt rimlig peng.
Lasch gjorde ändå de facto under fjolårssäsongen fler mål och poäng än både DW och MH (jämförelsen där förvisso orättvis) och hade varit tvåa i vår poängliga,det gjorde han i ligans sämsta lag, med gissningsvis halva lönen, trots det duger han inte som ersättare? En spelare vi VET funkar i elitserien, en spelare vi VET har hög arbetsmoral? Vi skall istället vänta och köpa grisen i säcken i form av random nordamerikan som blir över och som vi har råd med i huggsexan som säkert kommer? Nej, var proaktiva DIF säger jag. Meddela vårt intresse och snappa upp honom om vi tappar Widing eller Hannula. Jag sticker t.o.m. ut hakan och säger att det är en bättre spelare än Videll.
Jag kan ha helt jävla fel men jag har för mig att Ahnelöv haft en stad i Arizona (alternativt San Antonio) som bostadsort på ansiktsboken innan men nu är det: Bor i Stockholm, Sweden.
Crashmash skrev:Jag kan ha helt jävla fel men jag har för mig att Ahnelöv haft en stad i Arizona (alternativt San Antonio) som bostadsort på ansiktsboken innan men nu är det: Bor i Stockholm, Sweden.
Kan minns fel, kan betyda något.
Ja han hade San Antonio för bara någon vecka sedan om jag inte minns fel.. något är uppenbarligen på G i Elstocolmo
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Crashmash skrev:Jag kan ha helt jävla fel men jag har för mig att Ahnelöv haft en stad i Arizona (alternativt San Antonio) som bostadsort på ansiktsboken innan men nu är det: Bor i Stockholm, Sweden.
Han är nog en ersättare till Oscar. Det är synd, för att defensiven som jag ville se förstärkt blir nog en klass sämre nästa säsong med all sannolikhet.
Hoppas nu att Tellqvist räddar oss...
Han är nog en ersättare till Oscar. Det är synd, för att defensiven som jag ville se förstärkt blir nog en klass sämre nästa säsong med all sannolikhet.
Hoppas nu att Tellqvist räddar oss...
Utifrån dagens utgångsläge så håller jag med dig... tror dock att potentialen finns för att få ett riktigt välfungerande backarbete både bakåt och framåt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Billx skrev:Utifrån dagens utgångsläge så håller jag med dig... tror dock att potentialen finns för att få ett riktigt välfungerande backarbete både bakåt och framåt.
Jo, givetvis kan det säkert bli bra, men på pappret så är det ju ingen höjdare alls (även om Staffan förlänger). Oscar ser jag som en betydligt bättre back än Ahnelöv, och jag vette tusan om Bartley kommer prestera bättre än Boumedienne. Utöver detta så lär vi torska Falk, vilket gör backsidan oerhört tunn. Det måste in en klassback för att jag ska vara lugn, och jag tvivlar starkt på att Järlefelt resonerar så som jag gör.
Bara dom inte räknar med att antingen Lassen eller Holm ska vara redo nästa säsong...
Billx skrev:Utifrån dagens utgångsläge så håller jag med dig... tror dock att potentialen finns för att få ett riktigt välfungerande backarbete både bakåt och framåt.
Jo, givetvis kan det säkert bli bra, men på pappret så är det ju ingen höjdare alls (även om Staffan förlänger). Oscar ser jag som en betydligt bättre back än Ahnelöv, och jag vette tusan om Bartley kommer prestera bättre än Boumedienne. Utöver detta så lär vi torska Falk, vilket gör backsidan oerhört tunn. Det måste in en klassback för att jag ska vara lugn, och jag tvivlar starkt på att Järlefelt resonerar så som jag gör.
Bara dom inte räknar med att antingen Lassen eller Holm ska vara redo nästa säsong...
Har inte sett Ahnelöv något så vill inte uttala mig.. däremot tror jag Bartley ersätter BOMBOM bra för han har ett rejält spel och är spelskicklig vilket också Boumedienne men han tillför rejält spel och aggresivt försvarsspel vilket jag tycker Boumedienne absolut inte har.