DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

HomeOfSvenTumba skrev:Från och med idag är min profilblid svart, när vi börjar få någon framgång i Allsvenskan ska jag ändra den. Någonsom vill gissa hur länge den blir kvar?
Hur länge kör gnaget sin paintitblack kampanj?
2014-04-07, vad hände?
Stentuff

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

HomeOfSvenTumba skrev:Från och med idag är min profilblid svart, när vi börjar få någon framgång i Allsvenskan ska jag ändra den. Någonsom vill gissa hur länge den blir kvar?
Allt för länge.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förundersökningen mot de tre som var anklagade för hot är nerlagd i brist på bevis.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Förundersökningen mot de tre som var anklagade för hot är nerlagd i brist på bevis.
Vart går detta att läsa? (Låst forum?)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Förundersökningen mot de tre som var anklagade för hot är nerlagd i brist på bevis.
Japp. Antar att detta inte är något det kommer skrivas om i media dock... Finns väl inte många klick att hämta där.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:
Japp. Antar att detta inte är något det kommer skrivas om i media dock... Finns väl inte många klick att hämta där.
I see, nej det är klart att inget sånt här kommer gå att läsa om i media.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Nyheter24 skriver om detta nu iallafall.

http://nyheter24.se/sport/fotboll/74527 ... s-pehrsson
2014-04-07, vad hände?
litto

Inlägg av litto »

Blev som jag trodde. Det var Pehrsson som inte pallade pressen och avgick så fort han fick chansen.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

litto skrev:Blev som jag trodde. Det var Pehrsson som inte pallade pressen och avgick så fort han fick chansen.
Helt korrekt och vad jag kan se som endast egoistiska skäl gjorde han allt för att smutsa ned en hel folkrörelse. Hela mediaspektaklet kring avgången har varit grovt ovärdigt en förening som Djurgårdens IF och det faller på MPs axlar. Det värsta är att detta inte på något sätt borde ha kommit som en överraskning. En enkel Google-sökning på denna persons eskapader målar upp en ganska dyster bild över hur var han än drar fram efterlämnar han spillror, kaos och ekonomiska problem. I mitt personliga tycke är det Magnus Pehrsson som uppfört sig som en huligan. Inte bara i DIF utan även sina tidigare klubbar.

För den som kan danska rekommenderar jag att läsa om hans turne i Aalborg. Kommer inga julkort ifrån den klubbens fans. Tror inte heller att GAIS ödslar nämvärt med tid på Pehrsson under Tacksägelsedagen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
baate

Inlägg av baate »

Lidingö DIF skrev:
litto skrev:Blev som jag trodde. Det var Pehrsson som inte pallade pressen och avgick så fort han fick chansen.
Helt korrekt och vad jag kan se som endast egoistiska skäl gjorde han allt för att smutsa ned en hel folkrörelse. Hela mediaspektaklet kring avgången har varit grovt ovärdigt en förening som Djurgårdens IF och det faller på MPs axlar. Det värsta är att detta inte på något sätt borde ha kommit som en överraskning. En enkel Google-sökning på denna persons eskapader målar upp en ganska dyster bild över hur var han än drar fram efterlämnar han spillror, kaos och ekonomiska problem. I mitt personliga tycke är det Magnus Pehrsson som uppfört sig som en huligan. Inte bara i DIF utan även sina tidigare klubbar.

För den som kan danska rekommenderar jag att läsa om hans turne i Aalborg. Kommer inga julkort ifrån den klubbens fans. Tror inte heller att GAIS ödslar nämvärt med tid på Pehrsson under Tacksägelsedagen.
Det är helt ofattbart att ett fåtal personer kan skada en förening på detta sätt. Funderade på vilka spelare vi blivit av med de senaste åren, en av dem brillierar i gnaget just nu. Fingertoppskänslan är imponerande.

Detta är ju fan bortom damage control, det kommer dröja, om vi någonsin hämtar oss efter MP:s sejour...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

MP har dragit den här föreningen i smutsen. Jävla patrask.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, jag trodde i alla fall på MP, men när jag läser om vad han ställt till med tidigare kan jag inte undgå att ifrågasätta min tidigare ståndpunkt. Det är något som inte står rätt till.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Tessan »

Många gnagare har länge undrat hur MP kunde bli en ikon hos många djurgårdare. Med facit i hand kan man verkligen undra och det epitetet är nog starkt ifrågasatt nu. Tragiskt detta och hur kan VI hjälpa laget ur krisen?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tessan skrev:Många gnagare har länge undrat hur MP kunde bli en ikon hos många djurgårdare. Med facit i hand kan man verkligen undra och det epitetet är nog starkt ifrågasatt nu. Tragiskt detta och hur kan VI hjälpa laget ur krisen?
Skumt grej att ifrågasätta. Han var ju lagkapten i DIF en gång i tiden och satte en straff på tilläggstid som sköt oss till Europa.

Men tränarkarriären blev väl sådär...
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Hans insats som spelare kan man inte ifrågasätta. Däremot är det nu uppenbart att det jag trott gott om MP som tränare verkar varit en stor missbedömning från min sida med facit i hand...
Skriv svar