Jaså har han ändrat sig nu?m0ng00se skrev:jonte hedström kanske nått för nästa säs?
en hel spelsugen jonte med sitt privatliv i balans är en grym tillgång till allalag enl min meninghttp://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/lulea/article5783587.ab skrev:Det här tänker Jonte om
... Djurgården
– Jag gillar Djurgården, en klubb som har en plats i mitt hjärta. En grymt professionell förening, och så gillar jag Hardy (Nilsson).
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Piss-nisses probelm var att han tyckte att laget bode för långt ifrån varandra.
Han ville inte sitte och häcka i ett hus i Haningen när dem han umgicks med i laget bode norr om stan. Kan inte vara lätt att komma ifrån landet och sedan flytta till storstan för att spela hockey....
Han ville inte sitte och häcka i ett hus i Haningen när dem han umgicks med i laget bode norr om stan. Kan inte vara lätt att komma ifrån landet och sedan flytta till storstan för att spela hockey....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Dessa rykten är ju alltid trevliga, och kul att höra att Djurgårdsledningen har lite kontakt med Sudden. Han har ju ändå gift sig och kanske vill hans fru bo i Stockholm.
Dock är det väl större chans att Nils Ekman, Micke Tellqvist och Daniel Tjärnqvist blir sparkade och kommer hem tillsammans med Linkan, och det är väl typ 0,1 % chans.
Jag kan meddela att Linkan var på is idag och tränade med något DIF juniorlag på Hovet. Innan AIK-Malmö matchen. Han körde även extra inviduell träning efteråt. Han har väl inte varit på is på länge.
Kul att se Linkan i DIF tröjan igen, nåja iaf träningströjan.
Kul att se Linkan i DIF tröjan igen, nåja iaf träningströjan.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Atlants senaste värvning gör att deras avskedande utav linkan ter sig mycket märkligt.
Dem har alltså värvat Nikolai Zherdev som förmodligen är en utav de divigaste spelarna i världen.
En enorm talang i klass med de allra bästa men som ständigt gjort sig omöjlig med dålig moral både på och utanför planen.
Det blir med denna värvning solklart att linkan offrats då det kommit upp något bättre för Atlant. Alltså för att få plats med Nikolai Zherdevs enorma lön har man tvingats att göra sig av med Linkan.
Ryska ligan borde likt Chelsea bestraffas för sina smutsiga affärer.
Dem har alltså värvat Nikolai Zherdev som förmodligen är en utav de divigaste spelarna i världen.
En enorm talang i klass med de allra bästa men som ständigt gjort sig omöjlig med dålig moral både på och utanför planen.
Det blir med denna värvning solklart att linkan offrats då det kommit upp något bättre för Atlant. Alltså för att få plats med Nikolai Zherdevs enorma lön har man tvingats att göra sig av med Linkan.
Ryska ligan borde likt Chelsea bestraffas för sina smutsiga affärer.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- Remy Lebeau
Leksand vill ha Bremberg
Kontraktslöse stjärnans agent: ”Vi tar beslut inom två veckor”
Västerås/Stockholm. Det kan bli årets värvningsbomb i svensk ishockey.
Sportbladet kan avslöja att Leksand är på jakt efter poängmaskinen Fredrik Bremberg.
– Bra spelare har man alltid intresse för, säger Patric Kjellberg, ordförande i Leksands sportkommitté.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5807219.ab
Skulle inte förvåna mig alls faktiskt. Kapital kan dom onekligen skaka fram och det krävs.
Kontraktslöse stjärnans agent: ”Vi tar beslut inom två veckor”
Västerås/Stockholm. Det kan bli årets värvningsbomb i svensk ishockey.
Sportbladet kan avslöja att Leksand är på jakt efter poängmaskinen Fredrik Bremberg.
– Bra spelare har man alltid intresse för, säger Patric Kjellberg, ordförande i Leksands sportkommitté.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5807219.ab
Skulle inte förvåna mig alls faktiskt. Kapital kan dom onekligen skaka fram och det krävs.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Linkan går aldrig till Leksand det kan jag lova jag tror stenhårt på att han presenteras inom kort till DIF =) Har på känn att Sudden kommer lira med oss i vinter med, men det kanske bara är en dröm?
DIF med versaler! // MOD
DIF med versaler! // MOD
Tyvärr drömmer du kompis!
Född till sportchef.
Jag har svårt att se varför Linkan absolut inte skulle spela med lif, han lär väl känna Patric K ganska bra. Det som talar emot är kanske "degraderingen" till div 1, finns säkert mer minus.
Vidare kan man konstatera att det är ett kluvet forum hurvida Fredrik Lindqvist skall spela med DIF i år eller inte. Jag är dock för numera då jag delar uppfattningen om att vi med en sådan poängspruta i laget blir ett finallag, utan tvekan.
Vidare kan man konstatera att det är ett kluvet forum hurvida Fredrik Lindqvist skall spela med DIF i år eller inte. Jag är dock för numera då jag delar uppfattningen om att vi med en sådan poängspruta i laget blir ett finallag, utan tvekan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kan bara hålla med.sensei skrev:Jag har svårt att se varför Linkan absolut inte skulle spela med lif, han lär väl känna Patric K ganska bra. Det som talar emot är kanske "degraderingen" till div 1, finns säkert mer minus.
Oavsett vilket spelsätt DIF har i år, så måste det finnas plats för Linkan i detta spel.
Men Linkan har ju sagt att Es inte är ett alternativ, hur kan då Allsvenskan vara det??
Antar att AB fått nys på att leksand har kontaktat Linkans agent. sen har historien spunnits vidare. Aftonbladet i ett nötskal.
There is no I in TEAM!!!!
Eller så är det så att Linkan säger att elitserien inte är ett alternativ för att han inte vill spela i något annat lag än Djurgåren i Es. Om då Djurgården inte har råd med honom medför det att Es inte är ett alternativ.Bigge skrev: Men Linkan har ju sagt att Es inte är ett alternativ, hur kan då Allsvenskan vara det??
Antar att AB fått nys på att leksand har kontaktat Linkans agent. sen har historien spunnits vidare. Aftonbladet i ett nötskal.
- Frasse
Nu håller vi oss till ämnet, dvs Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget..
Diskussioner rörande den kommande säsongen tar vi i denna tråd.
Diskussioner rörande den kommande säsongen tar vi i denna tråd.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Ta tillbaka Magnusson...
Jonas Forsberg som målvaktstränare... SUCK!
Människan var ju en nolla som spelare, vad f*n ska han lära ut?
Wesslau är tillbaka i gammal form. Vi var inte ensamma om att tycka det på O'learys igårkväll.
Herregud, håll i pucken. Ta ett friläge 1 gång under säsongen, tack.
Jonas Forsberg som målvaktstränare... SUCK!
Människan var ju en nolla som spelare, vad f*n ska han lära ut?
Wesslau är tillbaka i gammal form. Vi var inte ensamma om att tycka det på O'learys igårkväll.
Herregud, håll i pucken. Ta ett friläge 1 gång under säsongen, tack.
- alskar_dif
Ut
Tim Eriksson
Danielsson
In:
Hannula
Ekman
Hade fan varit en dröm..
Tim Eriksson
Danielsson
In:
Hannula
Ekman