Ett par poängs ökad skillnad mellan Kunlun Red Star och Traktor Chelyabinsk så skulle det med lite tur kunna dyka upp ett intressanta spelare på marknaden. Ofta är det importspelare med utgående kontrakt man släpper, om det inte finns en vilja att förlänga. I Kunluns fall sitter man exempelvis på dessa:
Patrik Lundh (lär dock få skattebekymmer).
Justin Fontaine (en spelare Jocke försökte värva 17/18)
Olli Palola
Veli-Matti Savinainen
Drew Shore
Johan Sundström
Älskar att Jocke också trycker på det många tycker jag överdriver när jag skriver. Tom är seriens bästa defensiva back. Sen nämner han ju faktiskt att vi har kontrakt med Högström redan, så om de inte förlänger honom så är han redan våran. Har jag helt glömt bort!
Manijock skrev:Älskar att Jocke också trycker på det många tycker jag överdriver när jag skriver. Tom är seriens bästa defensiva back. Sen nämner han ju faktiskt att vi har kontrakt med Högström redan, så om de inte förlänger honom så är han redan våran. Har jag helt glömt bort!
jsson skrev:En av två gedigna pjäser klara. Nu fattas Urbom. Fortfarande ett totalt RÅN från Skellefteå.
Nyman har gjort under med Urbom. Bara titta på disciplinen, han har skalat av de flesta dumma utvisningar. Från 95 minuter för två säsonger sen till 24 förra säsongen (om än med några färre matcher).
Den här säsongen har offensiven fått sig ett lyft också. Han för upp pucken men gör bättre avvägningar när han ska driva på alternativt backa av.
För mig är det ett mysterium att folk ifrågasätter Nyman när man ser resultat som dessa.
jsson skrev:En av två gedigna pjäser klara. Nu fattas Urbom. Fortfarande ett totalt RÅN från Skellefteå.
Nyman har gjort under med Urbom. Bara titta på disciplinen, han har skalat av de flesta dumma utvisningar. Från 95 minuter för två säsonger sen till 24 förra säsongen (om än med några färre matcher).
Den här säsongen har offensiven fått sig ett lyft också. Han för upp pucken men gör bättre avvägningar när han ska driva på alternativt backa av.
För mig är det ett mysterium att folk ifrågasätter Nyman när man ser resultat som dessa.
Tror att ifrågasättande har handlat om matchningen under avgörande lägen. Typ Alsing och Norell i 4 mot 5 ibland osv. Nyman är helt klart en av Sveriges bästa backtränare. Där om kan det inte finnas något tvivel.
Inte bar Urbom. Kolla Alsings utveckling också. Inte bara Nymans förtjänst dock. Det handlar ju mycket om själva spelarna.
Den finaste utvecklingen för Urbom tycker jag ändå är gap control. Han har blivit riktigt otäckt förutseende i hur han matchar motståndarnas forwards. Särskilt precis innan blå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.