SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Well, shit. Wennerholm säger att Lyx nu är klara för kval och att de inte har något hopp.
Vi vet alla vad det betyder. De går som tåget sista matcherna och susar förbi.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men vad tror folk. Att dom ska torska sista sex av bara farten och avsluta med 13 raka förluster?Vikas skrev:Well, shit. Wennerholm säger att Lyx nu är klara för kval och att de inte har något hopp.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Ja, en gnutta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Fast du förvånas över att örebroarna täcker skott?Lee Harvey Oswald skrev:Precis, där rök nog chansen till direktplats i kvartsfinalernaSirDIFalot skrev:Varför skulle Luleå inte bry sig? Poängen är väl jätteviktiga för dom med.
För Örebro är i princip klara redan för kvartsfinal, i såna lägen behöver man ju inte käka puck direkt.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2015-02-20 22:13:47, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nä lika lite som att vi ska torska sex rakaSirDIFalot skrev:Men vad tror folk. Att dom ska torska sista sex av bara farten och avsluta med 13 raka förluster?Vikas skrev:Well, shit. Wennerholm säger att Lyx nu är klara för kval och att de inte har något hopp.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu vann de och har 4 p tillgodo på FBK. Tror inte de har motivationsproblem.Lee Harvey Oswald skrev:Ja, en gnutta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Fast du förvånas över att örebroarna täcker skott?Lee Harvey Oswald skrev:Precis, där rök nog chansen till direktplats i kvartsfinalernaSirDIFalot skrev:Varför skulle Luleå inte bry sig? Poängen är väl jätteviktiga för dom med.
För Örebro är i princip klara redan för kvartsfinal, i såna lägen behöver man ju inte käka puck direkt.
För övrigt har Luleå spelat riktigt dåligt många matcher i vinter. De är väldigt ojämna. Skulle sitta fint om de är på väg in i ännu en svacka nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja ett tag trodde man nästan att Luleå skulle hänga på rövlagen i botten.. men de skärpte sig sen.BOMBOM BOUCHARD skrev:För övrigt har Luleå spelat riktigt dåligt många matcher i vinter. De är väldigt ojämna. Skulle sitta fint om de är på väg in i ännu en svacka nu.
Avgå Jocke.
Vikas skrev:Well, shit. Wennerholm säger att Lyx nu är klara för kval och att de inte har något hopp.
Så du äntligen får rätt med att det blir kval va? Haha 8p skiljer, 18p kvar att spela om. Tror du på fullaste allvar de har kraft att passera oss i tabellen?
Väldigt sannolikt att de åker på dyngtorsk imorgon när de möter Växjö borta dessutom. Fastän vi kanske åker hem med noll också så är vi ändå ett steg närmare säkrat kontrakt.
Näää, detta tappar vi ALDRIG. De hade sin chans ikväll, men tog den inte.
Sluta jinxa. Nu.PATRIK. skrev:Vikas skrev:Well, shit. Wennerholm säger att Lyx nu är klara för kval och att de inte har något hopp.
Så du äntligen får rätt med att det blir kval va? Haha 8p skiljer, 18p kvar att spela om. Tror du på fullaste allvar de har kraft att passera oss i tabellen?
Väldigt sannolikt att de åker på dyngtorsk imorgon när de möter Växjö borta dessutom. Fastän vi kanske åker hem med noll också så är vi ändå ett steg närmare säkrat kontrakt.
Leksan kommer gå om oss. Skiljer bara 7 poäng dessutom.
Avgå Jocke.
Vi har 7p till godo och det är 18 poäng att spela om = Wennerholm: Leksand klara för kval.
Haha bubben då!
Haha bubben då!
Det sägs att Luleå varit "upp och ner" denna säsong. Det kan så vara men Ledin har bara ett läge. Han blir skogstokig när det går emot. Jag saknade hans ilska ikväll. Abbotts brukar ju sparka med skridskorna och bete sig allmänt otrevligt. Det saknade jag också.
Roligt att se ett professionellt Örebro smula sönder Leksand. Ett lag de inte haft helt lätt mot tydligen.
Modo spelade sitt spel och fick stryk. Redigt med stryk.
Det var alltså bara luleå som gjorde bort sig och gick på plumpen. Europamästarna alibispelade 3x20 mot ett virrigt och skitdåligt brynäs. Märkligt.
Roligt att se ett professionellt Örebro smula sönder Leksand. Ett lag de inte haft helt lätt mot tydligen.
Det var alltså bara luleå som gjorde bort sig och gick på plumpen. Europamästarna alibispelade 3x20 mot ett virrigt och skitdåligt brynäs. Märkligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Lyx och Brynäs lirar båda imorgon mot lag som har vilat. Får hoppas de lagen de möter gör sitt och tar alla 3 poäng. DIF får hemskt gärna ta poäng också!
Luleå skärper sig på onsdag.Magnutz skrev:Det sägs att Luleå varit "upp och ner" denna säsong. Det kan så vara men Ledin har bara ett läge. Han blir skogstokig när det går emot. Jag saknade hans ilska ikväll. Abbotts brukar ju sparka med skridskorna och bete sig allmänt otrevligt. Det saknade jag också.
B.I.B.A skrev:Sluta jinxa. Nu.PATRIK. skrev:Vikas skrev:Well, shit. Wennerholm säger att Lyx nu är klara för kval och att de inte har något hopp.
Leksan kommer gå om oss. Skiljer bara 7 poäng dessutom.
Eh? med tanke på att de har en hästlängder mkt sämre målskillnad än vi räknar jag det definitivt som 8p marginal. Trodde detta var en självklarthet, men tydligen inte. Det skiljer 7p i tabellen men 8p i praktiken, vilket alla givetvis bör rätta sig efter. Alltså verkligheten.
Senast redigerad av PATRIK. den 2015-02-21 00:18:05, redigerad totalt 3 gång.
Dessutom jinxar jag så bäst jag vill. Jag är fullkomligt övertygad om att vi kommer klara av detta.
Jag räknar med att vi spelar SHL nästa säsong oavsett om vi vinner eller förlorar hemma mot Leksand. Tar vi så lite som 3p de kommande 6 matcherna räcker det med väldigt stor sannolikhet för att greja kontraktet. Även om vi inte skulle plocka en enda poäng till är jag inte alls säker att Leksand tar 8 till och kliver om.
Ett kval för vår del är närmast osannolikt.
Låt oss säga att vi tar 1p i de 2 norrlandsmatcherna. 0p hemma mot Leksand. 0p borta mot LHC. 2p hemma mot Brynäs. 0p borta mot Örebro.
=3p (genomruttet) TOTALT: 64p
Samtidigt som Leksand skulle ta 0p borta mot Växjö. 0p hemma mot SAIK. 2p hemma mot Frölunda. 3p borta mot Djurgården. 3p hemma mot HV. 2p borta mot LHC
=10p (overkligt bra för att vara Leksand, som har 0p senaste 7 matcherna)
TOTALT: 64p
Vi kommer ändå före och undviker således kval tack vare en bättre, totalt ohotad målskillnad.
LEKSAND HADE VERKLIGEN INTE RÅD ATT GÅ POÄNGLÖSA IDAG. VAR REALISTISKA!
Det enda lilla, lilla, lilla som talar för Leksand är en yttre faktor, att Wennerholm dömt bort de.
Dessutom får vi inte glömma att vi har Brynäs med i spelet också, som inte har råd att gå kräftgång gentemot oss.
DIF I SHL! - 2015/2016
Jag räknar med att vi spelar SHL nästa säsong oavsett om vi vinner eller förlorar hemma mot Leksand. Tar vi så lite som 3p de kommande 6 matcherna räcker det med väldigt stor sannolikhet för att greja kontraktet. Även om vi inte skulle plocka en enda poäng till är jag inte alls säker att Leksand tar 8 till och kliver om.
Ett kval för vår del är närmast osannolikt.
Låt oss säga att vi tar 1p i de 2 norrlandsmatcherna. 0p hemma mot Leksand. 0p borta mot LHC. 2p hemma mot Brynäs. 0p borta mot Örebro.
=3p (genomruttet) TOTALT: 64p
Samtidigt som Leksand skulle ta 0p borta mot Växjö. 0p hemma mot SAIK. 2p hemma mot Frölunda. 3p borta mot Djurgården. 3p hemma mot HV. 2p borta mot LHC
=10p (overkligt bra för att vara Leksand, som har 0p senaste 7 matcherna)
TOTALT: 64p
Vi kommer ändå före och undviker således kval tack vare en bättre, totalt ohotad målskillnad.
LEKSAND HADE VERKLIGEN INTE RÅD ATT GÅ POÄNGLÖSA IDAG. VAR REALISTISKA!
Det enda lilla, lilla, lilla som talar för Leksand är en yttre faktor, att Wennerholm dömt bort de.
Dessutom får vi inte glömma att vi har Brynäs med i spelet också, som inte har råd att gå kräftgång gentemot oss.
DIF I SHL! - 2015/2016
Ja du, det är bara att hoppas att laget inte tar sig an avslutningen med samma brist på ödmjukhet.