Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

aa håller med. viktigt att avslutet inte går på täckande försvarare så dom får ut den ur zon. som tyvärr jiri va duktig på förra åtet . sköt allderless för många skott på täckande försvarare. om jag inte minns fel så har vi producerat en del mål av backarna under nordic? andersson,timmy och printz ? sist nämnda e ja lite osäker på,
DIF <3
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

sportfåne skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3141339.ab

låter ganska bra i mina öron större chans att vi får behålla våra junisar:) ..

Kommer vi att få se några förändringar eller tydliga inövade varianter i power-play i år?
– Vi vill ha lite mer uppstyrt i år och utan att avslöja för mycket kan jag säga att vi vill få motståndarnas box i mer rörelse och även använda backarna som skyttar mer än föregående år.

helt rätt våra backar sköt allderles för lite förra året doch viktigt att dom träffar MÅL och att anfallarna gör sina uppgifter dvs skymmer målvakten,går på returer som en viss bengan va grymt bra på förra året!
Ja, tränarna är inte anställda för att de är bouleintresserade direkt. Vilken nyhet liksom..
Joas

Inlägg av Joas »

Att vi inte skall värva Janne pga vad han gör i sängen är bara löjligt.
Att vi inte skall värva Janne beror på att han är för dålig.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Normalt är Janne helt klart ett tillskott i vilken elitklubb som helt i sverige, men med tanke på hans just nu besvärliga situation så har jag en känsla av att hans prestationer på isen blir lidande...
Vad jag menar med det är att han inte lär komma upp i sin "normala" nivå efter allt som hänt...
Mitt tips är att dra utomlands där ingen vet vad han har i bagaget.

Jag hoppas att vi klarar vår backsituation utan Janne.
Ser hellre att en junior blommar ut.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

http://stockholm.city.se/sport/2008/08/ ... d_om_mig_/

Härliga Mackan Nilson i dagens Stockholm City:
Men är det så klart? Det finns en hel del Djurgårdare som valt andra klubbar när de kommit hem från NHL?

– Alltså det är klart att man aldrig ska säga aldrig men jag är ju Djurgårdare från barnsben. För mig finns ingen annan svensk klubb. Som det känns nu så .... ska jag spela i Sverge så spelar jag i Djurgården.

Men varför är det så noga? Klubb som klubb?

– Bra fråga men det är en känsla man har. Man är Djurgårdare, man känner föreningen och har spelat där förr, känner alla i organisationen och så. Sedan är det hemma, på riktigt, också. Spelar man i Göteborg då kan man lika gärna spela i Schweiz, då är man ändå inte hemma
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:http://stockholm.city.se/sport/2008/08/ ... d_om_mig_/

Härliga Mackan Nilson i dagens Stockholm City:
Men är det så klart? Det finns en hel del Djurgårdare som valt andra klubbar när de kommit hem från NHL?

– Alltså det är klart att man aldrig ska säga aldrig men jag är ju Djurgårdare från barnsben. För mig finns ingen annan svensk klubb. Som det känns nu så .... ska jag spela i Sverge så spelar jag i Djurgården.

Men varför är det så noga? Klubb som klubb?

– Bra fråga men det är en känsla man har. Man är Djurgårdare, man känner föreningen och har spelat där förr, känner alla i organisationen och så. Sedan är det hemma, på riktigt, också. Spelar man i Göteborg då kan man lika gärna spela i Schweiz, då är man ändå inte hemma
Mackan Nilson, sicken grabb! Jag blir tårögd. Håll ut, Mackan! Nästa säsong, så...
Säg den glädje som varar
Bängan

Inlägg av Bängan »

DIF_Soldier skrev:Mackan Nilson, sicken grabb! Jag blir tårögd. Håll ut, Mackan! Nästa säsong, så...
... spelar han säkert i Ryssland tyvärr. Men alltid skönt att höra att han inte kommer hora i andra ES-klubbar!
Vipul

Inlägg av Vipul »

Matchen mot jokerit sänds på tv4 sport för de som inte ska gå på matchen;)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Varför inte skriva det i matchtråden :?
100% DJURGÅRDSJ***L
Joas

Inlägg av Joas »

Varför ens kommentera det.
Kanske alla inte kollar alla trådar och vad är det för fel med info att DIF spelar och att det sänds på TV.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Joas skrev:Varför ens kommentera det.
Kanske alla inte kollar alla trådar och vad är det för fel med info att DIF spelar och att det sänds på TV.
Ska man säga något så letar man upp rätt tråd, hittar man ingen så startar man en ny. Så är det bara.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Joas skrev:Varför ens kommentera det.
Det finns för helvete en matchtråd som heter DIF-Jokerit. Uteslutningsförmågan säger att när man går in på forumet, så går man in på den där det står "Matcher". Man går inte in i Silly Season-tråden. Det är sådana som du Joas som är skälet till att många av de tongivande supportrarna har lämnat forumet. Jag tänker inte fortsätta denna diskussion i denna tråd, har du någon mer korkad kommentar så får du skicka ett pm.
100% DJURGÅRDSJ***L
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Jag tackar iaf för den infon, visste inte om det. :P
Joas

Inlägg av Joas »

Ja det gör men det spelar väll för fan ingen roll om man informerar på flera ställen att DIF spelar och att den visas på TV.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Joas skrev:Ja det gör men det spelar väll för fan ingen roll om man informerar på flera ställen att DIF spelar och att den visas på TV.
Okej, då skriver jag en sammanfattning om min uppväxt i denna tråden då.

Skulle egentligen bara vara ett mejl till min psykolog, men spelar väl ingen roll om jag informerar på flera ställen.
Låst