Just pengadelen går ju bevisligen alltid att lösa och har nog aldrig varit problemet sen Wiken kom in och började ragga upp folk. Däremot har utbudet på spelarmarknaden i kombination med att det naturligtvis är praktiskt omöjligt att köpa ut nästan samtliga kvarvarande kontrakt vi satt på gjort det i princip omöjligt att sätta ihop ett slagkraftigare lag.fryppe skrev: ↑2026-03-06 10:32:01Precis det här det var en stor chansning från wikegård och co att spara alla dom här gamla spelarna till i år, sen hade vi inte jätte mycket val heller fanns väl inte direkt jätte mycket pengar att ta av att byta ut hela laget.Mattias_87 skrev: ↑2026-03-06 10:21:33 Jag har personligen svårt att avgöra om Kimby är problemet eller inte. Vi är ändå nykomlingar i en jävligt tuff liga. Vi har Klasen som är petad. Brodin som skickades för att han inte håller i SHL längre. Josefson är skadad. Krüger saknades igår, förmodligen halvskadad hela säsongen. Rensfeldt är helt slut. Samtliga dessa är forwards. Klart som fan att spelet kommer se ut som skit. Ett under att vi inte ligger på kvalplats.
Jag hoppas verkligen vi kan föryngra ordentligt till nästa säsong. Spelare i bra ålder.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Senast redigerad av Limp den 2026-03-06 11:02:10, redigerad totalt 1 gånger.
Kommer nog bli en ganska rejäl storstädning efter säsongen är slut, tror närmare hälften ryker och ersätts av bättre (mer SHL anpassande) lirare. Har svårt att se även trotjänare som Renen, Grewe osv blir kvar, sen typ Blixt bort, alla finnar, Kylington, tveksamt Hudon ens vill stanna, tyvärr Eklund+Fondell, Kryckan lägger av, JJ ytterst tveksamt att han klarar en hel säsong till, Solem ut, Emilio tveksam oxo, Palve def bort, Klasen lägger av, Costmar platsar inte... Fyfan, det känns inte som många hänger med på nästa säsong.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Hudon skrev för det första på för två år rakt uppochner, för det andra så hade han nog förutsättningarna klar för sig inför säsongen, för det tredje så känns han väldigt professionellt ansvarsfull några nivåer över "vanliga" spelare.captcash skrev: ↑2026-03-06 11:00:58 Kommer nog bli en ganska rejäl storstädning efter säsongen är slut, tror närmare hälften ryker och ersätts av bättre (mer SHL anpassande) lirare. Har svårt att se även trotjänare som Renen, Grewe osv blir kvar, sen typ Blixt bort, alla finnar, Kylington, tveksamt Hudon ens vill stanna, tyvärr Eklund+Fondell, Kryckan lägger av, JJ ytterst tveksamt att han klarar en hel säsong till, Solem ut, Emilio tveksam oxo, Palve def bort, Klasen lägger av, Costmar platsar inte... Fyfan, det känns inte som många hänger med på nästa säsong.
Skulle vara mycket förvånande om Hudon helt plötsligt vill hitta en out efter säsongen.
Man kan ju se lite positivt på det faktum att vi har kvar honom och att Snively precis förlängt. Där har vi ju klass att bygga vidare på och är helt övertygad om att med ett starkare lag runt så kommer de producera mera.
Senast redigerad av Limp den 2026-03-06 11:14:09, redigerad totalt 1 gånger.
Skönt om han stannar då! Nice!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ja vi får bygga laget runt hudon, snively och hellberg, får be till gudarna också att NHL-laget som draftar viggo låter han vara kvar 1 år till. det kommer behövas lägga en hel del extra pengar för att få ihop ett någorlunda lag.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi kommer nog inte göra oss av med runt 5 spelare som har kontrakt nästa säsong. Att lösa ut kontrakt kostar pengar och är inte bara upp till oss.
Nordmark kan vi nog räkna in i a-truppen.
Nordmark kan vi nog räkna in i a-truppen.
klasen,ludde,costmar,palve,solem,frondell,pulli försvinner till 99% kruger,eklund,viggo,holm,laleggia,kyllington 50/50?
så säg att minst 10-11 spelare minst förvinner till nästa år tror inte vi kommer köpa ut något kontrakt.
så säg att minst 10-11 spelare minst förvinner till nästa år tror inte vi kommer köpa ut något kontrakt.
-
Fragglepot
Frondell blev ju draftad som trea och lånades ut av chicago. Viggo kommer inte att gå lika högt som Frondell (NHL är mer längdfixerade än en brud på tinder), så jag har svårt att se att han inte skulle få ett liknande kontrakt som Frondell. Klubben lär se fördelar med att han är kvar ett år här och spelar viktiga minuter, samt bygger på sig.
-
Knickedick
Det där är väldigt avhängt av vilket lag han blir draftad av, vilken situation dom är i, och hur de ser på saken.Fragglepot skrev: ↑2026-03-06 13:49:54Frondell blev ju draftad som trea och lånades ut av chicago. Viggo kommer inte att gå lika högt som Frondell (NHL är mer längdfixerade än en brud på tinder), så jag har svårt att se att han inte skulle få ett liknande kontrakt som Frondell. Klubben lär se fördelar med att han är kvar ett år här och spelar viktiga minuter, samt bygger på sig.
Skillnaden mellan Frondell och Viggo är också att Viggo redan visat att han kan dominera i SHL när han blir draftad.
Med det sagt så tror jag ändå att han kommer stanna ett år till. Men det beror som sagt på vilket lag han blir draftad av.
-
Fragglepot
Givetvis, men det är ju ändå rätt sjukt att en spelare som blir draftad så högt som Frondell får ok på att köra ett år till. Och han utveckling har ju varit allt annat än dålig här. Så det kan också tala för att det draftande laget ser uppsidan med att låta Viggo spela kvar.Knickedick skrev: ↑2026-03-06 14:23:23Det där är väldigt avhängt av vilket lag han blir draftad av, vilken situation dom är i, och hur de ser på saken.Fragglepot skrev: ↑2026-03-06 13:49:54Frondell blev ju draftad som trea och lånades ut av chicago. Viggo kommer inte att gå lika högt som Frondell (NHL är mer längdfixerade än en brud på tinder), så jag har svårt att se att han inte skulle få ett liknande kontrakt som Frondell. Klubben lär se fördelar med att han är kvar ett år här och spelar viktiga minuter, samt bygger på sig.
Skillnaden mellan Frondell och Viggo är också att Viggo redan visat att han kan dominera i SHL när han blir draftad.
Med det sagt så tror jag ändå att han kommer stanna ett år till. Men det beror som sagt på vilket lag han blir draftad av.
Men senast jag läste en ranking så låg Viggo en bra bit ned i draftordningen med.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
På årsmötet har jag för mig det sades 7st positioner det behövdes någon in på kommande säsong. Vet inte hur junisarna och Kruger räknades dock. Det var nog vilka/hur många som var på kontrakt och hur många tomma positioner det var.
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2026-03-06 14:47:07, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är ingen slump!
7 låter väldigt lite. hoppas och tror att det är flera.Disciplinnämnden skrev: ↑2026-03-06 14:40:36På årsmötet har jag för mig det sades 7st positioner det behövdes någon in på kommande säsong. Vet dock inte hur junisarna och Kruger räknades dock. Det var nog vilka/hur många som var på kontrakt och hur många tomma positioner det var.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är Klasen helt petad nu eller är han sjuk/skadad igen? Nämns ej överhuvudtaget i "inför denna match" laguppställningen som var innan örebromatchen och vi har en lucka där vi hade kunnat haft en extra utespelare till. https://www.difhockey.se/article/r82atbf-1lead/view
Han var utanför truppen när vi mötte lyx med och detta skrevs då inför matchen mot HV:
"Vi välkomnar Charles Hudon tillbaka i spel, dessutom tar Oula Palve och Philip Holm åter klivet in och ersätter Valtteri Pulli, Albin Grewe och Linus Klasen."
Han var utanför truppen när vi mötte lyx med och detta skrevs då inför matchen mot HV:
"Vi välkomnar Charles Hudon tillbaka i spel, dessutom tar Oula Palve och Philip Holm åter klivet in och ersätter Valtteri Pulli, Albin Grewe och Linus Klasen."
-Det är ingen slump!
- Hepsnastian
Enl HN är det skavanker samt att han nyligen varit sjuk.Disciplinnämnden skrev: ↑2026-03-06 15:10:24 Är Klasen helt petad nu eller är han sjuk/skadad igen? Nämns ej överhuvudtaget i "inför denna match" laguppställningen som var innan örebromatchen och vi har en lucka där vi hade kunnat haft en extra utespelare till. https://www.difhockey.se/article/r82atbf-1lead/view
Delägare
Låt oss hoppas att topplagen vi måste möta säsongen ut nu inte har så mycket motivation att köra 100% mot oss. De lär väl bara vilja bli klar med skiten och sikta på slutspelet.