Manijock skrev: ↑2022-07-05 15:03:33
Holm har väl aldrig varit realistisk väl?
Till skillnad från typ EG och Claesson så har killen inte uttalat någonting om att DIF skulle vara ett alternativ.
jsson skrev: ↑2022-07-02 19:53:50Holm lär vi nog aldrig se DIF igen.
Vem vill spela för klubben som gav en kalla handen men nu försöker göra anspråk på dif-hjärtat efter att han blommade ut i Växjö
Gör ont i hjärtat även om man vet att det inte är realistiskt. Kan man inte bara få ha fel liksom...
Jag struntar faktiskt blankt i Claesson just nu. Vi behöver få in två skickliga offensiva backar till 1a och 2a backpar.
Båda klart bättre och mer meriterande än han från Östergötland som jag glömt namnet på..
Vill Claesson komma så fine, men vi behöver offensiv spets. Inte en utan två.
Djurgårdseken skrev: ↑2022-07-05 20:39:55
Jag struntar faktiskt blankt i Claesson just nu. Vi behöver få in två skickliga offensiva backar till 1a och 2a backpar.
Båda klart bättre och mer meriterande än han från Östergötland som jag glömt namnet på..
Vill Claesson komma så fine, men vi behöver offensiv spets. Inte en utan två.
Skrik inte åt månen morfar, den förstår dig ändå inte
jsson skrev: ↑2022-07-08 02:39:10
Öhgren till Minnesota på val #19.
Troligtvis den spelare som vi kan få behålla längst. Men alla sticker antagligen över nästa sommar givetvis.
Kul för dem! Tänk vilken kedja vi kan komma att mönstra i HA!
Men reglerna har väl ändrats nu i år? Behöver de inte gå in direkt i NHL för att få snos över? De får väl inte harva runt i AHL förrän de nått en viss ålder (21?).
jsson skrev: ↑2022-07-08 02:07:06
Lekkerimäki till Vancouver på val #15
Ett lag i rebuild så jag vet inte... Flyger nog över pölen redan nästa sommar
Är väl ganska standard att åka efter ett år, i synnerhet för förstarundare. Att han valdes av just Vancouver tror jag tacksamt nog ökar sannolikheten markant att han får vara kvar i år utan att det ska åkas över och stöka på camper osv. Dels pga svenska ledningen och hur tex Pettersson hanterades.
Östlund hamnade tyvärr i Buffalo för hans del. Känns dock inte redo för NHL-spel vilket jag antar att även de ser.
Ingen koll på hur minnesota hanterar sina prospects från Europa men ur en fysisk synvinkel känns nästan Öhgren närmast att signa i år och bli kallad till camp.
Skulle någon signa i år kan vi iallafall räkna in 4 färska miljoner till andra förstärkningar.
Inget nytt under solen. Tror fortfarande KGs förhoppning är att kunna lösa Reideborn, Tom, EG och Claesson.
Däremot verkar det bli så att klubbarna själva får lösa ut KHL-kontrakten pengamässigt vilket Färjestad och Rögle gjort med Theodor Lennström och Daniel Zaar. Vet inte om vi har råd att göra det med Reideborn för att sedan ge ett kontrakt på 180+ i månaden. Sponsorer eller privat aktör kanske kan hjälpa till i sådana fall?
Jim Morrison skrev: ↑2022-07-08 13:12:56
Inget nytt under solen. Tror fortfarande KGs förhoppning är att kunna lösa Reideborn, Tom, EG och Claesson.
Däremot verkar det bli så att klubbarna själva får lösa ut KHL-kontrakten pengamässigt vilket Färjestad och Rögle gjort med Theodor Lennström och Daniel Zaar. Vet inte om vi har råd att göra det med Reideborn för att sedan ge ett kontrakt på 180+ i månaden. Sponsorer eller privat aktör kanske kan hjälpa till i sådana fall?
Känns rätt uppenbart att det är dessa man jobbar på för att göra truppen komplett, och oj vilken trupp på HA-nivå vi skulle ha i sådant fall. Tom kan vi väl nästan räkna in. Claesson känns också ganska sannolik givet tidigare uttalanden. EG 50/50 om det är ett längre envägskontrakt han jagar. Känns värt att vänta på.
Det är väl som du säger någon extern lösning man får hoppas på i fallet Reideborn. Lär väl handla om 5-10 miljoner och det får man rätt mycket annat för. Avseende Lennström/Zaar kan det ju vara olika mellan KHL-klubbarna hur hårda man är. CSKAs andra målvakt sitter tex i Gulag för att han ville gå till NHL.
Odelius gick till Islanders på val #65 (andrarundans sista val).
OTROLIGT sent jämfört med scoutingen..
Back i helt okej storlek. Bra för oss i längden kanske. Inte lika mycket tryck på att få över en sådan spelare.