Staten skrev:Det är ju återigen ett OK försvar fast utan den där defensiva klippan vi hade behövt. Pettersson och Lidström måste ta tungt defensivt ansvar, och lyckas nästa säsong.
Kan bli ok iaf men Timmy måste skärpa till sig ordentligt. Lidström måste också upp nåt snäpp samtidigt som Arnesson och Holm ska utvecklas lite såblir det bra.
Saknar väl som alla en riktigt duktig defensiv back!
Staten skrev:Det är ju återigen ett OK försvar fast utan den där defensiva klippan vi hade behövt. Pettersson och Lidström måste ta tungt defensivt ansvar, och lyckas nästa säsong.
får hoppas att även Arnesson kan växa och bli en bra defensiv back
SirDIFalot skrev:Det handlade säkert om Johner. Det verkar vara en rätt överdriven glädje hos de flesta över att han blir kvar.
Överdriven? Hur menar du då?
Jag är väl inte ensam om att tycka att han inte riktigt levde upp till förväntningarna här? Särskilt om han ligger kvar på den lönen som Västerås "Inte hade en chans att matcha" som dom sa.
Tror vi hade det här snacket förut. Hade förväntat mig en riktigt förstacenter, en ledande spelare som gör sina medspelare bra. Nu var han mer "rätt man på rätt plats" som gjorde målen men spelmässigt inte direkt stack ut.
Har gärna honom kvar dock. Men hoppas han inte kostar så mycket som det verkar. Då är han rätt överbetald. Är han på samma lön som ifjol hade jag nog gärna skippat honom och satsat på en ny transatalant.
Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 43s
"M.Holmqvist och P.Kalus?" Challe:"Jag tror Holmqvist spelar i DIF nästa säsong" "Kalus är intresserad av att stanna kvar nästa säsong"
SirDIFalot skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 43s
"M.Holmqvist och P.Kalus?" Challe:"Jag tror Holmqvist spelar i DIF nästa säsong" "Kalus är intresserad av att stanna kvar nästa säsong"
Bra bra.
Nja?! Jag är i grunden pessimistisk och tolkar det som att Challe tvekar med Kalus.
Fan. Jag vill ha Kalus, Holmqvist, Ölvestad och Ahlén klara till grillsäsongen börjar så man kan sitta och njuta (och se fram emot höstens säsong)..
SirDIFalot skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 43s
Bra bra.
Till vilket pris tro? Är Honken fortfarande sjukt billig så klart han ska stanna! Kalus får inte kosta för mycket men om han vill ska han givetvis också få förlängt.
@henriksjowall Kommande års spelarbudget kommer ligga på 12-13 miljoner inklusive sociala avgifter. I år låg den på 18,8 miljoner. Man använde inte hela.
Varför kan man ju isf fråga sig. Det skulle inte skadat med ett nyförvärv. Det enda positiva är att det finns lite stålar kvar men dumsnålt!