Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av mb81 »

Staten skrev:Det är ju återigen ett OK försvar fast utan den där defensiva klippan vi hade behövt. Pettersson och Lidström måste ta tungt defensivt ansvar, och lyckas nästa säsong.
Kan bli ok iaf men Timmy måste skärpa till sig ordentligt. Lidström måste också upp nåt snäpp samtidigt som Arnesson och Holm ska utvecklas lite såblir det bra.
Saknar väl som alla en riktigt duktig defensiv back!
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Staten skrev:Det är ju återigen ett OK försvar fast utan den där defensiva klippan vi hade behövt. Pettersson och Lidström måste ta tungt defensivt ansvar, och lyckas nästa säsong.
får hoppas att även Arnesson kan växa och bli en bra defensiv back
mb81

Inlägg av mb81 »

Henke95 skrev:
Jepe skrev:@matildaglas: Fick se en sak som jag inte var ämnad att se men som fick mitt Djurgårdshjärta att skutta tre steg upp i luften. #twittpuck
Kan Arnessons bekräftelse av ytterligare en säsong i DIF-tröjan vara den lilla hemlisen?
Eller Johners? Inget av det skutttar hjärtat tre steg upp i luften i min mening!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ingen Chet nästa säsong alltså.

Bra.
Expert.
Användarvisningsbild
Rojk

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Rojk »

mb81 skrev:
Henke95 skrev:
Jepe skrev:@matildaglas: Fick se en sak som jag inte var ämnad att se men som fick mitt Djurgårdshjärta att skutta tre steg upp i luften. #twittpuck
Kan Arnessons bekräftelse av ytterligare en säsong i DIF-tröjan vara den lilla hemlisen?
Eller Johners? Inget av det skutttar hjärtat tre steg upp i luften i min mening!
Jag har frågat om Arnesson och det var det inte.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det handlade säkert om Johner. Det verkar vara en rätt överdriven glädje hos de flesta över att han blir kvar.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:Det handlade säkert om Johner. Det verkar vara en rätt överdriven glädje hos de flesta över att han blir kvar.
Överdriven? Hur menar du då?
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Det handlade säkert om Johner. Det verkar vara en rätt överdriven glädje hos de flesta över att han blir kvar.
Klart det är bra att Johner stannar men hjärtat flyger ju inte direkt upp i luften när en duktig allsvensk spelare förlänger!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
Överdriven? Hur menar du då?
Jag är väl inte ensam om att tycka att han inte riktigt levde upp till förväntningarna här? Särskilt om han ligger kvar på den lönen som Västerås "Inte hade en chans att matcha" som dom sa.

Tror vi hade det här snacket förut. Hade förväntat mig en riktigt förstacenter, en ledande spelare som gör sina medspelare bra. Nu var han mer "rätt man på rätt plats" som gjorde målen men spelmässigt inte direkt stack ut.

Har gärna honom kvar dock. Men hoppas han inte kostar så mycket som det verkar. Då är han rätt överbetald. Är han på samma lön som ifjol hade jag nog gärna skippat honom och satsat på en ny transatalant.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 43s
"M.Holmqvist och P.Kalus?" Challe:"Jag tror Holmqvist spelar i DIF nästa säsong" "Kalus är intresserad av att stanna kvar nästa säsong"

Bra bra.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 43s
"M.Holmqvist och P.Kalus?" Challe:"Jag tror Holmqvist spelar i DIF nästa säsong" "Kalus är intresserad av att stanna kvar nästa säsong"

Bra bra.
Nja?! Jag är i grunden pessimistisk och tolkar det som att Challe tvekar med Kalus.

Fan. Jag vill ha Kalus, Holmqvist, Ölvestad och Ahlén klara till grillsäsongen börjar så man kan sitta och njuta (och se fram emot höstens säsong)..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 43s

Bra bra.
Till vilket pris tro? Är Honken fortfarande sjukt billig så klart han ska stanna! Kalus får inte kosta för mycket men om han vill ska han givetvis också få förlängt.

Kalus-Honken-Hank som fjärdekedja?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har båda samma lön som ifjol är det ju snudd på tjänstefel att inte förlänga med båda.

Och fortfarande stort NEJ tack till Ahlén.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

@henriksjowall Kommande års spelarbudget kommer ligga på 12-13 miljoner inklusive sociala avgifter. I år låg den på 18,8 miljoner. Man använde inte hela.
Varför kan man ju isf fråga sig. Det skulle inte skadat med ett nyförvärv. Det enda positiva är att det finns lite stålar kvar men dumsnålt!
mb81

Inlägg av mb81 »

granath verkar ju iaf försvinna. bra! Ingen ersättare till honom som jag fattat det.
Låst