Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag tror inte att Almtorp är tänkt att ersätta Krüger som påståtts i den så alltid lika onödiga "Välkommen"-tråden - jag tror och hoppas att han är tänkt för Falks ersättare.
Vidare ser jag ju inte hur ni kan prioritera Fimpen som center framför Zibanejad - en lysande tekare med framtiden för sig ska givetvis centra en kedja, Fimpens mycket goda tekningar till trots.
Almtorp
Otto
Norman
Zibanejad
Fimpen
Med Ekman ute ur bilden och så kanske även Hannula, Ekman, Boumedienne och Kronwall borde det finnas rum för en duktig back och en center. Önsketänkande, jag vet - men ponera att man hittar en C/LW eller liknande, för att sedan låta Zibbe spela på kanten.
Alltså, spontant är jag inte helnöjd om det visar sig att han är Krügers ersättare - en briljant tvåvägspelare som styrde upp PP2, som förvisso, var osynlig till och från mot en habil center som gör sitt jobb.
Jag hade hellre sett Jocke Eriksson - det är min spontana känsla. Men hursomhelst, jag hoppas Jonas gör ett strålande jobb. Han kanske på sikt är tänkt att vara Ottos arvinge.
Vidare ser jag ju inte hur ni kan prioritera Fimpen som center framför Zibanejad - en lysande tekare med framtiden för sig ska givetvis centra en kedja, Fimpens mycket goda tekningar till trots.
Almtorp
Otto
Norman
Zibanejad
Fimpen
Med Ekman ute ur bilden och så kanske även Hannula, Ekman, Boumedienne och Kronwall borde det finnas rum för en duktig back och en center. Önsketänkande, jag vet - men ponera att man hittar en C/LW eller liknande, för att sedan låta Zibbe spela på kanten.
Alltså, spontant är jag inte helnöjd om det visar sig att han är Krügers ersättare - en briljant tvåvägspelare som styrde upp PP2, som förvisso, var osynlig till och från mot en habil center som gör sitt jobb.
Jag hade hellre sett Jocke Eriksson - det är min spontana känsla. Men hursomhelst, jag hoppas Jonas gör ett strålande jobb. Han kanske på sikt är tänkt att vara Ottos arvinge.
Säg den glädje som varar
Hade också hellre sett Jocke än Almtorp.
Ser hellre att Zibbe får chansen att utnyttja sin teknik och skridskoåkning i en mer offensiv forwardsroll.
Allra helst skulle jag dock se att eklund blev forward igen och att de anslöt en offensiv center av kvalité.
Tror Hannula kan bli onödigt dyr och därför kanske det vore bättre att plocka in Hank och istället satsa lönebesparing på just en center till.
Ser hellre att Zibbe får chansen att utnyttja sin teknik och skridskoåkning i en mer offensiv forwardsroll.
Allra helst skulle jag dock se att eklund blev forward igen och att de anslöt en offensiv center av kvalité.
Tror Hannula kan bli onödigt dyr och därför kanske det vore bättre att plocka in Hank och istället satsa lönebesparing på just en center till.
Nu kommer jag antagligen bli sågad längs med fotknölarna, men jag måste säga att jag gärna ser en förlängning på Widings kontrakt (självklart med en lönesänkning). Jag tycker han har spelstilen av en riktigt Djurgårdare med snabbhet, styrka, mod. Sen vill jag minnas att han var bra i närkamper och inte tvekade att smälla på. Sen han han ju kapaciteten att sänka 20 baljor också. Om hannula nu drar, vilket han troligtvis gör, så tror jag widing kan vara en av de mest vettiga "ersättarna" om han bara får igång självförtroendet.
Sen måste jag bara slänga in att han även var en av dom (om inte den bäste) på att backchecka förra säsongen.
men som jag skrev, en lönesänkning är ett krav
Sen måste jag bara slänga in att han även var en av dom (om inte den bäste) på att backchecka förra säsongen.
Jag delar nog faktiskt din åsikt...
Jerka skrev:Nu kommer jag antagligen bli sågad längs med fotknölarna, men jag måste säga att jag gärna ser en förlängning på Widings kontrakt (självklart med en lönesänkning). Jag tycker han har spelstilen av en riktigt Djurgårdare med snabbhet, styrka, mod. Sen vill jag minnas att han var bra i närkamper och inte tvekade att smälla på. Sen han han ju kapaciteten att sänka 20 baljor också. Om hannula nu drar, vilket han troligtvis gör, så tror jag widing kan vara en av de mest vettiga "ersättarna" om han bara får igång självförtroendet.
DIF 4 Ever
Intressant med Almtorp ! tror han kan göra bra ifrån sig i DIF. SAKNAR ZIGOMANIS!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Alla rykten om Videll, att han ryktas gå till Gnaget, någon som vet om det stämmer? Har DIF gett u pp kampem om honom?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- Jim Morrison
Tydligen har vi skrivit kontrakt (i alla fall inom en snar framtid) med två stycken danska tvillingar till vårt J20 lag. Vet inte så mycket om dom men sett till statistiken ser det onekligen intressant ut.
http://tv2sport.dk/node/76088
Martin Højbjerg: http://eliteprospects.com/player.php?player=33491
Mikkel Højbjerg: http://eliteprospects.com/player.php?player=33493
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rykten gör gällande att vi är på g med Videll..Vet ej hur trovärdiga dock...
Nu vet jag inte hur bra den danska U-20 serien är (antar att den är rätt kass), men att göra 6 mål och 2 assist i den enda matchen i U-20 laget som Mikkel spelade är ändå skapligtJim Morrison skrev:Tydligen har vi skrivit kontrakt (i alla fall inom en snar framtid) med två stycken danska tvillingar till vårt J20 lag. Vet inte så mycket om dom men sett till statistiken ser det onekligen intressant ut.

Helt klart två intressanta spelare. Dom är båda unga och kan säkerligen nå till elitserien framöver. Väldigt kul att dom väljer vår juniorverksamhet hur som helst, det är ett bevis på att vi gör ett bra arbete med våra juniorer.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det ska inte behöva ta 55 omgångar att "komma igång". Nej, Widing vill jag inte ha kvar även om han visade prov på riktig järnkaminanda under några matcher.Jerka skrev:Nu kommer jag antagligen bli sågad längs med fotknölarna, men jag måste säga att jag gärna ser en förlängning på Widings kontrakt (självklart med en lönesänkning). Jag tycker han har spelstilen av en riktigt Djurgårdare med snabbhet, styrka, mod. Sen vill jag minnas att han var bra i närkamper och inte tvekade att smälla på. Sen han han ju kapaciteten att sänka 20 baljor också. Om hannula nu drar, vilket han troligtvis gör, så tror jag widing kan vara en av de mest vettiga "ersättarna" om han bara får igång självförtroendet.
Rykten säger att han är klar för annan klubb.
DIF!
Benägen att hålla med även jag, vilket jag nog yttrat tidigare. Givet att han verkligen får denna förmodade lönesänkning är det helt klart värt att behålla en kille som är inspelad i laget och faktiskt ändå jobbar hårdare än de flesta. Värdet av att få lite kontinuitet i lagbygget skall inte underskattas. Ibland undrar jag dessutom vem fan folk egentligen har tänkt sig skall göra mål nästa år när de mer eller mindre rycker på axlarna åt att målgörare som Hannula, Tjärnqvist och Widing alla kan vara förlorade. Widing gör ju ändå trots sin fiaskoartade säsong en del kassar. Almtorp, är det han som skall fylla tomrummet? Då är jag rädd på riktigt.Jerka skrev:Nu kommer jag antagligen bli sågad längs med fotknölarna, men jag måste säga att jag gärna ser en förlängning på Widings kontrakt (självklart med en lönesänkning). Jag tycker han har spelstilen av en riktigt Djurgårdare med snabbhet, styrka, mod. Sen vill jag minnas att han var bra i närkamper och inte tvekade att smälla på. Sen han han ju kapaciteten att sänka 20 baljor också. Om hannula nu drar, vilket han troligtvis gör, så tror jag widing kan vara en av de mest vettiga "ersättarna" om han bara får igång självförtroendet.
jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
En spelare som på fullt allvar överväger att krita på för Malmö har uppenbarligen ingen idrottslig ambition med sin hockey längre. Sådana skall vi definitivt inte ha i vår fina organisation.Magnutz skrev:jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
- reservjesus
Nej det känns ju konstigt att han hellre går ner en div och spelar AS för en klubb som aldrig lyckas med något. Han bevisar ju att "money talks"Shitkicker skrev:En spelare som på fullt allvar överväger att krita på för Malmö har uppenbarligen ingen idrottslig ambition med sin hockey längre. Sådana skall vi definitivt inte ha i vår fina organisation.Magnutz skrev:jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
clowns to the left of me, jokers to the right
Som vilka då? Ska Claesson ersätta Kronwall eftersom det finns chans att Claesson lirar kvar i några år?Magnutz skrev:jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
Fast en rimlig ersättare till Kronwall i så fall vore ju D.Tjärnqvist, som med tanke på åldern kommer hem och lirar här till karriären slutar.