Jo, det fattar ju vem som helst! För CMore har det väl ingen betydelse, inte på kort sikt. Men blir vi kvar i Allsvenskan länge så kanske dom inte vill betala SHL samma peng, antar att det är så ni menar?
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Skiter mer i cmore, och tänker mer på Stockholms kommun som får förlorar en stor ekonomi
Tror du inte cmore lyssnar på Stockholms kommun?
Säsongen 21/22
Diskussionen och frågeställningen var väl just CMore, därav undran!Petsson skrev: ↑2022-04-02 23:38:12Skiter mer i cmore, och tänker mer på Stockholms kommun som får förlorar en stor ekonomi
Säsongen 21/22
Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna härBuford skrev: ↑2022-04-02 23:42:56Diskussionen och frågeställningen var väl just CMore, därav undran!Petsson skrev: ↑2022-04-02 23:38:12Skiter mer i cmore, och tänker mer på Stockholms kommun som får förlorar en stor ekonomi
Cmore lär säkerligen försöka påverka allt, kolla bara på skillnaden dem betalar i tv pengar, hur ska dem motivera det när ett av dem publikstarkaste lagen är i HA? Och inte SHL
Säsongen 21/22
Cmore skiter fullständigt om vi existerar eller inte så länge pengarna kommer in, däremot så tror jag många lag och dess supportrar vid lite eftertanke ångrar att dom önskade oss ur shl, vilka drar mest folk på hemmamatcherna, Dif eller Tik? Vars har vi mest supportrar som bor och kan se bortamatcher Dif eller Tik med mera med mera….sen inser dom nog att det kanske inte var det bästa.Petsson skrev: ↑2022-04-02 23:48:17Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna härBuford skrev: ↑2022-04-02 23:42:56Diskussionen och frågeställningen var väl just CMore, därav undran!Petsson skrev: ↑2022-04-02 23:38:12Skiter mer i cmore, och tänker mer på Stockholms kommun som får förlorar en stor ekonomi
Cmore lär säkerligen försöka påverka allt, kolla bara på skillnaden dem betalar i tv pengar, hur ska dem motivera det när ett av dem publikstarkaste lagen är i HA? Och inte SHL
Säsongen 21/22
Här kommer vår skeva självbild in igen. Vi tror jäkligt högt om oss själva. SHL behöver inte oss. Stockholm överlever också utan DIF.#10 skrev: ↑2022-04-03 00:02:54Cmore skiter fullständigt om vi existerar eller inte så länge pengarna kommer inPetsson skrev: ↑2022-04-02 23:48:17Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna här
Säsongen 21/22
Du har rätt i mycket du säger. Pengar styr världen och vem har mest följare? DIF? TIK? OHK?#10 skrev: ↑2022-04-03 00:02:54Cmore skiter fullständigt om vi existerar eller inte så länge pengarna kommer in, däremot så tror jag många lag och dess supportrar vid lite eftertanke ångrar att dom önskade oss ur shl, vilka drar mest folk på hemmamatcherna, Dif eller Tik? Vars har vi mest supportrar som bor och kan se bortamatcher Dif eller Tik med mera med mera….sen inser dom nog att det kanske inte var det bästa.Petsson skrev: ↑2022-04-02 23:48:17Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna här
Cmore kommer agera
Säsongen 21/22
Stockholm överlever men gör cmore det?Djurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:09:53Här kommer vår skeva självbild in igen. Vi tror jäkligt högt om oss själva. SHL behöver inte oss. Stockholm överlever också utan DIF.#10 skrev: ↑2022-04-03 00:02:54Cmore skiter fullständigt om vi existerar eller inte så länge pengarna kommer inPetsson skrev: ↑2022-04-02 23:48:17Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna här
Säsongen 21/22
Det är jag övertygad om. Vi måste sluta tro att hockeyn på något sätt skulle dö om Stockholm inte har ett lag i högsta serien.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:14:33Stockholm överlever men gör cmore det?Djurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:09:53Här kommer vår skeva självbild in igen. Vi tror jäkligt högt om oss själva. SHL behöver inte oss. Stockholm överlever också utan DIF.#10 skrev: ↑2022-04-03 00:02:54Cmore skiter fullständigt om vi existerar eller inte så länge pengarna kommer inPetsson skrev: ↑2022-04-02 23:48:17Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna här
Säsongen 21/22
Om jag hade tjänat 50miljoner per dag och helt plötsligt bara tjänade 40miljoner per dag hade jag och alla aktieägare reagerat. Ekonomi, varför tror du sport visas på tv? Inte välgörenhet iaf. Förlåt om jag låter otrevlig men alla lever i en fantasi om hjältar osvDjurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:19:05Det är jag övertygad om. Vi måste sluta tro att hockeyn på något sätt skulle dö om Stockholm inte har ett lag i högsta serien.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:14:33Stockholm överlever men gör cmore det?Djurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:09:53Här kommer vår skeva självbild in igen. Vi tror jäkligt högt om oss själva. SHL behöver inte oss. Stockholm överlever också utan DIF.#10 skrev: ↑2022-04-03 00:02:54Cmore skiter fullständigt om vi existerar eller inte så länge pengarna kommer inPetsson skrev: ↑2022-04-02 23:48:17
Ja Paetori har nog rätt i sitt i att cmore kommer säkert agera och försöka påverka med tanke på fokus ändringen som kommer ske iom att vi åker ur. Mitt fokus har alltid varit på det politiska. Kan gärna diskutera ekonomi och cmore men inte det som var mitt fokus från början. Försvarade bara Praetori, som alltid varit en av dem logiska rösterna här
Säsongen 21/22
I det korta perspektivet blir det säkert en reaktion, i det långa? Nja, så viktiga är vi inte hur mycket vi än vill tro det.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:22:31Om jag hade tjänat 50miljoner per dag och helt plötsligt bara tjänade 40miljoner per dag hade jag och alla aktieägare reagerat. Ekonomi, varför tror du sport visas på tv? Inte välgörenhet iaf. Förlåt om jag låter otrevlig men alla lever i en fantasi om hjältar osv
Säsongen 21/22
Att tro vi inte har en betydelse är naivt om något. Att tro vi är störst är arrogant.Djurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:42:38I det korta perspektivet blir det säkert en reaktion, i det långa? Nja, så viktiga är vi inte hur mycket vi än vill tro det.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:22:31Om jag hade tjänat 50miljoner per dag och helt plötsligt bara tjänade 40miljoner per dag hade jag och alla aktieägare reagerat. Ekonomi, varför tror du sport visas på tv? Inte välgörenhet iaf. Förlåt om jag låter otrevlig men alla lever i en fantasi om hjältar osv
Beror helt på cmores kalkyler vilket jag ej kan svara på. Vet ej hur dem kommer satsa, men jag vet som deras modell ser ut nu så lär dem bli ifrågasatt. Försök motivera att SHL tjänar som dem gör iom tv pengen gentemot AH. Går ej med DIF I HA.
Sen får vi se hur det blir, vill dock inte att vi får gratis biljett pågrund av följare, vi ska bygga nytt och jävla förtjäna det!
Säsongen 21/22
Betydelse har vi definitivt, liksom fler andra lag, men inte närheten av vad folk får för sig. Vi lever fortfarande många gånger I tron om att svensk hockey skulle dö ut om Stockholm inte har ett lag I SHL. Det känns lite larvigt.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:48:34Att tro vi inte har en betydelse är naivt om något. Att tro vi är störst är arrogant.Djurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:42:38I det korta perspektivet blir det säkert en reaktion, i det långa? Nja, så viktiga är vi inte hur mycket vi än vill tro det.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:22:31Om jag hade tjänat 50miljoner per dag och helt plötsligt bara tjänade 40miljoner per dag hade jag och alla aktieägare reagerat. Ekonomi, varför tror du sport visas på tv? Inte välgörenhet iaf. Förlåt om jag låter otrevlig men alla lever i en fantasi om hjältar osv
Beror helt på cmores kalkyler vilket jag ej kan svara på. Vet ej hur dem kommer satsa, men jag vet som deras modell ser ut nu så lär dem bli ifrågasatt. Försök motivera att SHL tjänar som dem gör iom tv pengen gentemot AH. Går ej med DIF I HA.
Sen får vi se hur det blir, vill dock inte att vi får gratis biljett pågrund av följare, vi ska bygga nytt och jävla förtjäna det!
Säsongen 21/22
Jaja där håller jag med dig, tror dem flesta har känslorna på utsidan när dem säger sånt. Men att det kommer ha en ekonomisk betydelse för dem det är ju garanteratDjurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:58:38Betydelse har vi definitivt, liksom fler andra lag, men inte närheten av vad folk får för sig. Vi lever fortfarande många gånger I tron om att svensk hockey skulle dö ut om Stockholm inte har ett lag I SHL. Det känns lite larvigt.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:48:34Att tro vi inte har en betydelse är naivt om något. Att tro vi är störst är arrogant.Djurgårn skrev: ↑2022-04-03 00:42:38I det korta perspektivet blir det säkert en reaktion, i det långa? Nja, så viktiga är vi inte hur mycket vi än vill tro det.Petsson skrev: ↑2022-04-03 00:22:31Om jag hade tjänat 50miljoner per dag och helt plötsligt bara tjänade 40miljoner per dag hade jag och alla aktieägare reagerat. Ekonomi, varför tror du sport visas på tv? Inte välgörenhet iaf. Förlåt om jag låter otrevlig men alla lever i en fantasi om hjältar osv
Säsongen 21/22
Hallå,
Vi får väl se om vi - jag är HV-fan - ses i HA nästa år. Hur som helst kan jag meddela att det går oroväckande fort att vänja sig vid spel i den ligan. Efter en halv säsong kändes det nästan helt normalt att möta lag som Troja och Tingsryd.
Innan matchserien mot TIK började var jag säker på DIF-vinst, men blev betänksam efter intervjun på Cmore med Fagervall inför första (var det väl) matchen. Både vad han sa och HUR han sa det signalerade att "det här kommer att gå åt h-e". Märkligt.
Vi får väl se om vi - jag är HV-fan - ses i HA nästa år. Hur som helst kan jag meddela att det går oroväckande fort att vänja sig vid spel i den ligan. Efter en halv säsong kändes det nästan helt normalt att möta lag som Troja och Tingsryd.
Innan matchserien mot TIK började var jag säker på DIF-vinst, men blev betänksam efter intervjun på Cmore med Fagervall inför första (var det väl) matchen. Både vad han sa och HUR han sa det signalerade att "det här kommer att gå åt h-e". Märkligt.