Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
coolacrille
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av coolacrille »

Mr.M skrev:Linus Persson Bofors: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686

Tycker vi borde kunna lägga in en stöt, Djurgården ska kunna dra till sig bra allsvenska spelare som annars inte vill byta klubb. Relativt stor, bra teknik och riktigt bra spelsinne. Perfekt ålder och vill uppåt. Annars håller jag med till 100% om Jack Connolly.
Märkligt att han fortfarande är kvar i Bofors. Lär bli ES på den gubben. Om inte så bör Djurgården vara heta på honom!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

coolacrille skrev:
Mr.M skrev:Linus Persson Bofors: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686

Tycker vi borde kunna lägga in en stöt, Djurgården ska kunna dra till sig bra allsvenska spelare som annars inte vill byta klubb. Relativt stor, bra teknik och riktigt bra spelsinne. Perfekt ålder och vill uppåt. Annars håller jag med till 100% om Jack Connolly.
Märkligt att han fortfarande är kvar i Bofors. Lär bli ES på den gubben. Om inte så bör Djurgården vara heta på honom!
Han ska väl följa med Sam till Lakers tror jag.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mr.M

Inlägg av Mr.M »

Vad tror ni rent spontant på att satsa på ett par unga tunga tacklingssugna Div1 killar som har producerat 60+ poäng en eller två säsonger i 1an? Finns ett par stycken som nog skulle producera ca 20-30 pinnar i en 3e/4e kedja. Måste ju vara grymt sugna på att ösa järnet och väldigt träningsvilliga. Skulle även göra allt för att få en chans att spela i Djurgården.
Eller är det en för stor risk för flopp med dessa ynglingar?
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Byte:
Marcus Nilson mot Markus Nilsson?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mr.M skrev:Vad tror ni rent spontant på att satsa på ett par unga tunga tacklingssugna Div1 killar som har producerat 60+ poäng en eller två säsonger i 1an? Finns ett par stycken som nog skulle producera ca 20-30 pinnar i en 3e/4e kedja. Måste ju vara grymt sugna på att ösa järnet och väldigt träningsvilliga. Skulle även göra allt för att få en chans att spela i Djurgården.
Absolut inte. Frågan är ju om det är nödvändigt då vi har killar i de egna leden som kan ta dessa platser.

Om Pontus Åberg inte stannar gäller det att hitta en hyfat utpräglad målskytt att teama upp med Linkan.
Alla dussinlirare blir måskyttar bredvid Linkan och kan man hitta någon med målskytte som specialitet är nästan hälften vunnet.

Nilson-Bremberg - special i PP?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev: Faktum är att jag inte pallade att vara kvar när diverse självutnämnda experter i högt röstläge dividerade om att Wesslau var ett så mycket bättre val än Tellqvist. Borta var den gamla hederliga DIF.net andan, kunskapen och det nästintill incestuösa myset...
And here we go again...du verkar dra upp det här i precis varje post. Att du ens orkar.

:|
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Harold Camping skrev:
Alltidoavsett123 skrev:Plocka Jack Connolly
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15676

Och ta tillbaka Zigomanis.
Chris Bourque har utgående kontrakt har jag hört, men osannolikt att få honom: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6667
Vakna, vi spelar i Allsvenskan. Connolly är ju dock ingen omöjlighet.
tror inte vi kommer få honom tyvärr asså Connolly
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
Andy skrev: Faktum är att jag inte pallade att vara kvar när diverse självutnämnda experter i högt röstläge dividerade om att Wesslau var ett så mycket bättre val än Tellqvist. Borta var den gamla hederliga DIF.net andan, kunskapen och det nästintill incestuösa myset...
And here we go again...du verkar dra upp det här i precis varje post. Att du ens orkar.

Jag fattar inte det här! Majoriteten var ju FÖR Tellqvist?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:

Jag fattar inte det här! Majoriteten var ju FÖR Tellqvist?
Ja, precis. Men jag orkar inte dra upp hela det här caset igen eftersom det inte ledde till något alls förra gången.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

DIF_Soldier skrev:
Mr.M skrev:Vad tror ni rent spontant på att satsa på ett par unga tunga tacklingssugna Div1 killar som har producerat 60+ poäng en eller två säsonger i 1an? Finns ett par stycken som nog skulle producera ca 20-30 pinnar i en 3e/4e kedja. Måste ju vara grymt sugna på att ösa järnet och väldigt träningsvilliga. Skulle även göra allt för att få en chans att spela i Djurgården.
Absolut inte. Frågan är ju om det är nödvändigt då vi har killar i de egna leden som kan ta dessa platser.

Om Pontus Åberg inte stannar gäller det att hitta en hyfat utpräglad målskytt att teama upp med Linkan.
Alla dussinlirare blir måskyttar bredvid Linkan och kan man hitta någon med målskytte som specialitet är nästan hälften vunnet.

Nilson-Bremberg - special i PP?
Spännande om man kan hitta någon från Division 1. Bengan Hörnqvist är ett bra exempel på det, och han gick direkt till Elitserien, okej det var väl 1 år som han mest satt på bänken.
Man måste även se om spelaren har egenskapen att våga ställa sig framför mål som både Hörnqvist och Thoresen gjorde.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Fiskmaesen skrev:Byte:
Marcus Nilson mot Markus Nilsson?
Marcus Nilsson hade -12 i ett topplag i AS. Förstår inte riktigt varför så många förespråkar den killen.

Dock är han ju ung och utvecklingsbar. Verkar ha bra skalle också. Kommer säkert göra över 40 poäng i år.

Kul med Free Agent-listorna på EP.
Intressanta namn som känns HYFSAT realistiska:
AS
Bofors
FW Linus Persson 19+32 och +3
FW Kristofer Näslund 15+30 och +5
B Nicholas Plastino 4+16 +8 (Endast 25 matcher)
Borås
B Olov Lundqvist 4+14 och +1 i ett dåligt Borås
Malmö
Bröderna Vesterholm Väldigt talangfullt tvillingpar som vill bort från Malmö efter att ha blivit halvrisigt behandlade. Vill nog bli garanterade en hel del istid, så kanske inget för oss.
Mora
FW Niklas Fogström 11+33 och +16
Hank såklart
Sundsvall
B Niklas Enberg 3+8 och i princip enda med + i Sundsvall (+3)
SSK
Kurt Davis 1+14 och +10
Tingsryd
Robin Olsson 1+4 och +7 i ett dåligt Tingsryd

Finns ju en del i Finland också. Dessa vet jag dock inte hur realistiska dom är, då jag inte har någon koll på spelarstatus eller liknande typ:
Rooper Talaja 18+8 och +2, trots en snittad speltid på ca 12 minuter per match. 23 bast.
Senast redigerad av android den 2012-04-10 20:43:27, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Bjurre skrev:
coolacrille skrev:

Han ska väl följa med Sam till Lakers tror jag.
Okej. Hade ingen aning om att en sådan uppgift florerade.
Berra

Inlägg av Berra »

Ganska väntat, han var ju på lån från Ottawa.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helt sjukt för övrigt att vi slängde iväg både Niklas Svedberg och Eddie Läck för att satsa på Stefan Ridderwall.
Låst