Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Widing41

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Widing41 »

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.23 ... rakt-i-khl

Ja vad säger vi om det? Välkommen Daniel, vore väldigt trevligt! Bartley och Tjärnan alla dagar i veckan!
Användarvisningsbild
sunne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sunne »

maag--80 skrev:
Detta är min favorittråd alla kategorier!
Lite ovidkommande, men i fredags var det galet.
Nåja, Henrik Eriksson vore konstigt att se i AIK.
Enligt en mycket, jag får nog säga Oooosäker källa, men iallafall, är Linus Videll trots allt på väg till Djurgården..
Någon som vet något??

Hoppas den Oooosäkra källan visar sig vara sann, vi behöver någon som kan göra mål.
Någon annan som vet något?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Widing41 skrev:http://hockey.expressen.se/nyheter/1.23 ... rakt-i-khl

Ja vad säger vi om det? Välkommen Daniel, vore väldigt trevligt! Bartley och Tjärnan alla dagar i veckan!
Tar vi in Tjärnqvist så blir det nog på bekostnad av Kronwall som lämnar. Inget snack om att Daniel är en toppback - OM han får vara skadefri. Är väl lite 50/50 läge skulle jag tippa vart han hamnar... Tror nästan mest på fortsättning i något annat KHL-lag.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

sunne skrev:maag--80 skrev:
Detta är min favorittråd alla kategorier!
Lite ovidkommande, men i fredags var det galet.
Nåja, Henrik Eriksson vore konstigt att se i AIK.
Enligt en mycket, jag får nog säga Oooosäker källa, men iallafall, är Linus Videll trots allt på väg till Djurgården..
Någon som vet något??

Hoppas den Oooosäkra källan visar sig vara sann, vi behöver någon som kan göra mål.
Någon annan som vet något?
Har inte Hank ett kontrakt som bara kan brytas för att gå tillbaka till DIF?

Kontraktet som Henrik har skrivit med Mora är över två säsonger men genom gott samarbete med Henriks rådgivare Tommy Öström och Mora har Djurgården möjlighet att ta tillbaka Henrik om ett år till nästa säsong 2011-12.

Förstår inte vad vitsen med det skulle vara om han hade en Elitserieklausul också.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:

Tar vi in Tjärnqvist så blir det nog på bekostnad av Kronwall som lämnar. Inget snack om att Daniel är en toppback - OM han får vara skadefri. Är väl lite 50/50 läge skulle jag tippa vart han hamnar... Tror nästan mest på fortsättning i något annat KHL-lag.
Det är just det som är frågan..... Får/kan han vara skadefri?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:

Det är just det som är frågan..... Får/kan han vara skadefri?
Det är garanterat ingen spelare man kan räkna med spelar 40++ matcher på en säsong hursomhelst. Rent generellt så är jag skeptisk till spelare med en gedigen skadehistorik men i form så är Tjärna helt klart en toppback och faktiskt någon som åtminstone skapligt kan försöka mäta sig med Ragge när det kommer till erfarenhet & ledaregenskaper (knappast på samma nivå dock). Har vi "råd" att tacka nej om chansen finns? Svårt att tro det.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Daniel Tjärnqvist i alla ära, men står det mellan honom och Kronwall tar jag Kronwall.
Skadebenägen och förmodligen extremt dyr.
Gillar Daniel mycket som spelare, men hans karriär är nog nära slutet. Hur mycket mer orkar hans kropp?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Daniel Tjärnqvist i alla ära, men står det mellan honom och Kronwall tar jag Kronwall.
Skadebenägen och förmodligen extremt dyr.
Gillar Daniel mycket som spelare, men hans karriär är nog nära slutet. Hur mycket mer orkar hans kropp?
Jag håller nog med dig där, framförallt eftersom Kronwall har en högre nivå i sig än vad han visade sista 2 månaderna. Idealet vore naturligtvis båda två, men det tror jag vi kan glömma.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Nu har väl inte Tjärna haft några som helst problem de två (tre? i Avs platsade han väl inte bara?) senaste säsongerna, förutom en allvarlig hjärnskakning pga. en tackling i ryggen som man enligt mig inte kan lägga i facket skadebenägen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:Nu har väl inte Tjärna haft några som helst problem de två (tre? i Avs platsade han väl inte bara?) senaste säsongerna, förutom en allvarlig hjärnskakning pga. en tackling i ryggen som man enligt mig inte kan lägga i facket skadebenägen.
Well, en allvarlig hjärnskaking gör ju att man trots allt kan klassas som mer skadebenägen. Vad händer om han får en till? Med stor sannolikhet kommer farbror doktorn säga att han nog bör lägga grillorna på hyllan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Med tanke på de spelare vi kommer att tappa ( ekman slutar ) och spelare vars kontrakt inte borde förlängas ( widing ) och spelare som säkert vill prova på något annat ( Hannula ). Vore det märkligt om det fanns möjlighet att bekosta både Kronwall och Tjärnqvist. Det går ju dessutom att spara in några kronor på att satsa på våra egna juniorforwards som förra säsongen gjorde minst lika bra flera mer rutinerade herrar.

Tycker absolut man skall försöka satsa på att kunna ha båda dessa spelare i truppen då de milt uttryckt behövs båda två.

Försök ordna så att Lassen, Deilert och Lennhammer för nya adresser också.
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

-daniel- skrev:
SebastianK skrev:
-daniel- skrev:Då var Almtorp (2års kontrakt) och Bartley (1-års kontrakt) officiellt klara.

Är, och isåfall vilka, spelare är dessa två tänkta att ersätta?

Läste även på mrmadhawk att Malmö var intresserade av #78? Vill han spela där nere tror ni?
Man pratar ju inte om att ersätta spelare rakt av men personligen känns det som att Almtorp är tänkt att ersätta Krüger och Bartley är tänkt att ersätta Boumedienne. Jag tror Bombom kan tänka sig Malmö pga att han tydligen känner sportchefen väl sen sejouren i SSK. Men jag tror inte, som de hintats om på mrmadhawk-bloggen att han kan tänka sig att gå ner så värst mycket i lön från de 220.000/månad som han tjänar här.
Mm, läste det också, men seriöst? Malmö? Skåne? Danmark? Behöver jag säga mera? :)
Jag tror ju inte han får 220 000 pistagenötter i Malmö, förvisso har väl Stenbeck (ex. LHC) dunkat in ett par mille i klubben så cash finns väl kanske..
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Med tanke på de spelare vi kommer att tappa ( ekman slutar ) och spelare vars kontrakt inte borde förlängas ( widing ) och spelare som säkert vill prova på något annat ( Hannula ). Vore det märkligt om det fanns möjlighet att bekosta både Kronwall och Tjärnqvist. Det går ju dessutom att spara in några kronor på att satsa på våra egna juniorforwards som förra säsongen gjorde minst lika bra flera mer rutinerade herrar.

Tycker absolut man skall försöka satsa på att kunna ha båda dessa spelare i truppen då de milt uttryckt behövs båda två.

Försök ordna så att Lassen, Deilert och Lennhammer för nya adresser också.
Jag tror nog kanske att det rent ekonomiskt skulle gå att lösa om bägge vill spela här, men problemet är nog snarare att åtminstone en av dem kommer välja KHL-spel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SebastianK skrev:
Mm, läste det också, men seriöst? Malmö? Skåne? Danmark? Behöver jag säga mera? :)
Jag tror ju inte han får 220 000 pistagenötter i Malmö, förvisso har väl Stenbeck (ex. LHC) dunkat in ett par mille i klubben så cash finns väl kanske..
Boumedienne ryktades på väg till Malmö redan 05 (har jag för mig) så det är nog inte helt otänkbart. Malmös spelarbudget nästa säsong skall ju bli någonstans mellan 20-30 miljoner (dvs i närheten av ett ES-lag rent ekonomiskt) så jag tror nog de kan tänka sig att slänga ut rätt mycket pengar för en i deras tycke topp-back.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

För min del får MIF gärna locka till sig Bombom.

Lite för ojämn spelare i min smak.

Hade räknat med att killen skulle varit lite jämnare.
Låst