Och sedan ska vi konkurrera ut andra klubbar över hela Europa, speciellt KHL, med vår lönebudget?AMMC skrev:Jag läste noggrant. Och om du läser mitt inlägg igen så förklarar jag hur jag tror att det kommer bli. Det vill säga, spelare som inte får chansen i NHL kommer att vilja åka över till Europa sent i sommar.
Det kommer alltså finnas spelare att värva då som inte är beredda att skriva på för något Elitserielag i dagsläget.
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -kyle.html
Suck. Oj vad fantastiskt att vi kanske får 50.000 dollar.... Så jävla less på NHL som kan få komma och pissa på alla andra ligor hur fan bäst dom vill. Vill se avtal som skall svida rejält för de pengastinna nordamerikanska klubbarna när spelare under kontrakt plockas över. Fan. Fan. Fan.
Suck. Oj vad fantastiskt att vi kanske får 50.000 dollar.... Så jävla less på NHL som kan få komma och pissa på alla andra ligor hur fan bäst dom vill. Vill se avtal som skall svida rejält för de pengastinna nordamerikanska klubbarna när spelare under kontrakt plockas över. Fan. Fan. Fan.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-05-27 19:26:46, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4024
Intressant snubbe, synd att han inte är aktuell för oss. Känns som en kille som skulle passa in.
Intressant snubbe, synd att han inte är aktuell för oss. Känns som en kille som skulle passa in.
Expert.
Hur lyckades vi värva Zigomanis? Eller någon annan spelare för den delen...?Jim Morrison skrev:Och sedan ska vi konkurrera ut andra klubbar över hela Europa, speciellt KHL, med vår lönebudget?AMMC skrev:Jag läste noggrant. Och om du läser mitt inlägg igen så förklarar jag hur jag tror att det kommer bli. Det vill säga, spelare som inte får chansen i NHL kommer att vilja åka över till Europa sent i sommar.
Det kommer alltså finnas spelare att värva då som inte är beredda att skriva på för något Elitserielag i dagsläget.
Det är väl inte enklare att konkurrera ut klubbar över hela Europa och KHL idag eller för 2-3 veckor sedan heller.
Ska vi lägga oss ner och dö eller vad?
-
Suck. Oj vad fantastiskt att vi kanske får 50.000 dollar.... Så jävla less på NHL som kan få komma och pissa på alla andra ligor hur fan bäst dom vill. Vill se avtal som skall svida rejält för de pengastinna nordamerikanska klubbarna när spelare under kontrakt plockas över. Fan. Fan. Fan.[/quote]
Svider som fan är är rikigt jävla trött på hur svenska hockeyligan kan förhandla kontrakt.
ryske khl bossen gick ju ut i media och kritiserade hockeyligan för dessa avtal osv, det visade sig att dom hade rätt. för när en khl spelaremed kontrakt går till nhl handlar det inte bara om några futtiga 1,5 milj kr kan man ju säga tycker att det behöver vaskas om rejält i hocketförbundet och dess avtal med nhl fan skanal hur dom låter nhl leka med oss som bidrar med talanger och spetskompetens.
något måste fan ta och hända.
Svider som fan är är rikigt jävla trött på hur svenska hockeyligan kan förhandla kontrakt.
ryske khl bossen gick ju ut i media och kritiserade hockeyligan för dessa avtal osv, det visade sig att dom hade rätt. för när en khl spelaremed kontrakt går till nhl handlar det inte bara om några futtiga 1,5 milj kr kan man ju säga tycker att det behöver vaskas om rejält i hocketförbundet och dess avtal med nhl fan skanal hur dom låter nhl leka med oss som bidrar med talanger och spetskompetens.
något måste fan ta och hända.
- Jim Morrison
Tror Tjärna hade en del med värvningen med Zigomanis att göra. Han hade erbjudanden från KHL med mer pengar. Men vi kan inte ha likadan tur varje gång med värvningar. NHL-misslyckanden söker oftast så mycket pengar som möjligt, medan dom fortfarande har kvar något att ge hockeymässigt, om dom inte har någon koppling till en klubb eller en kär vän till exempel. Därför är det absolut lättare att värva tidigt då de europeiska backarna finns kvar på marknaden.AMMC skrev:Hur lyckades vi värva Zigomanis? Eller någon annan spelare för den delen...?Jim Morrison skrev:Och sedan ska vi konkurrera ut andra klubbar över hela Europa, speciellt KHL, med vår lönebudget?AMMC skrev:Jag läste noggrant. Och om du läser mitt inlägg igen så förklarar jag hur jag tror att det kommer bli. Det vill säga, spelare som inte får chansen i NHL kommer att vilja åka över till Europa sent i sommar.
Det är väl inte enklare att konkurrera ut klubbar över hela Europa och KHL idag eller för 2-3 veckor sedan heller.
Ska vi lägga oss ner och dö eller vad?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detta är vad som händer när man har ett idiotavtal med NHL.
Det skulle kunna ha nuvarande upplägg OM det medföljde någon form av straffavgift på de spelare som plockas över och som INTE platsar i NHL-laget, som det är nu är 1.6 miljoner inte någonting alls för ett lag over there att slänga ut och hoppas på det bästa, medan det kan ställa till superproblem för t ex de elitlag som tappar spelaren ifråga.
Seriöst är det någon som tror att Kyle kommer ta en ordinarie tröja i Canadiens?
Då är det nog t o m troligare att Engqvist gör det.
Det enda vi kan hoppas på är att de inte tar plats, inte vill lira AHL och därför ber att få komma hem som FBKs alla tapp verkar göra.
Tyvärr tror jag dock att Kyle kan tänkas sig lira i AHL. INte lika säker på vad Engqvist tycker i frågan.
OM det fanns en inbyggd straffavgift som sade att NHL-klubben tvingades böta ytterligare 2 miljoner dollar om spelaren inte tar plats skulle de nog inte bli lika sugna att chansa med spelare.
Dessutom borde det per automatik vara så att om en spelare ett NHL lag plockat från Europa inte platsar i laget bör spelaren återvända till sin dåvarande klubb, inte minst om han har kontrakt med denna. ( Under förutsättning att klubben ville detta. )
Som avtalet är upplagt nu är det bara en sak, crap.
Och grattis till oss som nu skall hitta:
en offensivt stark back
En allround skicklig back
En center som skall hålla mycket hög kvalité
Samt två forwards som skall hålla samma höga kvalité.
Vad detta betyder är att det skall in 5 spelare som alla hör hemma i någon av de två första kedjorna. Eller om man vill vända lite på det hela; Hälften av de spelare som skall ha det största ansvaret för att pinnarna skall trilla in finns inte i klubben ännu.
Är det någon som seriöst tror att vi kommer att fixa detta?
De två forwardsplatserna går nog att lösa ganska bra, men övriga tre?
Allra värst torde det bli att hitta två klassbackar den saken är säker.
Tror det kan vara läge att redan nu börja tala om målsättningar i stil med att undvika kvalserien samt om alla bitar faller på plats spelmässigt kanske, kanske man kan knipa den sista slutspelsplatsen...
Det skulle kunna ha nuvarande upplägg OM det medföljde någon form av straffavgift på de spelare som plockas över och som INTE platsar i NHL-laget, som det är nu är 1.6 miljoner inte någonting alls för ett lag over there att slänga ut och hoppas på det bästa, medan det kan ställa till superproblem för t ex de elitlag som tappar spelaren ifråga.
Seriöst är det någon som tror att Kyle kommer ta en ordinarie tröja i Canadiens?
Då är det nog t o m troligare att Engqvist gör det.
Det enda vi kan hoppas på är att de inte tar plats, inte vill lira AHL och därför ber att få komma hem som FBKs alla tapp verkar göra.
Tyvärr tror jag dock att Kyle kan tänkas sig lira i AHL. INte lika säker på vad Engqvist tycker i frågan.
OM det fanns en inbyggd straffavgift som sade att NHL-klubben tvingades böta ytterligare 2 miljoner dollar om spelaren inte tar plats skulle de nog inte bli lika sugna att chansa med spelare.
Dessutom borde det per automatik vara så att om en spelare ett NHL lag plockat från Europa inte platsar i laget bör spelaren återvända till sin dåvarande klubb, inte minst om han har kontrakt med denna. ( Under förutsättning att klubben ville detta. )
Som avtalet är upplagt nu är det bara en sak, crap.
Och grattis till oss som nu skall hitta:
en offensivt stark back
En allround skicklig back
En center som skall hålla mycket hög kvalité
Samt två forwards som skall hålla samma höga kvalité.
Vad detta betyder är att det skall in 5 spelare som alla hör hemma i någon av de två första kedjorna. Eller om man vill vända lite på det hela; Hälften av de spelare som skall ha det största ansvaret för att pinnarna skall trilla in finns inte i klubben ännu.
Är det någon som seriöst tror att vi kommer att fixa detta?
De två forwardsplatserna går nog att lösa ganska bra, men övriga tre?
Allra värst torde det bli att hitta två klassbackar den saken är säker.
Tror det kan vara läge att redan nu börja tala om målsättningar i stil med att undvika kvalserien samt om alla bitar faller på plats spelmässigt kanske, kanske man kan knipa den sista slutspelsplatsen...
Senast redigerad av Kall-El den 2010-05-27 20:01:52, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
Djurgården är berättigade 1,6 miljoner kronor, inget jävla tjafs.
Varenda jävla dag jag surfar in på den här jävla sidan har någon försvunnit, fy fan.
Hur ska nu det här gå? Jag hoppas på Lee Sweatt.
Inte en chans att vi når ytterligare en finalplats nu...
Varenda jävla dag jag surfar in på den här jävla sidan har någon försvunnit, fy fan.
Hur ska nu det här gå? Jag hoppas på Lee Sweatt.
Inte en chans att vi når ytterligare en finalplats nu...
Säg den glädje som varar
- Daniel942
Okej, något måste allvarligt talat göras.
Jag undrar hur hockeyligan kunde skriva på detta äckliga jävla NHL-Avtal??
1,6 Miljoner är INGENTING mot om man jämför med fotbollen.
Vad fick de som köpte Zlatan betala till malmö? Inte fan var det 1,6 mille iallafall.
Sen BER jag till Janne, snälla snälla snälla, ge oss en god nyhet! Just nu ser jag 2008/2009 framför mig.....
Jag undrar hur hockeyligan kunde skriva på detta äckliga jävla NHL-Avtal??
1,6 Miljoner är INGENTING mot om man jämför med fotbollen.
Vad fick de som köpte Zlatan betala till malmö? Inte fan var det 1,6 mille iallafall.
Sen BER jag till Janne, snälla snälla snälla, ge oss en god nyhet! Just nu ser jag 2008/2009 framför mig.....
DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Är det inte så att NHL ersättningen delas på de klubbar spelaren har representerat under 4 säsonger?
Isåfall innebär det att vi får,
1.6msek för Jacob.
0.8msek för Wesslau.
0.4msek för Klubertanz. (Räknar med att avtalet ser ut på det sättet som ger oss minst pengar när spelaren bara varit i Sverige 1 säsong)
Isåfall innebär det att vi får,
1.6msek för Jacob.
0.8msek för Wesslau.
0.4msek för Klubertanz. (Räknar med att avtalet ser ut på det sättet som ger oss minst pengar när spelaren bara varit i Sverige 1 säsong)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- DIF_Soldier
Nilson till Montreal.
Riddarn till New Jersey.
Ekman till AIK.
NHL köper upp DIF och degraderar oss till div. 3 för att vi vet vad supporterkultur är.
Gnaget pissar på oss i fem matcher.
Hardy får en stroke.
Micke J: "Jag älskar aik"
Wesslau klar för tälje.
Josefson och Tedenby till hv.
DIF åker ur - Josefson hånskrattar. Ölvestad får sparken.
Otto bryter nacken.
Ragge fastnar i isen - karriären över.
Krüger till Chicago.
Jag tar mitt liv.
JAG VILL BARA SKRIKA. JAG VILL SE BLOD. JAG VILL SE HUVUDEN RULLA.
Riddarn till New Jersey.
Ekman till AIK.
NHL köper upp DIF och degraderar oss till div. 3 för att vi vet vad supporterkultur är.
Hardy får en stroke.
Wesslau klar för tälje.
Otto bryter nacken.
Krüger till Chicago.
Jag tar mitt liv.
Säg den glädje som varar
82.5 miljoner kronor gav Ajax, samt typ 20 ytterligare miljoner när han sedan gick till Juventus.Daniel942 skrev:Vad fick de som köpte Zlatan betala till malmö? Inte fan var det 1,6 mille iallafall.
Sedan så fick de drygt 45 miljoner för Rosenberg.
En toppspelare + en medelmåtta spelare renderade i 150 miljoner kronor.
För att vi ska komma upp i dom siffrorna behöver vi fostra drygt 100 juniorer helt på egen hand.
Men som man säger, världen är tyvärr inte rättvis

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Daniel942
HahahahaDIF_Soldier skrev:Nilson till Montreal.
Riddarn till New Jersey.
Ekman till AIK.
Hardy får en stroke.
Wesslau klar för tälje.
Otto bryter nacken.
Krüger till Chicago.
Jag tar mitt liv.

DIF!
kanske läge att ringa Sudden
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Nej.Bjurre skrev:kanske läge att ringa Sudden