Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Krüger C
Norman A
Rensfeldt A
Mycket bra.
Norman A
Rensfeldt A
Mycket bra.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Alltid en ledare på isen under matcher. Minus 5-6 min då
Mycket bra.
Samtliga kan och SKA leda sin kedja.
Tycker vi ska köra på tre riktigt bra kedjor och låta Berglund Nilsson Östlund ta några få korta byten där det är väldigt tydligt vad som förväntas av dom. Gå ALDRIG bort er , inte en jävla puck i arslet under dom få minuter dom får, så kommer vi kunna vinna många matcher. Förutsatt att vi går in tre bra backar. Där vi haltar nått enormt just nu..
Odelius ursäktad.
Tycker ändå vi borde ta in en hårt arbetande speedig forward som kan konkurrera med vår fjärde. Men ynkligt Små medel i DIFs mått mätt kan man enkelt höja konkurrensen. Finns bara så mycket att vinna på det. Ofattbart hur man väljer att avstå.
Mycket bra.
Tycker vi ska köra på tre riktigt bra kedjor och låta Berglund Nilsson Östlund ta några få korta byten där det är väldigt tydligt vad som förväntas av dom. Gå ALDRIG bort er , inte en jävla puck i arslet under dom få minuter dom får, så kommer vi kunna vinna många matcher. Förutsatt att vi går in tre bra backar. Där vi haltar nått enormt just nu..
Odelius ursäktad.
Tycker ändå vi borde ta in en hårt arbetande speedig forward som kan konkurrera med vår fjärde. Men ynkligt Små medel i DIFs mått mätt kan man enkelt höja konkurrensen. Finns bara så mycket att vinna på det. Ofattbart hur man väljer att avstå.
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
Så fula tröjor vi haft senaste åren.
Det här skulle vara nått !
https://www.google.com/search?q=s+m+gul ... KQP0b_crnM
Fredrik Claessons Järnkamimer
Jag är helt och hållet för att låta juniorerna kaosa loss och spela kreativt. Jämför Davidssons/Fjällby eller lillfimpen när de hade fria tyglar jämfört med när man försökte skohorna in dem I spelsystemet.Djurgårdseken skrev: ↑2022-06-28 21:40:13 Alltid en ledare på isen under matcher. Minus 5-6 min då
Mycket bra.
Odelius ursäktad.
Det kan vara nyttigt att ha ett gäng junisar med mer fria tyglar så länge vi lirar erfarna backar när de är inne.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mollden klar för Mora. En back jag hoppades lite på. Högerfattad offensivt lagd. På gränsen mellan HA - SHL! Precis det som vi behöver gå efter. Synd!
- Jim Morrison
Jag tror att KG låst sig rätt duktigt vid trion Tom, EG och Claesson. På gott och ont kan jag tycka då det tunnelseendet kan göra att man missar många guldkorn.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har han låst sig vid dem e jag fullständigt nöjd.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 07:32:34Jag tror att KG låst sig rätt duktigt vid trion Tom, EG och Claesson. På gott och ont kan jag tycka då det tunnelseendet kan göra att man missar många guldkorn.
Kan ju säga att jag tror att det är 95/5 i att claesson kommer komma hem, inte blivit presenterad av en schweizisk klubb än.
Erik Gustafsson? Hade ett helt OK Vm men inget som resulterar i ett envägskontrakt i NHL över flera kommande säsonger, och i sverige? För båda dessa herrar är det DIF som gäller.
Tom skulle vara en topp back i HA, lite skillnad på SHL/HA när det kommer till att transportera puck från egen zon, inget galet press spel i HA heller på den fronten, möjligtvis att BIK Karlskoga alt. Modo kan säga hög och hård press, men inte ens Björklöven försökte pressa högt mot HV71 i finalserien.
Samt att den typen av forwards vi har, Söderlund, Norman, Kruger,Brodin,Rensfeldt, ingen kommer ha problem alls med att lyfta puck från egen zon.
- Jim Morrison
Klart att man blir helt ok nöjd om alla kommer in men ponera att EG och Claesson tackar nej i sista sekund, då står vi där utan ett första backpar och en avsevärt tunnare marknad. Sådana spelare (som egentligen är för bra för ligan) har jag alltid tyckt att man ska se som en bonus - aldrig huvudspår.Mvildma skrev: ↑2022-06-29 08:24:24Har han låst sig vid dem e jag fullständigt nöjd.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 07:32:34Jag tror att KG låst sig rätt duktigt vid trion Tom, EG och Claesson. På gott och ont kan jag tycka då det tunnelseendet kan göra att man missar många guldkorn.
Kan ju säga att jag tror att det är 95/5 i att claesson kommer komma hem, inte blivit presenterad av en schweizisk klubb än.
Erik Gustafsson? Hade ett helt OK Vm men inget som resulterar i ett envägskontrakt i NHL över flera kommande säsonger, och i sverige? För båda dessa herrar är det DIF som gäller.
Tom skulle vara en topp back i HA, lite skillnad på SHL/HA när det kommer till att transportera puck från egen zon, inget galet press spel i HA heller på den fronten, möjligtvis att BIK Karlskoga alt. Modo kan säga hög och hård press, men inte ens Björklöven försökte pressa högt mot HV71 i finalserien.
Samt att den typen av forwards vi har, Söderlund, Norman, Kruger,Brodin,Rensfeldt, ingen kommer ha problem alls med att lyfta puck från egen zon.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-06-29 08:30:40, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror faktiskt även att man inte ska skriva av Philip Holm helt heller.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 08:28:47Klart att man blir helt ok nöjd om alla kommer in men ponera att EG och Claesson tackar nej i sista sekund, då står vi där utan ett första backpar och en avsevärt mycket tunnare marknad. Sådana spelare har jag alltid tyckt att man ska se som en bonus - aldrig huvudspår.Mvildma skrev: ↑2022-06-29 08:24:24Har han låst sig vid dem e jag fullständigt nöjd.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 07:32:34Jag tror att KG låst sig rätt duktigt vid trion Tom, EG och Claesson. På gott och ont kan jag tycka då det tunnelseendet kan göra att man missar många guldkorn.
Saken tror jag är såhär, att KG skulle inte huvudlöst låst sig på dem om det inte vore så att det är på något vis klart, känslan är att någon av dem kommer att presenteras under Medlemsmötet alternativt innan dess.
- Jim Morrison
När blev det här med att presentera spelare på medlemsmöten en grej egentligen? Har det någonsin hänt öht? Känns inte som att det är rätt forum för det riktigt. Jag tror att du hoppas på för mycket om du tror att dom spelarna redan är klara. Främst för EG är det rätt så stort steg att gå från NHL till HA - krävs nog väldigt mycket mer betänketid och erbjudanden från NHL/AHL innan något beslut tas.Mvildma skrev: ↑2022-06-29 08:30:19 Tror faktiskt även att man inte ska skriva av Philip Holm helt heller.
Saken tror jag är såhär, att KG skulle inte huvudlöst låst sig på dem om det inte vore så att det är på något vis klart, känslan är att någon av dem kommer att presenteras under Medlemsmötet alternativt innan dess.
Är mest att han vill ha ett envägskontrakt. Det är svårt att få för Erik Gustafsson, han har ju själv sagt att det ska vara ett längre envägskontrakt istället för att behöva flytta runt.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 08:36:08När blev det här med att presentera spelare på medlemsmöten en grej egentligen? Har det någonsin hänt öht? Känns inte som att det är rätt forum för det riktigt. Jag tror att du hoppas på för mycket om du tror att dom spelarna redan är klara. Främst för EG är det rätt så stort steg att gå från NHL till HA - krävs nog väldigt mycket mer betänketid och erbjudanden från NHL/AHL innan något beslut tas.Mvildma skrev: ↑2022-06-29 08:30:19 Tror faktiskt även att man inte ska skriva av Philip Holm helt heller.
Dessutom köpt ett hus i nacka. För dem här killarna är det djurgården om det är Sverige.
Jag tyckte om tröjorna de hade när de vann 99/00 om man tar bort de röda på ärmarna. Men den blåa färgen är perfekt.Djurgårdseken skrev: ↑2022-06-28 21:50:37 Så fula tröjor vi haft senaste åren.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Tycker aldrig han har gjort en bra match i DIF bara slarvar hela tiden. Han kan funka i HA men inte i ett första backpar det är han långt ifrån.Manijock skrev: ↑2022-06-28 19:46:47Skulle Arnesson inte hålla? I HA?
Snacka om att vissa överdriver hans svaga säsong. Han hade absolut kunnat fixa ett SHL-kontrakt i ett mittenlag eller lägre.
Lugn och fin. Och folk pratar om att Tom Nilsson inte skulle kunna ta oss ur egen zon.... Vad är det frågan om?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ragge gick väl från NHL till Almtuna. Kan inte han motivera EG? Det är kul i HA.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 08:36:08…Främst för EG är det rätt så stort steg att gå från NHL till HA…Mvildma skrev: ↑2022-06-29 08:30:19 Tror faktiskt även att man inte ska skriva av Philip Holm helt heller.
Philly Flu skrev: ↑2022-06-29 17:55:30Ragge gick väl från NHL till Almtuna. Kan inte han motivera EG? Det är kul i HA.Jim Morrison skrev: ↑2022-06-29 08:36:08…Främst för EG är det rätt så stort steg att gå från NHL till HA…Mvildma skrev: ↑2022-06-29 08:30:19 Tror faktiskt även att man inte ska skriva av Philip Holm helt heller.
EG och Claesson borde vara motiverade nog att hjälpa oss tillbaka