Var är diskussionen om vem som är mest Djurgårdare eller inte? Pratar du om Kempe-diskussionen så är det två inlägg som rör det. Då kan du genast börja grina över att TBT-debatten här är off topic. Huvudspåret gäller om Wesslau skulle vara en bra värvning eller ej, vilket ABSOLUT hör hemma i en Silly-tråd. Lägg bara ner, du får peppra fingrarna röda om du ska påpeka varenda jävla litet sido-ord i alla trådar. Helt övertygad om att du kan använda din tid till något vettigare...ciirree skrev:Wow snacka om att överdriva.Manijock skrev:Läs inte skiten då? Jag tycker väldigt mycket som skrivs härinne är drygt men då väljer jag bara att hoppa det. Enkelt och krävs inte särskilt mycket hjärnstam för det. Vet inte vad du har skrivit innan men så länge man håller sig till ämnet så får man inga tillsägelser. PUNKT!ciirree skrev:Diskutera potentiella nyförvärv ja, men när ni börjar tjaffsa och skriva 4-5 A4 långa inlägg med vilka som gick för pengar eller vilka som är riktiga Djurgårdare så börjar de bli drygt bara!
Jag brukar halka LITE utanför ämnet ibland och får tillsägelse direkt som om jag kört 100 på 30 väg typ, konstigt att ingen bett er göra detta via PM ännu.
Wesslan kan vara aktuell, punkt. Klart!
Fernholm kan vara aktuell, punkt. Klart! Lets just leave it at that!
Den här diskussionen är dock far far away och det är på grund av er...
-daniel- är förövrigt spot on!!!
Vill du argumentera om vem som är mest Djurgårdare så håller du dig INTE till ämnet. Inte heller om man vill diskutera vem som är välkommen eller ej!
Silly tråden handlar om rykten, potentiella övergångar - inte vem som är mest idiot eller vem som lämnade för mest pengar.
Handlar inte heller om att bara hoppa över att läsa vissa inlägg, för isåfall behöver man bara ha en tråd eller hur? Finns ju en ämnesrad för en anledning.
Vill jag läsa söndagssnack så köper jag tidningen KLICK! Vill jag läsa skitsnack så köper jag Sportbladet. Här väljer jag att läsa om vem som kanske kan förstärka årets trupp eller kanske kommer lämna, inte om Sundqvist eller Alvarez är Djurgårdare nog!
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ännu vecka och inget nytt på radarn. Knappt så att man ens hört något rykte. Kusligt tyst runt DIF för tillfället, frågan är om det är så att ledningen är bra på att inte läcka namn eller om det är lika tomt där som det är med rykten här på forumet..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Angående Mario Kempe:
Har du varit i kontakt med din gamla klubb Djurgården?
- Nej, de har inte hört av sig och där tror jag inte det blir något. Om de inte visat intresse så här långt har jag svårt att se att de skulle göra det längre fram. Men jag har som sagt ingen brådska, det får ta den tid det tar. Djurgården är dock inte aktuellt i nuläget.
Har du varit i kontakt med din gamla klubb Djurgården?
- Nej, de har inte hört av sig och där tror jag inte det blir något. Om de inte visat intresse så här långt har jag svårt att se att de skulle göra det längre fram. Men jag har som sagt ingen brådska, det får ta den tid det tar. Djurgården är dock inte aktuellt i nuläget.
Är det bara jag som saknar "Sillytweetarn"? Visst, allt var skitsnack men vafan det hände åtminstone någonting!
Verkar numera husera under namnet "@Djurgårdssnack"Axel_K skrev:Är det bara jag som saknar "Sillytweetarn"? Visst, allt var skitsnack men vafan det hände åtminstone någonting!
2014-04-07, vad hände?
Varför skulle man sakna honom? Om du saknar rykten, kan du ju hitta på några själv, och skriva upp alla påhittade rykten på en lapp där hemma. Lika spännande.Axel_K skrev:Är det bara jag som saknar "Sillytweetarn"? Visst, allt var skitsnack men vafan det hände åtminstone någonting!
Nån Snubbe på Twitter skriver så här:
Fredrik Nordgren ?@isles75 · 2 tim
@djurgrdssnack enligt annan källa skall DIFhockey ringt scandic för sponsring till värvning av två toppspelare!
@djurgrdssnack enligt annan källa skall DIFhockey ringt scandic för sponsring till värvning av två toppspelare!
Säkert skitsnack, men man kan ju undra vilka toppspelare som ens finns på marknaden? Kan Tellan vara en av dessa två?bastis7 skrev:Nån Snubbe på Twitter skriver så här:
Det har säkert diskuterats tidigare, men vad tror ni vi får för budget i år?
-
15-25 mkr är väll troligt om man kollar på de värvningar vi har gjort. Bara en ren gissning.blundeer skrev:Det har säkert diskuterats tidigare, men vad tror ni vi får för budget i år?
Känns väldigt lite. Vi hade väl 17 denna sässe?olympusPr1me skrev:15-25 mkr är väll troligt om man kollar på de värvningar vi har gjort. Bara en ren gissning.blundeer skrev:Det har säkert diskuterats tidigare, men vad tror ni vi får för budget i år?
Förra säsongen hade vi 17, denna säsongen 12 (som utgångspunkt).blundeer skrev:Känns väldigt lite. Vi hade väl 17 denna sässe?olympusPr1me skrev:15-25 mkr är väll troligt om man kollar på de värvningar vi har gjort. Bara en ren gissning.blundeer skrev:Det har säkert diskuterats tidigare, men vad tror ni vi får för budget i år?
Precis, så var det ja!Staten skrev:Förra säsongen hade vi 17, denna säsongen 12 (som utgångspunkt).blundeer skrev:Känns väldigt lite. Vi hade väl 17 denna sässe?olympusPr1me skrev:15-25 mkr är väll troligt om man kollar på de värvningar vi har gjort. Bara en ren gissning.blundeer skrev:Det har säkert diskuterats tidigare, men vad tror ni vi får för budget i år?
-
Angående Nils Andersson saxat från Umeå Tidning:
Nils och Djurgården har precis avslutat en lyckad säsong där de lyckades med att ta steget upp till SHL efter många om och men. Även om laget tog klivet upp är Nils osäker på vad som är bäst för honom till kommande säsong.
- Jag funderar på om jag ska var kvar eller om jag ska fortsätta utveckla mitt offensiva spel i allsvenskan ett par år till. Mitt långsiktiga mål är att bli en stabil powerplay-back i SHL. Då kanske spel i allsvenskan är det bästa för mig?
En till liten dröm har Nils, att få spela med sin bror i Löventröjan.
- Det skulle vara roligt, men då får Erik ta den defensiva rollen i vårt backpar, avslutar Nils med ett gott skratt.
Nils och Djurgården har precis avslutat en lyckad säsong där de lyckades med att ta steget upp till SHL efter många om och men. Även om laget tog klivet upp är Nils osäker på vad som är bäst för honom till kommande säsong.
- Jag funderar på om jag ska var kvar eller om jag ska fortsätta utveckla mitt offensiva spel i allsvenskan ett par år till. Mitt långsiktiga mål är att bli en stabil powerplay-back i SHL. Då kanske spel i allsvenskan är det bästa för mig?
- Det skulle vara roligt, men då får Erik ta den defensiva rollen i vårt backpar, avslutar Nils med ett gott skratt.
FREE ALBIN GREWE!
Han som bara för en månad sedan sa att han var värd 100k i månaden i SHL?Singing Cowboy skrev:Angående Nils Andersson saxat från Umeå Tidning:
Har han blivit varse om att Deilert och Högström kommer prioriteras före honom i offensiven tro?