Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

Jim Morrison skrev:
Snazzi skrev:
easer90 skrev:DJURGÅRDEN

NYFÖRVÄRV:

FÖRLUSTER: Michael Holmqvist, forward, Linköping, Timmy Pettersson, back, Severstal Cherepovets (KHL), Nicklas Danielsson, forward, Modo, Andreas Engqvist, forward, Montreal Canadiens, Henrik Eriksson, forward, Mora, Gustaf Wesslau, målvakt, Columbus, Jacob Josefsson, forward, New Jersey. och lägg nu även till Kyle... ser ju bra ut om vi ska vara med och skämta om guldet igen :P
Norman, Söder, Lennhammer och Strömberg räknas inte eller?
Varför skulle dom? Våra egna juniorer som kommer att hoppa mellan J20 laget och A-laget? För du räknar väl inte med att alla fyra kommer ha en Krüger-säsong?
Det är väl fortfarande spelare som kommer kämpa om en plats i A-laget precis som Falk, Otto och de andra nyförvärven(Som kommer att komma)? Alla ställs lika under Hardys ledning.
Men för att klargöra för herrn, så nej det tror jag inte.

Edit: Jag förstår hur du tänker, men jag ser dem som nyförvärv.
Senast redigerad av Snazzi den 2010-05-27 18:25:48, redigerad totalt 2 gång.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jävla pissh*ra också. Våran överlägset bästa offensiva back drar också. Jaha. Snart tvåsiffrigt i antal spelarförluster, suck.

Nu ska vi ha in:
2st toppforwards för första kedjan
1st andra center
1st klassback offensivt
1st klassback allround

Och enligt mitt tycke även
1st etablerad allround forward
1st etablerad andramålis

Utgår och räknar med att Mackan och Ekman är "klara" och därmed har vi med bravur fyllt upp de två toppforwardsplatserna.
Men sen då? Tror vi får töja lite på våran uttalade strategi att enbart värva stockholmare. Det är ytterligare minst 3 riktigt bra spelare vi måste ha in för att inte försvagas från i fjol. Och vart fan ska dom hittas?
Både Ossi och Tjärna sket sig totalt. Staffan har kontrakt. Vad fan finns det att tillgå mer på backsidan?
Johan Andersson som gick till LHC hade varit den ultimata ersättaren för Jacob men det sket sig. Andra intressanta centrar som är lediga?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Snazzi skrev:Det är väl fortfarande spelare som kommer kämpa om en plats i A-laget precis som Falk, Otto och de andra nyförvärven(Som kommer att komma)? Alla ställs lika under Hardys ledning.
Men för att klargöra för herrn, så nej det tror jag inte.

Edit: Jag förstår hur du tänker, men jag ser dem som nyförvärv.
Hur mycket man än värderar våra egna juniorer så MÅSTE vi ha in spelare som man vet kommer att producera, oavsett om alla "ställs lika under Hardys ledning". Juniorerna skulle fortfarande ha kämpat om en plats i A-laget även om vi inte hade tappat dessa spelare, så jag ser dom inte som nyförvärv. Om man ska en term från Nordamerika, snarare farmarspelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jim Morrison skrev:
Snazzi skrev:
easer90 skrev:DJURGÅRDEN

NYFÖRVÄRV:

FÖRLUSTER: Michael Holmqvist, forward, Linköping, Timmy Pettersson, back, Severstal Cherepovets (KHL), Nicklas Danielsson, forward, Modo, Andreas Engqvist, forward, Montreal Canadiens, Henrik Eriksson, forward, Mora, Gustaf Wesslau, målvakt, Columbus, Jacob Josefsson, forward, New Jersey. och lägg nu även till Kyle... ser ju bra ut om vi ska vara med och skämta om guldet igen :P
Norman, Söder, Lennhammer och Strömberg räknas inte eller?
Varför skulle dom? Våra egna juniorer som kommer att hoppa mellan J20 laget och A-laget? För du räknar väl inte med att alla fyra kommer ha en Krüger-säsong?
Men kanske Cehlin eller Brodin-säsong...

Klart som fan att de räknas. Annars borde vi ju plocka bort Holmqvist och Hank från förlusterna då vi knappast står och faller med dem!

Klart det inte ser bra ut nu, men vi kommer att värva. Sen så kan även spelare vi redan har utvecklas också, redan nämnda Cehlin och Brodin bör kunna ta ett par kliv framåt t.ex.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Det svider längst inne i hjärtat att säga detta... Men för var dag som går så blir jag mer och mer intresserad av denna Europeiska liga. Det här har gått för långt.
NHL våldtar oss om och om igen, och det här måste få ett slut.

Målvakter:
Ridderwall
Owuya (?)

Backar:
Honken - Ragge
? - ?
Printz - Eklund

Extra:
Lennhammer

Forwards:
? - Ottosson - Ölvestad
Krüger - ? - ?
Tjärnqvist - Falk - Tim
Fimpen - Norman - Brodin/Cehlin

Extra:
Söder
Strömberg

5-6 spelare saknas i nuläget.
Marcus Nilson och Nisse Ekman kan vi räkna in, och då saknas det en center för andrakedjan samt en ev. backup center om vi har råd med det.
2 klassbackar ska in, varav en offensivt skicklig samt en tvåvägsback.
Owuya är jag ytterst tveksam till, och jag ser gärna att vi förstärker där bak.

Zigomanis ska vi lägga ner krut på nu. Vi behöver honom i tredjekedjan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
tMy

Inlägg av tMy »

Om vi förutsätter att Mackan och Nisse är klara så är det två klassbackar och en andracenter som ska in.
Det lär ju verkligen krylla av klasspelare på marknaden nu, åt HELVETE med NHL-abtalet, att NHL-klubbarna bara behöver punga upp 1,6 miljoner för att bryta spelarnas kontrakt gör ju att dem kan chansa med ett par halvdana spelare också..

Ajja i brist på sysselsättning tittade jag runt lite på spelarmarknaden och hittade några namn, vissa har jag bra koll på, andra inte.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11477 Lee Sweatt, kan fylla ut Klubertanz tomrum, påminner faktiskt om Klubertanz lite också, halvdan defensiv, men bra offensiv, rightare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=708 Boumedienne, visst han är SSK:are, men skulle faktiskt kunna fylla Timmys plats, allround. Dock så har jag inte superkoll på honom..

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2711 Tommi Santala, har inte så bra koll på honom heller, men att han är bra vet jag, var väl på väg till oss för något år sedan.
Lär vara dyr men finns inte många bra centrar på marknaden.

Vet att det kanske inte följer vårat mönster att värva in utlänningar men det finns ju inte så mycket att välja på, antingen dem eller ett par dussinlirare från allsvenskan.
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det blir fullständigt omöjligt att få in en back av Kyles kaliber som inte går in på artistkontrakt. Den saken är klar.
Expert.
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

VI GER ALDRIG UPP!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Det är då fan vad NHL dammsuger ES på spelare. Visst kommer de som inte håller måttet där borta tillbaka efter ett tag, men ändå. Så länge detta pågår så blir det svårare att hitta spelare med spets också. Tyvärr så är det inget DIF kan göra åt saken, utan får snällt ställa sig i kön och vänta och se vad som blir över.

Nåja, efter regn kommer solsken och i slutändan tror jag att DIF ställer ett slagkraftigt lag på isen kommande säsong. Åtminstone hoppas jag det, nu när råttorna får vara med och leka med de stora grabbarna.

Angående målvaktsfrågan så, visst, känns det lite tunt om vi tittar blint på papperet. Men läser man det finstilta så ser man att Ridderwall inte är så oduglig. Att Mark skulle vara en pajas har jag ingen uppfattning om, men jag kan med all säkerhet säga att om så var fallet så hade Hardy sett till att han gjort sitt sista framträdande i manegen. Dessutom så har ju DIF plockat fram det bästa hos många målvakter genom tiderna och med Magnusson i spetsen så ser jag ingen ändring på det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Känns som att det blir jobbigare och jobbigare att vänta så länge med att värva folk också. Vi behöver TVÅ klassbackar nu, hur många finns det kvar i juni/juli/augusti? Visst, vi fick in Mackan sent förra säsongen men han är ju Djurgårdare. Vi har haft kontakt med alla möjliga gamla DIF-backar och inte fått in någon. Som sagt, spelarna plockas bort en efter en och här sitter vi och rullar tummarna och hoppas att Dan Boyle ska komma "hem"?

Okej, jag överdriver kanske lite men det är otroligt jobbigt att bara sitta och se på när laget plockas sönder bit för bit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Varför gör NHL så här mot mig? :(

Listan över spelare som måste ersättas växer oroväckande fort.
Jag är fullt medveten om att det inte är vårt jobb, men det börjar kännas lite stressigt trots att det fortfarande bara är maj. Det är inga dåliga spelare som ska ersättas och antalet kvalitetsspelare ute på marknaden krymper dag för dag.

Jag börjar bli lite orolig. Om det är meningen att DIF ska fortsätta resan uppåt känns det som att det måste hända något positivt snart, mycket snart.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jim Morrison skrev:Känns som att det blir jobbigare och jobbigare att vänta så länge med att värva folk också. Vi behöver TVÅ klassbackar nu, hur många finns det kvar i juni/juli/augusti? Visst, vi fick in Mackan sent förra säsongen men han är ju Djurgårdare. Vi har haft kontakt med alla möjliga gamla DIF-backar och inte fått in någon. Som sagt, spelarna plockas bort en efter en och här sitter vi och rullar tummarna och hoppas att Dan Boyle ska komma "hem"?

Okej, jag överdriver kanske lite men det är otroligt jobbigt att bara sitta och se på när laget plockas sönder bit för bit.
Först och främst, vi behöver inte två klassbackar NU. Vi behöver två klassbackar i September.

Jag tror som sagt att vi kommer att leta efter transatlanter eller europeer från Nordamerika, och då kommer vi få vänta. Precis som vi kommer få vänta på att Zigomanis eventuellt kommer, han vill lira NHL och kommer säkert åka till något NHL-lags camp i slutet av sommaren och om han inte fastnar där blir han (liksom andra spelare i samma sits) ett alternativ för oss.

Kul är det inte, men det är nog det enda realistiska eftersom vårt förstaval (Tjärnqvist) inte ville flytta hem ännu.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Helvetes jävla skit!

Hur ska det här sluta!?
i
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AMMC skrev:
Jim Morrison skrev:Känns som att det blir jobbigare och jobbigare att vänta så länge med att värva folk också. Vi behöver TVÅ klassbackar nu, hur många finns det kvar i juni/juli/augusti? Visst, vi fick in Mackan sent förra säsongen men han är ju Djurgårdare. Vi har haft kontakt med alla möjliga gamla DIF-backar och inte fått in någon. Som sagt, spelarna plockas bort en efter en och här sitter vi och rullar tummarna och hoppas att Dan Boyle ska komma "hem"?

Först och främst, vi behöver inte två klassbackar NU. Vi behöver två klassbackar i September.

Jag tror som sagt att vi kommer att leta efter transatlanter eller europeer från Nordamerika, och då kommer vi få vänta. Precis som vi kommer få vänta på att Zigomanis eventuellt kommer, han vill lira NHL och kommer säkert åka till något NHL-lags camp i slutet av sommaren och om han inte fastnar där blir han (liksom andra spelare i samma sits) ett alternativ för oss.

Kul är det inte, men det är nog det enda realistiska eftersom vårt förstaval (Tjärnqvist) inte ville flytta hem ännu.
Och om du hade läst mitt inlägg lite nogrannare så hade du förstått att jag inte insinuerande att vi behöver dom NU. Det jag menar är att backarna försvinner en efter en, och med tanke på att vi behöver TVÅ stycken, hur många finns kvar att värva i juni/juli/augusti?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jim Morrison skrev:
AMMC skrev:

Och om du hade läst mitt inlägg lite nogrannare så hade du förstått att jag inte insinuerande att vi behöver dom NU. Det jag menar är att backarna försvinner en efter en, och med tanke på att vi behöver TVÅ stycken, hur många finns kvar att värva i juni/juli/augusti?
Jag läste noggrant. Och om du läser mitt inlägg igen så förklarar jag hur jag tror att det kommer bli. Det vill säga, spelare som inte får chansen i NHL kommer att vilja åka över till Europa sent i sommar.

Det kommer alltså finnas spelare att värva då som inte är beredda att skriva på för något Elitserielag i dagsläget.
Låst