SHL 25/26 Linköping - Djurgårdens IF 18/9
Gött att pissklubben linköping får en dålig start också. Hoppas de åker ur.
Avgå Jocke.
Så jävla fint. Kul att se Grewe grewa, Hellberg gurgla och Pulli måla. Härliga DJURGÅRN!
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Leksand torskar också, tack
-
De pratar arbetsro i studion även om vinsterna inte ser så bra ut alltid.
Våra matcher är långt ifrån perfekta men vi visar ändå att högstanivån finns där.
Som några av er varit inne på så blir vi små och slutar delvis att spela i tredje.
Men överlag tycker jag det ser spännande ut, och 6 av 6 poäng är taget.
Våra matcher är långt ifrån perfekta men vi visar ändå att högstanivån finns där.
Som några av er varit inne på så blir vi små och slutar delvis att spela i tredje.
Otroligt fin intervju av Hellberg och så fint hur han pratar om Hävelid
- Jim Morrison
Vi är inget Brynäs men vi kan nog ligga på en jämn nivå under säsongen. Vi visar vår högstanivå stundtals men när det blir lite mer kniven mot strupen har vi det svårare. Skönt med en bra målvakt då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ännu roligare om HV åker ner igen faktiskt

Avskaffa tre mot tre.
Varje match är en kamp. 6p på 2 matcher går egentligen inte att klaga på även om vi kan kritisera detaljer.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-09-18 20:30:02 De pratar arbetsro i studion även om vinsterna inte ser så bra ut alltid.
Så länge laget hittar vägar att vinna denna säsong så är det egentligen bara att bocka och buga. Det handlar primärt om att överleva, helst på våra egna premisser och att ta skalper där det går.
Alla poäng räknas. Efter vi mött förväntade topplag i form av Luleå, Frölunda, Brynäs mfl kan man summera lite och njuta av att vi ändå har 6 av 6 pinnar mot förväntade starka Skellefteå och up-and-coming LHC som har en stark trupp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Easy game!
(Hatar Kovac horungen)
(Hatar Kovac horungen)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Roligast skulle vara om Brynäs åkte ur med all hajp och Bäckström tillbaka men det är orealistiskt. Annars ser jag gärna att Linköping åker ut de förtjänar det mest. De har varit på repen ända sen DIF åkte ur förra gången.Mattias_87 skrev: ↑2025-09-18 20:34:13Ännu roligare om HV åker ner igen faktiskteller Örebro som är ett allmänt tråkigt lag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Lee Harvey Oswald
Imponerande start.
Första 10-12min är förvånansvärt bra av oss, så här tidigt på säsongen
Sedan tappar vi i skärpa och intensitet.
Men vi reder ut detta och spelar ändå bitvis bra på ledning, undantaget stora delar av 3:e
Men oerhört fint med 6p redan, en önskestart, verkligen!
Första 10-12min är förvånansvärt bra av oss, så här tidigt på säsongen
Sedan tappar vi i skärpa och intensitet.
Men vi reder ut detta och spelar ändå bitvis bra på ledning, undantaget stora delar av 3:e
Men oerhört fint med 6p redan, en önskestart, verkligen!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så oerhört glad över att Hellberg är hos oss. Äntligen slipper man ha huvudvärk över målvakter. Äntligen!
Fram till Hävelid står
Fram till Hävelid står

- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hellberg har rätt, mucka inte, då smäller de. Här åker en AHL-keeper i backen.
Spela fult