Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rojk »

SirDIFalot skrev: 2025-04-08 23:04:52
Nelson Muntz skrev: 2025-04-08 21:06:27 Brodda????
Shit. Dom pengarna hade jag gärna sett på en rejäl ”hållkäftenvärvning” på en målvakt. Måste ju kunna köpa ut han.
Att köpa ut någon innebär ju tyvärr inte att dom pengarna sparas in.

Om vi erbjuder Brodin 6 eller 9 månaderslöner istället för dom 12 han har kvar. Varför skulle han accpetera det? Givetvis ska vi försöka. Men det är ju inte direkt som med Ytterell eller Gradin, att dom kan få liknande kontrakt någon annanstans. Brodin kan ju som bäst hoppas på 35k i månaden i Almtuna just nu.
Det enda som kan rädda oss där är nog ifall Brodin själv känner ”hockey är inte så kul längre” och lägger skridskorna på hylla. För hur motiverande är det med ytterligare ett år med massa träning men begränsad speltid (om än någon över huvud taget)?
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

Rojk skrev: 2025-04-09 00:41:18
Shit. Dom pengarna hade jag gärna sett på en rejäl ”hållkäftenvärvning” på en målvakt. Måste ju kunna köpa ut han.

Om vi erbjuder Brodin 6 eller 9 månaderslöner istället för dom 12 han har kvar. Varför skulle han accpetera det? Givetvis ska vi försöka. Men det är ju inte direkt som med Ytterell eller Gradin, att dom kan få liknande kontrakt någon annanstans. Brodin kan ju som bäst hoppas på 35k i månaden i Almtuna just nu.
Det enda som kan rädda oss där är nog ifall Brodin själv känner ”hockey är inte så kul längre” och lägger skridskorna på hylla. För hur motiverande är det med ytterligare ett år med massa träning men begränsad speltid (om än någon över huvud taget)?
Går nog att ha tristare jobb, lätt att tugga i sig för den månadslönen ett år till.
Expert.
Användarvisningsbild
Rojk

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rojk »

SirDIFalot skrev: 2025-04-09 01:22:30
Rojk skrev: 2025-04-09 00:41:18

Går nog att ha tristare jobb, lätt att tugga i sig för den månadslönen ett år till.
Har ju hänt förr tänker jag.
It's easier to be an asshole to words than to people
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Mario Kempe lämnar Tappara.
https://www.eliteprospects.com/player/4407/mario-kempe
Odds på att 36-årige Mario med skadebekymmer nu kommer hem till Djurgården?

Skulle vara skrattretande att byta ut gubbar mot gubbar, men jag är inte förvånad om det sker. Återstår att se.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Det går inte att konstatera nog hur bakbunden KG gjorde oss med sina kontrakt under den korta perioden han var sportchef.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-09 10:31:40 Mario Kempe lämnar Tappara.
https://www.eliteprospects.com/player/4407/mario-kempe
Odds på att 36-årige Mario med skadebekymmer nu kommer hem till Djurgården?

Skulle vara skrattretande att byta ut gubbar mot gubbar, men jag är inte förvånad om det sker. Återstår att se.
Känner ju inte direkt att Kempe är en man att luta sig mot när vi nästa säsong ligger under med 3-2 i matcher i en semifinal serie... killen är ej välkommen tillbaka i mina ögon, ever, inte ens som förare av ismaskinerna...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Jim Morrison skrev: 2025-04-09 10:35:01 Det går inte att konstatera nog hur bakbunden KG gjorde oss med sina kontrakt under den korta perioden han var sportchef.
Sinnes.
Återstår att se hur Wikegård väljer att lägga pusslet, men backsidan ex är ju ganska trubbig och den är ju till mestadels hans bygge, även tveksamma kontrakt och förlängningar på forwards...
Vi har ändå 8 forwards, 5 backar och 1 målvakt på kontrakt, så det gäller ju att spelarna vi får in nu är spets.

Jag tänker mig något liknande:

X-X-X
Klasen-Krüger-Blomgren
Frondell-Rensfeldt/Weigel-Eklund
Larsson-Costmar-Brodin

Det rimmar ju inte med att ta in 2 norska spelare (de enda som ryktas hit vid Hockeyallsvenskt spel), för det skulle innebära att antigen ser man de som spets till förstalinan eller så är vi ÅTERIGEN där att vi ska spela Klasen-Krüger i en förstakedja, vilket inte håller längre.

Jag är väldigt nyfiken på hur man tänker här. Vi har inte plats för en enda breddspelare till. En ny förstecenter och en grym målvakt måste in.
Läste mig till att Modo hugger på gnagets förra stjärnmålvakt Antoine Bibeau, helt rätt väg att gå, och den vägen måste vi också ta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-09 10:51:14 Sinnes.
Återstår att se hur Wikegård väljer att lägga pusslet, men backsidan ex är ju ganska trubbig och den är ju till mestadels hans bygge, även tveksamma kontrakt och förlängningar på forwards...
Vi har ändå 8 forwards, 5 backar och 1 målvakt på kontrakt, så det gäller ju att spelarna vi får in nu är spets.

X-X-X
Klasen-Krüger-Blomgren
Larsson-Costmar-Brodin

Det rimmar ju inte med att ta in 2 norska spelare (de enda som ryktas hit vid Hockeyallsvenskt spel), för det skulle innebära att antigen ser man de som spets till förstalinan eller så är vi ÅTERIGEN där att vi ska spela Klasen-Krüger i en förstakedja, vilket inte håller längre.

Jag är väldigt nyfiken på hur man tänker här. Vi har inte plats för en enda breddspelare till.
Vi behöver definitivt en ordentlig förstacenter. Alltså en Josh Dickinson eller Nolan Stevens. Den typen av spelare i sin bästa ålder som kan producera kontinuerligt och verkligen leda en förstakedja.

Sedan tror jag inte att norska spelare nödvändigtvis behöver vara dumt så länge dom är välscoutade. Titta bara på Eskild Bakke Olsen eller Martin Johnsen i år till exempel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Jim Morrison skrev: 2025-04-09 10:56:43

X-X-X
Klasen-Krüger-Blomgren
Larsson-Costmar-Brodin

Jag är väldigt nyfiken på hur man tänker här. Vi har inte plats för en enda breddspelare till.
Vi behöver definitivt en ordentlig förstacenter. Alltså en Josh Dickinson eller Nolan Stevens. Den typen av spelare i sin bästa ålder som kan producera kontinuerligt och verkligen leda en förstakedja.

Sedan tror jag inte att norska spelare nödvändigtvis behöver vara dumt så länge dom är välscoutade. Titta bara på Eskild Bakke Olsen eller Martin Johnsen i år till exempel.
Ne altså jag är ganska spänd på den norska marknaden, men jag tror inte det är rätt väg att gå om man ser dem som förstalinaspelare som ska bära oss upp till SHL.
Jag ser gärna spelare som är på gränsen mellan Hockeyallsvenskan/SHL, likt Sissons på backplats, och/eller spelare som producerat i den här ligan förut.
En ordentlig producerande förstalina helt enkelt, då kan Klasen-Krüger-Blomgren vara en bra andralina i Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-09 10:59:43
Jim Morrison skrev: 2025-04-09 10:56:43

X-X-X
Klasen-Krüger-Blomgren
Larsson-Costmar-Brodin

Ne altså jag är ganska spänd på den norska marknaden, men jag tror inte det är rätt väg att gå om man ser dem som förstalinaspelare som ska bära oss upp till SHL.
Jag ser gärna spelare som är på gränsen mellan Hockeyallsvenskan/SHL, likt Sissons på backplats, och/eller spelare som producerat i den här ligan förut.
En ordentlig producerande förstalina helt enkelt, då kan Klasen-Krüger-Blomgren vara en bra andralina i Hockeyallsvenskan.
Håvard Østrem Salsten är väl klar gissar jag.
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Kan någon mer insatt förklara för mig hur fan det kommer sig att Brodin sitter på en sådan monsterlön (är väl 200k+ i månaden?), men ändå är bänkad varje match? Är han så dålig nu alltså?
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Sissons lär väll försvinna?

Kelleher till Modo? Behöver namn, betalar bra.

M Hävelid kanske erbjuds 1 år?

Är det orealistiskt att få Borgman att lira i HA?

Brodda kommer inkassera sina återstående 13 månader. Lär aldrig mer ha så bra betalt!

Absolut ingen Kempe, går inte att ha "glaslirare" i HA!
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

tadaa123 skrev: 2025-04-09 14:12:31

Kan någon mer insatt förklara för mig hur fan det kommer sig att Brodin sitter på en sådan monsterlön (är väl 200k+ i månaden?), men ändå är bänkad varje match? Är han så dålig nu alltså?
Det är ju svårt att vara bra om man inte får spela. Broddas sätt att spela hade passat in bättre i ett annat typ av spel. Exempelvis SSK som bygger mer på fart och fysik.
Själv ställer jag mig i ett hörn där det står att Wikegård gjorde en redan skadebenägen trupp ännu mer skadebenägen och att han trodde att piloten Micce Andreasson var någon slags demonmålvaktstränare som skulle kunna ta fram svarta lådan med information från tiden då Viktor Andrén "flög " ett slutspel i en svunnen tid.

Jag tycker det är dags för ett helt nytt grepp i "gamla Djurgårn". In med hungriga spelare som vill bevisa sig för att få en karriär på högsta nivå och som visar att man vill offra något för det. I princip alla spelare i laget har varit eller är på en högre nivå och vi är bara en slutstation eller mellanstation.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

tadaa123 skrev: 2025-04-09 14:12:31

Jag är inte mer insatt än en vanlig supporter. Men för mig är det rätt tydligt att Brodin är slut som spelare.
Blommade ut i slutspelet för typ 2 år sedan, gjorde några bra matcher mot Löven, efter en svag grundserie. Trodde det vänt.
Men senaste åren och särskilt senaste säsongen har ju tydligt visat en klart nedåtgående trend.
Svag på pucken, dålig ork (typ raka ben efter en rusch).
Händer ofta spelare som i sin prime levt på fart och styrka (Ölvestad, Jonte H). Exempelvis tror jag inte Grewe kommer spela särskilt högt upp i ålder (eller serie för den delen).
Helt makabert att Brodin har kvar ett år. Hans lön hade kunnat användas till en riktigt vass kedja med en bra sportchef.

Btw, vi står inför en rejäl ombyggnation kommande vinter (oavsett utgång). Troligen blir vi kvar och då behövs många nya pusselbitar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Osten östlund skrev: 2025-04-09 14:27:01 Sissons lär väll försvinna?

Kelleher till Modo? Behöver namn, betalar bra.

M Hävelid kanske erbjuds 1 år?

Är det orealistiskt att få Borgman att lira i HA?

Brodda kommer inkassera sina återstående 13 månader. Lär aldrig mer ha så bra betalt!

Absolut ingen Kempe, går inte att ha "glaslirare" i HA!
Sissons får vi aldrig behålla, han håller ju hög SHL klass så noll procent chans han blir kvar i HA.
Hävelid lär stanna, de tror han är nya Hultström.
Brodda, som du säger, glassar vidare ett år och laggar stålar medan han lirar PS5 och gör nått byte då och då.
Tycho drar säkert också, även om han inte är Sissons klass så är han nog klar med oss och HA.
Klasen, Thore och Dick går i pension.
osv osv...

Tror vi kommer ha mycket sämre lag nästa år, framför allt på backsidan. MEN, bara vi signar ett monster för första spaden så löser det nog sig ändå, Hävelid som reserv.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar