Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Komarek känns som en väldigt bra värvning som Västerås har hittat. Varför hittar inte DIF sådana klockrena värvningar. Bättre spel idag stundtals men man är helt menlösa framför mål. Men DIF är inte de ända topplaget som har det lite svårt mot sämre lag. Man har för många spelare som inte kan producera.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 23/24
Brynäs gör 5-6 mål i varje match. Varför? Jo, väldigt enkelt. De lade sina pengar på pålitliga, dokumenterade poängspelare, precis som HV71, medan vi med KG istället öste pengar på överskattade rollspelare som Brodin, Norman och Rensfeldt m.fl.
Vi räddades förra året av en överlägsen budget, en fantastisk målvakt i Lindbom, som inte kostade någonting tillsammans med sina övriga juniorpolare som inte heller kostade någonting i sammanhanget och producerade i synnerhet i slutspelet när de etablerade spelarna som jag tidigare nämnde svek.
KG är en katastrof som sportchef. Fullständigt haveri sedan han tog över efter Jockes debacle.
Vi räddades förra året av en överlägsen budget, en fantastisk målvakt i Lindbom, som inte kostade någonting tillsammans med sina övriga juniorpolare som inte heller kostade någonting i sammanhanget och producerade i synnerhet i slutspelet när de etablerade spelarna som jag tidigare nämnde svek.
KG är en katastrof som sportchef. Fullständigt haveri sedan han tog över efter Jockes debacle.
- Mattias_87
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Så är det. Och det mest tragiska är att nästa sportchef garanterat blir ännu en gammal spelare utan erfarenhet som sportchef.Tellqvist32 skrev: ↑2023-10-11 20:50:45 KG är en katastrof som sportchef. Fullständigt haveri sedan han tog över efter Jockes debacle.
Det enda som kan rädda denna förening är att SHL läggs ned och man bildar en ny liga där man bjuder in lag med många fans.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 23/24
Man har ju till och med sett några idioter som föreslagit Garpenlöv.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-11 20:56:27Så är det. Och det mest tragiska är att nästa sportchef garanterat blir ännu en gammal spelare utan erfarenhet som sportchef.Tellqvist32 skrev: ↑2023-10-11 20:50:45 KG är en katastrof som sportchef. Fullständigt haveri sedan han tog över efter Jockes debacle.
Vi har ju redan KG på fel plats.
-
Säsongen 23/24
Ny sportchef ska presenteras innan årsskiftet.
Säsongen 23/24
Med facit i hand är det ganska tråkigt att Joakim jagades bort.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Inget större fel på truppen. Men just nu blir allt som rör DIF till skit.
Nästan så att Erik Karlsson skulle kunna misslyckas i rådande klimat.
Kan lova er att Norman hade glänst om han fått spela i Saik.
Kruger hade varit kung i Växjö.
Klasen poängkung i Luleå.
DIF faller sönder. Finns ingen som helst stabilitet i denna förening.
Trevligaste matchen just nu är Djurgården. Behövs inga ispåsar efter den matchen samt 3 poäng på kontot.
Som sagt. Större risk att vi åker ur i år än chansen att vi går upp.
Så…….jävla…..uselt.
Så jävla uselt…..
Är det i år vi ser slutet?
Trevligaste matchen just nu är Djurgården. Behövs inga ispåsar efter den matchen samt 3 poäng på kontot.
Så…….jävla…..uselt.
Så jävla uselt…..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
Jag är obotlig optimist tills säsongen är slut. Och det är den inte. Hellre en kastrofinledning än ett katastrofslut.
Men det är riktigt illa nu. 1 mål på 9 perioder. Spelarna ser ut som vilsna juniorer. Ser trötta ut redan vid introt innan nedsläpp. Upp med axlarna - Res er!
Garpen MÅSTE ta på sig det här. Hur mår spelarna egentligen? Hur lyckas man att underprestera så grovt.
Skicka hela truppen på Ayahuasca-retreat om det är vad som krävs. Spela U20 och ställ Douglas Murray i båset, vad som helst bara det händer något.
Men det är riktigt illa nu. 1 mål på 9 perioder. Spelarna ser ut som vilsna juniorer. Ser trötta ut redan vid introt innan nedsläpp. Upp med axlarna - Res er!
Garpen MÅSTE ta på sig det här. Hur mår spelarna egentligen? Hur lyckas man att underprestera så grovt.
Skicka hela truppen på Ayahuasca-retreat om det är vad som krävs. Spela U20 och ställ Douglas Murray i båset, vad som helst bara det händer något.
Senast redigerad av thelinho den 2023-10-11 22:31:49, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Säsongen 23/24
Jag skojade lite halvt på allvar om det tidigare säsonger om att vi skulle kunna sätta in Hedman, EK65, Ekblad, Makar mfl och fortfarande få det att se ut som piss efter ha förstört deras självförtroende på ett par matcher. Men nu börjar man nästan tro på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-10-11 21:29:03 Inget större fel på truppen. Men just nu blir allt som rör DIF till skit.
Så…….jävla…..uselt.
Så jävla uselt…..
Och lite med motsatt nivå av allvar tror jag vi mentalt är en Svensk variant av Toronto. Pressen att leverera gör våra spelare sämre än vad de är. Ingen har roligt därute och när det inte är medstuds och segrar som följer på varandra så leder "anda" och "professionalism" istället till stela handleder och tvångsmässiga (fel)beslut.
Riktiga underdogs spelar med glädje medan våra grabbar bara åker runt och lider och då blir det som det blir.
En snubbe som Garpen i båset gör det inte bättre heller. Det spelar ingen roll om han peppar eller skäller. Spelarmaterialet är antingen up-and-coming och känner press att visa att de duger eller är "för bra för allsvenskan" och borde göra 2p per match.
Att ettan-spelare som Schlyter ser bättre ut än Brodda eller uträknade teflon-psyken som PJ kan steppa upp medan "allsvenskans bästa back" i form av KK kladdar med puck är symptomatiskt.
Vi skulle behöva inställningen av "miracle on ice" men det kommer inte hända med profiler i laget eller båset så det behövs något "annat".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 23/24
Det var mycket snack om DIF förra säsongen också att man hade avdankade och trötta spelare men ändå var man bara en match från att gå upp. Förra säsongen gjorde DIF sina bästa matcher när det gällde som mest i slutspelet. Och de två bästa spelarna i slutspelet var två av de rutinerade spelarna Krüger och Klasen. Hade man haft krüger och Lindbom i sista matchen hade man gått upp. Det är en fin gräns mellan succé och fiasko. Visst det är inte optimalt just nu men man får nog ha lite tålamod till efter jul i alla fall innan man kan dra för stora växlar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Folk som snackar om slutspel . Hur mår ni?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Bra skrivet, och starkt att i rådande förslustsvit kunna hålla bra ton i inlägget. Själv har jag en del att jobba på med den delen.Praetori skrev: ↑2023-10-11 22:29:29Jag skojade lite halvt på allvar om det tidigare säsonger om att vi skulle kunna sätta in Hedman, EK65, Ekblad, Makar mfl och fortfarande få det att se ut som piss efter ha förstört deras självförtroende på ett par matcher. Men nu börjar man nästan tro på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-10-11 21:29:03 Inget större fel på truppen. Men just nu blir allt som rör DIF till skit.
Så…….jävla…..uselt.
Så jävla uselt…..
Och lite med motsatt nivå av allvar tror jag vi mentalt är en Svensk variant av Toronto. Pressen att leverera gör våra spelare sämre än vad de är. Ingen har roligt därute och när det inte är medstuds och segrar som följer på varandra så leder "anda" och "professionalism" istället till stela handleder och tvångsmässiga (fel)beslut.
Riktiga underdogs spelar med glädje medan våra grabbar bara åker runt och lider och då blir det som det blir.
En snubbe som Garpen i båset gör det inte bättre heller. Det spelar ingen roll om han peppar eller skäller. Spelarmaterialet är antingen up-and-coming och känner press att visa att de duger eller är "för bra för allsvenskan" och borde göra 2p per match.
Att ettan-spelare som Schlyter ser bättre ut än Brodda eller uträknade teflon-psyken som PJ kan steppa upp medan "allsvenskans bästa back" i form av KK kladdar med puck är symptomatiskt.
Vi skulle behöva inställningen av "miracle on ice" men det kommer inte hända med profiler i laget eller båset så det behövs något "annat".

Tror du har helt rätt.
Jag tycker vi spelade dåligt under Garpenlöv ifjol, ingen frejdig och rejäl Djurgåtdshockey.
Jag är inte jätteförvånad att vi fortsatt i samma spår.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
Ett litet axplock från förra årets tråd vid samma tidpunkt...
"Sämst i serien i både skott på mål emot och skott på mål"
"Vi spelar som ett bottenlag. I fucking Allsvenskan"
"Jag börjar få avsmak för hockeyn när det ser ut såhär"
Just sayin' ...
"Sämst i serien i både skott på mål emot och skott på mål"
"Vi spelar som ett bottenlag. I fucking Allsvenskan"
"Jag börjar få avsmak för hockeyn när det ser ut såhär"
Just sayin' ...
-
Säsongen 23/24
..... Fagervall blev sparkad ngr veckor senare. Vi blev kvar i HA. Då vet man hur säsongen 23/24 slutar!?
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-10-12 08:37:52, redigerad totalt 1 gånger.