Semifinal 6 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 12/4
- Jim Morrison
Emil Berglund
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Löven är riktigt starka på att snurra runt o anfallszon men samtidigt får dom inte de riktigt vassa chanserna och det är bra.
Håller vi tätt på kontringar borde vi vinna.
Avskaffa tre mot tre.
Hade det inte blivit mål hade ingen brytt sig.
Varit en jävla massa värre skit från de vita.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Vi ska INTE spela på ledning nu iaf
20 min. Rulla fram giljotinen. Grönvita huvuden ska rulla.
Djuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Djuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Från AB om målet.
Min kollega Tomas Ros fick en kommentar från domarchefen Björn Wettergren angående situationen vid Djurgårdens 2-1-mål:
- Det är en bedömningsfråga. Man får fånga pucken. Man får vara i rörelse när man greppar pucken. Det man förväntas göra är att när man har greppat den så ska man ner med den på isen direkt. Det finns ingen regel som säger att du måste släppa den rakt ned. Det blir en bedömningsfråga om han fångar den och åker iväg med den i syfte att tjäna is eller om han fångar den och tjänar någon meter automatiskt eftersom han släpper den snett framåt. Sen kan man ju diskutera om vi har rätt nivå över hela säsongen. Men om vi inte tar den där i mittzon i november så ska vi inte ta den i ytterzon idag heller. För i tiden kunde man blåsa av för felaktig handstoppning och bara ta tekning. Men det är borta sedan drygt 10 år så det är utvisning eller
Min kollega Tomas Ros fick en kommentar från domarchefen Björn Wettergren angående situationen vid Djurgårdens 2-1-mål:
- Det är en bedömningsfråga. Man får fånga pucken. Man får vara i rörelse när man greppar pucken. Det man förväntas göra är att när man har greppat den så ska man ner med den på isen direkt. Det finns ingen regel som säger att du måste släppa den rakt ned. Det blir en bedömningsfråga om han fångar den och åker iväg med den i syfte att tjäna is eller om han fångar den och tjänar någon meter automatiskt eftersom han släpper den snett framåt. Sen kan man ju diskutera om vi har rätt nivå över hela säsongen. Men om vi inte tar den där i mittzon i november så ska vi inte ta den i ytterzon idag heller. För i tiden kunde man blåsa av för felaktig handstoppning och bara ta tekning. Men det är borta sedan drygt 10 år så det är utvisning eller
Vad menar du? Vi ska ju spela mer kladdigt i egen zon.... Får absolut inte spela sarg ut och vara smarta för att vinna tid och göra motståndarna frustrerade. Vi ska ALLTID söka passningar. Det är statistiskt bevisat att laget som spelar minst cyniskt och utan smartness alltid vinner. Åtminstone moraliskt! Så kan man stå där efter matchen och säga att vi egentligen inte förlorade utan att allting skedde slumpmässigt och bara pga otur.....
*IRONI
Vi måste på riktigt börja markera. För helvete slottet är ju rent konstant. Klassisk övertändning.
Senast redigerad av Manijock den 2023-04-12 19:49:36, redigerad totalt 1 gånger.
Det var väl någon form av "alibi-ringning" för att lugna ner diverse bönder skulle jag tro.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Puls på 120 i två perioder.
Orkar en till men sen får det vara bra.
När W.IGEL eller Stråhle kommer i bild blir pulsen 200.
Sjukt irriterande människor utan värdegrund.
Orkar en till men sen får det vara bra.
När W.IGEL eller Stråhle kommer i bild blir pulsen 200.
Sjukt irriterande människor utan värdegrund.
Såhär i periodpausen funderade jag kring om vi ens hade befunnit oss här om Lindbom inte gått sönder.
Jag klagar inte men den här matchserien känns onödigt spännande.
Jag klagar inte men den här matchserien känns onödigt spännande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Löven är verkligen en vidrig, vidrig pissförening som helt och hållet saknar självuppfattning. Ser inte hur vi ska ta oss ur den här sista perioden utan att släppa in ett eller flera mål så hoppas att det inte ska ”stängas ned” nu för det kommer inte hålla.
Det kan inte finnas någon med sympatier för något av lagen som tycker det här njutbart.
Det här är bara ångest.
Känns som att det enbart kommer vara lättnad och inte glädje om vi tar hem det här idag.
Vidrigt är det.
Det här är bara ångest.
Känns som att det enbart kommer vara lättnad och inte glädje om vi tar hem det här idag.
Vidrigt är det.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Håll koll på pooley också. Han fiskar ju hela tiden...Mattias_87 skrev: ↑2023-04-12 19:45:57 Löven är riktigt starka på att snurra runt o anfallszon men samtidigt får dom inte de riktigt vassa chanserna och det är bra.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!