Sen hamnar väl det förstnämnda mycket på sportchefen. Det andra mer på tränarna. Men det blir ju också alltid en subjektiv bedömning av truppstyrkan och vart man tycker den placerar sig i serien också.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-08 10:41:54Luleå och Bulan är väl ett rätt bra exempel på det sistnämnda. En tight defensiv hockey som ändå är framgångsrik och skapar spelövertag över tid.SirDIFalot skrev: ↑2022-11-08 10:31:35Jag skulle klassa det som att antingen överprestera i tabellposition gentemot budget, eller att över tid vara bra på skapa övertag i skott/målchanser/mål på sina motståndare. Sen om man gör det genom att spela en framåtlutad offensiv hockey eller en mer tråkig disciplinerad defensiv hockey spelar mig mindre roll.Manijock skrev: ↑2022-11-08 09:21:15Hur klassar vi tränare? Vad använder vi för underlag för att få någon typ av slutsats? Det här är en bra tränare kontra "helt ok/rätt dålig"... Intervjuer? Känns tunnt va?Det enda vi kan gå på är resultat och där ligger väl Samuelsson rätt skapligt till? Inte i år dock måste man väl understryka. Kanske bara är en magkänsla.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-08 07:54:41 Ja alltså, jag ser inte Tommy Samuelsson som någon demontränare direkt utan snarare helt ok/rätt dålig men HV var fullständigt dominanta ändå. Förhoppningen är väl att en helt ok tränare räcker men vi måste börja få spelövertag över en längre tid snarast om HV-jämförelsen ska hålla.
HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expert.
Matchtråd till fullsatta seriefinalen s'il vous plaît