Jim Morrison skrev: ↑2022-10-03 08:17:31
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-10-02 06:58:26
Jim Morrison skrev: ↑2022-10-01 20:31:15
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-10-01 19:35:26
Matcher avgörs i special teams.
Kan vi bli något bättre i spelet 5 mot 5 blir vi svåra att hålla från förstaplatsen.
Jim, vad säger statistiken?
Riktigt bra offensiv, riktigt dålig defensiv, typ. Har hög xG men också hög xGA (expected goals för och emot) Kanske ligger i linje med hur lagbygget ser ut just nu. Men vi släpper fortfarande till alldeles för många avslut i egen skottsektor. Mest i serien faktiskt.
Men vi ska vara som bäst i slutspelet så finns tid att tighta till.
Tack för info.
Jag vet att du inte riktigt gillar hopsättningen av vårt försvar.
Kan väl egentligen inte argumentera emot.
Men med Alm, Elliott, Schilling in borde ju vår defensiv förbättras en hel del får vi hoppas.
Även offensiven borde rimligtvis få sig en boost.
.
Ja alltså, på pappret är vår backuppsättning när alla är på plats bäst i ligan. Men det som oroar mig är att det sett rätt snarlikt ut i flera år nu oavsett vilka backar eller lag vi har. Så det tyder snarare på ett
systemfel där vi står fel i positionerna och tillåter väldigt mycket skott i egen skottsektor. Så vem vet.
Intressant, det där har jag tänkt på också. Inte just kanske det ordet, men att det "sitter i väggarna".
Kolla bara på hur snabbt och bra Skellefteå spelar under Robbans ledning. Tittar man tillbaka så har flertalet tränare passerat genom Skellefteå och de har ändå spelat rätt lika....och tyvärr rätt bra.
Vi gick ju bort oss ifjol med det tränarvalet, men det känns som att vi behöver få tillbaka ett "DNA".
Om jag får önska så vore ju ett DNA a la Thomas Eriksson att föredra.
Exempelvis att aldrig tillåta 2 raka förluster. Vinna varenda jävla byte.
Tät defensiv och en fantasifull offensiv.
Men jag ska ge Fagervall och Ragge ett par veckor till att få rejäl ordning på spelet.