Praetori skrev: ↑2021-01-28 23:06:51
Fan vad folk övertänker saker. Färjestad var bättre ikväll men vårat spel var inte så tokuselt som det varit tidigare.
Svacka deluxe men jag tycker inte man såg några hängande huvuden i matchsituationerna så än har det inte satt sig på psyket som i Linköping eller Brynäs.
Snart ny match och nya förutsättningar och utan pressen att vinna på hemmaplan (DET kan ha satt sig i psyket däremot efter att vi vunnit och vunnit hemma).
En undran, anser du att det är harmoni mellan Jocke, Robban, Musse, Bemström och resten av spelarna just nu?
Eller handlar det bara om svacka deluxe? För några veckor sen pratade du om att vi var nedtränade och att det kunde påverka oss. Det kommer bara ursäkter på ursäkter. Nu har vi drabbats hårt av skador(Josefsson och Strandberg som är vår första- och andre-center t.ex.) och nu med Jocke.
Men du kan ju inte ignorera det som händer just nu och låtsats att det är harmoni. Detta handlar inte enbart om svackan du pratat om sen i början av januari.
Edit. Att man inte kan räkna hur många spelare som ska vara på isen, beror det också på en svacka?
Något som varit genomgående under hela säsongen.
Nej, det är inte heller en svacka utan det beror på att något inte synkar mellan tränarna och spelarna.Tydligheten i instruktionerna och det är inte normalt.
Det är en av många saker som varit genomgående under säsongen.
Jag om någon blir glad att man tar sig samman på lördag och gör sin bästa match under senaste veckorna.
Med det sagt så tycker jag fortfarande att vi ska sikta uppåt men att vi måste vara redo för ett sämre läge. Däremot kan detta på långsikt skada, speciellt om Jockes förtroende som sportchef är sargat. Igen, är detta spekulationer och det varken du el. jag.
Tiden får helt enkelt utvisa men håller inte med att detta är en svacka deluxe. Det är en soppa med många ingredienser som man måste lösa och inte hoppas på det bästa hela tiden. Löser sig med tiden mentalitet som jag tjatat om ett tag och PP är ett praktexemplar på hur fel det kan gå när man låter det gå för långt utan att ta tag i det. Man ska sluta leta ursäkter(inom laget såklart, inte du) och se till att förbättra det som behövs.