SHL omgång 18: Örebro - Djurgårdens IF 17/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL omgång 18: Örebro - Djurgårdens IF 17/11

Inlägg av #10 »

Doyle skrev:Ohlsson bör helt klart vara kvar men en trygg respektfull medhjälpare måste in.. "Säcken" känns som mest sannolik...
Alltså ursäkta, inte bara du utan flera andra som pratar om säcken, hur jävla troligt tror ni egentligen det är att säcken som vart bortplockad av Thomas Johansson och co kommer tillbaka???? Ungefär 0,000% chans.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev:
Mindrocker skrev:
Jim Morrison skrev:Här såg vi förövrigt vad en bra målvakt kan göra för skillnad. Där tycker jag vi ska förstärka så snart som möjligt.
Nu var du väl väldigt elak mot Adam. Alla är ju bra i DIF, oavsett prestation.
Ja men inte bara Adam, även Tellan har varit undermålig denna säsong.
Ja naturligtvis är det målvakternas fel att vi gör noll mål i matchefter match....
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Det stora problemet vi har är faktiskt att vi har en sportchef som värvat helt och hållet fel. Jag är helt säker på att det inte är något fel på Ohlsson.

Byt ut ansvarig sportchef tills nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Vad hade Linus Johansson gjort med Davidssons på kanterna? Jag tror på succé. Just nu ser han helt sänkt ut.

Vad hade Ridderwall gjort med Anderson och Lundh?

Vad hade Ljungh presterat i en line med Brodin och Tambellini?

Dags att röra runt lite i grytan! Första line har egentligen massa kvalitet men inte tillsammans.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Vi kan ju inte skylla på Adam när vi gör noll mål framåt.
Vi saknar struktur och vettig spelidé. Vi skjuter utifrån kanter å hörn när vi kommer 3mot2 och 4mot3/2 och ingen tanke med nånting. Ska vi hacka på några så är det ju spelare som ljungh/Andersson/Lundh som är totalt värdelösa och har varit 98% av matcherna hittills.

Sen att Hank å Ahlén ens är på isen när vi ska framåt är ju bara komiskt.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:Det stora problemet vi har är faktiskt att vi har en sportchef som värvat helt och hållet fel. Jag är helt säker på att det inte är något fel på Ohlsson.

Helt enig. Jocke har många synder på sitt samvete i somras, men de tre oförlåtliga är Håkansson, Tambellini och Målvaktsduon.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev:Det stora problemet vi har är faktiskt att vi har en sportchef som värvat helt och hållet fel. Jag är helt säker på att det inte är något fel på Ohlsson.

Mycket märkliga förlängningar på diverse spelare samt felprioriteringar vad gäller 'spets'. Blir lite märkligt när man ska spela en viss typ av hockey som kräver spelskicklighet och uppspel från backsidan samt en bredd över alla fyra kedjor. Sen har vi haft matcher som vi borde ha vunnit men inte gjort det pga sämre målvaktsspel eller extrem otur med målskyttet.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2016-11-17 21:37:59, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det tror inte jag heller men ny röst i båset är ett måste. Försvarsspelet är superrörigt. Sorterar fel. Ragnarsson in.

Anfallsspelet kör fast och pp är dött som spelform. M. Johansson in.

Bara gör det!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Drömmen just nu är bröderna Johansson. Den äldre som headcoach. Den yngre tar anfall och PP. Backtränaren får stanna. Robban, ja någon nytta med att på lång sikt bli bäst i Sverige kan han ju pyssla med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

förevigtdjurgården skrev: Instämmer, men vi kan faktiskt inte sätta vår tilltro till "om"-lägen längre. Det går liksom för lång tid innan det händer något, jag slår vad om att Leksand börjar vända gatstenar innan vi har hittat på att om vi spelar med en annan vinkel eller ett annat rörelsemönster i PP så kanske det händer något annorlunda.
Livrädd för att den där Per-Erik plötsligt ska få till något mirakel igen hjälpt av lite härliga kommunpengar. Då är vi helt körda.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Nej tack till Micke Johansson. Vi behöver nytt blod i den här klubben. Någon med pondus, erfarenhet och som inte tolererar dåliga prestationer.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DRC skrev:Örebro skapar flest vassa chanser, är bättre i egen zon, har en bättre målvakt och är effektivare. Det är så man vinner hockeymatcher.

Och helt ärligt, att sätta Brodin och Lundh i en första kedja (och tro att det ska bli mål) är som att injicera heroin i ögonen. Man behöver inte prova det för att förstå att det är en för jävla dum idé.
Gräslig visningsbild, men i övrigt är vi överens.
Vi måste bli mer cyniska för att överleva/etablera oss i SHL.

En jävligt korkad idé i förstaläget, att med detta manskap försöka föra spelet/dominera ut motståndet.
Det är sånt självmål att Modos två senaste säsonger framstår som rena framgångssagan.

Det är helt ok att inte vara bäst DIF, det finns acceptans och förståelse för det, men man får fan inte vara hur dum-naiv som helst
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

EspenK skrev:Vad hade Linus Johansson gjort med Davidssons på kanterna? Jag tror på succé. Just nu ser han helt sänkt ut.

Vad hade Ridderwall gjort med Anderson och Lundh?

Vad hade Ljungh presterat i en line med Brodin och Tambellini?

Dags att röra runt lite i grytan! Första line har egentligen massa kvalitet men inte tillsammans.

Ja varför är inte dom 1:a lina? Borde ge lite signaler till övriga laget. Dock borde något sådant gjorts för över tio omgångar sedan.

Sen måste det värvas in en Målskytt och det är NU!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Jim Morrison skrev:

Mycket märkliga förlängningar på diverse spelare samt felprioriteringar vad gäller 'spets'. Blir lite märkligt när man ska spela en viss typ av hockey som kräver spelskicklighet och uppspel från backsidan samt en bredd över alla fyra kedjor. Sen har vi haft matcher som vi borde ha vunnit men inte gjort det pga sämre målvaktsspel eller extrem otur med målskyttet.
Håller med. Fan, vi kan ju inte ens sitta och njuta av Philip Holms skridskoåkning under matcherna längre.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Morwin

Inlägg av Morwin »

In med någon som är liknande wikegård som vågar bänka folk, säga vad dem tycker etc.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar