Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Túrin Turambar »

Samtidigt är vårt poängsnitt mot lagen över oss i tabellen bara något lägre än vårt snitt mot lagen under oss (1,44 respektive 1,53 poäng per match).

Vi bjuder ofta upp på ett helt annat sätt mot de bra lagen.

Vidare har vi många poäng tillgodo ned till botten. Modo, Rögle och Malmö måste alla gå väldigt bra för att vi ska falla dit, även om vi knappt skulle ta några mer poäng före nyår.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Túrin Turambar skrev:Samtidigt är vårt poängsnitt mot lagen över oss i tabellen bara något lägre än vårt snitt mot lagen under oss (1,44 respektive 1,53 poäng per match).

Vi bjuder ofta upp på ett helt annat sätt mot de bra lagen.

Vidare har vi många poäng tillgodo ned till botten. Modo, Rögle och Malmö måste alla gå väldigt bra för att vi ska falla dit, även om vi knappt skulle ta några mer poäng före nyår.

Måste nog försöka hålla med, även om det tar emot lite (klart man är orolig över decembers tuffa spelschema)

Men jag tror också vi kommer ta en och annan poäng mot topplagen, det blir helt andra matchbilder då de bra lagen bjuder upp.
Där kan vi slå ur underläge, passar oss klart bättre än att på beställning bara hova in poäng mot khk, modo osv
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ

Inlägg av BigJ »

Just nu ner från 7:e till 10:e :( , vid förlust imorgon så är vi nere i bottenstriden, 10:a med MIF och MODO i hasorna, vid vinst 6:a. Det går fort i hockey...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ja bara o vänja sig. Vi kommer kriga i botten.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Ja, tyvärr har de sista matcherna varit riktigt dåliga så risken finns helt klart. Man kan ju hopas att Sörens återkomst kan ge en energikick.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Har redan förlikat mig med att fira jul på kvalplats med tanke på vårt spelschema fram till nyårsskiftet.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tack Linköping.

Nu är vi inte helt ensamma med skammen att förlora mot Karlskrona.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Vikas skrev:Har redan förlikat mig med att fira jul på kvalplats med tanke på vårt spelschema fram till nyårsskiftet.
Så fan heller att vi kommer att göra
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tyvärr behövs det tre Sören till. Vi har inget go i laget alls. Knappt några avslut. Dom få som kommer är av extremt dålig kaliber. Sen måste jag återkomma till vårat PP. Det är ju så ruskigt jävla dåligt. Nedtryckta i sargerna vid varje PP inget klapp klapp spel. Nä fan känner mig så frustrerad av att jag vet att vi tyvärr inte är bättre än så här.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Frågan är hur tränarrollerna ser ut, man blir lite konfunderad över Säckens kommentar i AB: – Vi underpresterar. Om det är det här spelet vi vill utveckla klubben med är vi illa ute.

För mig låter det som att Säcken inte har något att säga till om och även har synpunkter på det spelsätt vi har men det kan ju vara feltolkat också förstås.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BigJ skrev:Just nu ner från 7:e till 10:e :( , vid förlust imorgon så är vi nere i bottenstriden, 10:a med MIF och MODO i hasorna, vid vinst 6:a. Det går fort i hockey...
Vi förlorar alltid när vi har chans på topp sex. Åtminstone tar vi sällan tre poäng.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

BigJ skrev:Frågan är hur tränarrollerna ser ut, man blir lite konfunderad över Säckens kommentar i AB: – Vi underpresterar. Om det är det här spelet vi vill utveckla klubben med är vi illa ute.

För mig låter det som att Säcken inte har något att säga till om och även har synpunkter på det spelsätt vi har men det kan ju vara feltolkat också förstås.
Har hävdat detta hela tiden. Det kommer in nya sportchefer och lägger upp ett spelsystem där vi ska ha mycket puck och vara spelförande, samtidigt står vi kvar med en coach som är erkänt defensiv och duktig på att slå ur underläge. Det enda offensiva tillskottet till ledarstaben är Micke Håkansson, som inte har några tränarerfarenheter alls och som förmodligen anställs för att han är kompis med sportcheferna. Upplagt för fiasko.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

B.I.B.A skrev:
BigJ skrev:Frågan är hur tränarrollerna ser ut, man blir lite konfunderad över Säckens kommentar i AB: – Vi underpresterar. Om det är det här spelet vi vill utveckla klubben med är vi illa ute.

Har hävdat detta hela tiden. Det kommer in nya sportchefer och lägger upp ett spelsystem där vi ska ha mycket puck och vara spelförande, samtidigt står vi kvar med en coach som är erkänt defensiv och duktig på att slå ur underläge. Det enda offensiva tillskottet till ledarstaben är Micke Håkansson, som inte har några tränarerfarenheter alls och som förmodligen anställs för att han är kompis med sportcheferna. Upplagt för fiasko.
Precis, man får känslan av att säcken inte riktigt är med på tåget längre. Tror inte att han skiter i det helt och hållet, det är han för mycket DIF och man för att göra, men jag får känslan av att han inte riktigt brinner för det här. Jag är också av åsikten att en ny sportchef alltid måste få chansen att tillsätta en tränare av eget val, den kostnaden måste tas, annars kan det straffa sig i längden.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Puckey

Inlägg av Puckey »

136_Djurgårdare skrev:
B.I.B.A skrev:

Precis, man får känslan av att säcken inte riktigt är med på tåget längre. Tror inte att han skiter i det helt och hållet, det är han för mycket DIF och man för att göra, men jag får känslan av att han inte riktigt brinner för det här. Jag är också av åsikten att en ny sportchef alltid måste få chansen att tillsätta en tränare av eget val, den kostnaden måste tas, annars kan det straffa sig i längden.
Jag tror inte att tränaren vi ville ha var tillgänglig i år, det verkade ju som om man försökte byta eftersom de inte ville ge ett tydligt svar på om Säcken skulle sitta kvar eller inte. Ett spår är Robert Olsson som varit radarpartner till Rönnberg både i JVM och Frölunda, och sägs stå för mycket mer av spelidén än han får cred för. Djurgårdare i hjärtat och har god kontakt med föreningen sen sin tid som coach för J18 & J20.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Verkar mycket märkligt om det är så att man vill införa ett spelsystem där huvudtränaren vill spela på ett annat sätt.

Om man nu inte fick den tränare man vill ha utan väljer att behålla Säcken, vilket jag personligen tycker är bra, så måste man ju kunna jämka lite från bägge håll så att alla ändå är nöjda.

Man kan ju inte benhårt kräva en spelide från sportchefernas håll om huvudtränaren inte tycker den är ok, det är ju upplagt för att det kommer att gå åt skogen. Om det är en schism mellan sportchefer och huvudtränare lär denna säsong inte bli bra.
Skriv svar