SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Skön hybris i Luleå. Hoppas på tokflopp
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://www.dragskott.blogspot.se/2015/0 ... givet.html
LHF har, i likhet med guldsäsongen 1996, varit på fjällvandring under sommaren och - symboliskt nog - bestigit tre bergstoppar.
- Ja, vi vandrade faktiskt i samma område som vi gjorde då. En dag vandrade vi från tidig morgon, nästan två och en halv mil och 1 100 höjdmeter. Lite symboliskt gick vi upp på tre toppar, en för varje titel vi ska vinna, och hade med oss vår fana som vi placerade på varje topp, säger norrbottningarnas sportchef.
Haha. Ha. Ja nu kommer de minsann vinna ALLT! Bara man har som målsättning att vinna gör man det.
Ska bli riktigt roligt att se Luleå förlora i höst.
LHF har, i likhet med guldsäsongen 1996, varit på fjällvandring under sommaren och - symboliskt nog - bestigit tre bergstoppar.
- Ja, vi vandrade faktiskt i samma område som vi gjorde då. En dag vandrade vi från tidig morgon, nästan två och en halv mil och 1 100 höjdmeter. Lite symboliskt gick vi upp på tre toppar, en för varje titel vi ska vinna, och hade med oss vår fana som vi placerade på varje topp, säger norrbottningarnas sportchef.
Haha. Ha. Ja nu kommer de minsann vinna ALLT! Bara man har som målsättning att vinna gör man det.

Att Luleå har pungat ut hur mycket som helst för forwards och backar och deras värvning som förstacenter är Legace är ju rätt komiskt. Kan ju bli bra ändå men konstigt att snåla in på den viktigaste positionen när man ändå har massa stålar.
-
Jag må vara naiv och givetvis partisk, men jag kan verkligen inte se storheten med Luleå och egentligen inte Färjestad som något givet mästarlag heller. De senare har en backsida som imponerar, men i övrigt skulle jag aldrig byta trupp med dem. Faktum är att en rak övergång av Holös till oss från FBK skulle få mig att hålla vår trupp högre än deras.
Vad ser ni och alla experter som inte jag ser? Överskattar jag vår trupp?
Vad ser ni och alla experter som inte jag ser? Överskattar jag vår trupp?
holös borde gått hit när hans syster spelar i DIF 

- MarcusDaze
Enligt rykten var han ju "på gång hit".johan_80 skrev:holös borde gått hit när hans syster spelar i DIF
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Förkyld enligt Jenny Silfverstrand.Mash skrev:Ingen säck i båset. Vart är han?!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kan någon med god blick för spelet förklara "det nya spelsystemet".
En markant skillnad som skapar oerhörda problem, är att vi tydligen skall spela oss ur defensiv zon, oavsett press.rikkard skrev:Kan någon med god blick för spelet förklara "det nya spelsystemet".
Till skillnad från förra året där det utan pardon rensades så fort det började osa katt defensivt.
Verkligen, natt och dag. Antar att de kommer att prata om att lära sig värdera lägena, när de ska sarga och när de ska spela. Det är tråkigt att det inte fungerar redan nu, men ändå kul på något sätt att vi vill spela oss ur till skillnad från förra säsongen. Kan tänka mig att många spelare vill visa upp sig, att de kan spela trissan, och därmed begår misstag.DIFÖrebro skrev:En markant skillnad som skapar oerhörda problem, är att vi tydligen skall spela oss ur defensiv zon, oavsett press.rikkard skrev:Kan någon med god blick för spelet förklara "det nya spelsystemet".
Till skillnad från förra året där det utan pardon rensades så fort det började osa katt defensivt.
- diftobbe89
Men ibland måste man slå ett klassiskt sarg-ut, det hoppas jag pojkarna förstå och inte till varje pris ska spela sig ur situationerna, vi har helt enkelt för dåliga backar för att lösa det så snyggt i alla lägen.
Spela fult
Plus att det inte bara är upp till backarna, forwards måste också finnas i spelbara positioner.diftobbe89 skrev:Men ibland måste man slå ett klassiskt sarg-ut, det hoppas jag pojkarna förstå och inte till varje pris ska spela sig ur situationerna, vi har helt enkelt för dåliga backar för att lösa det så snyggt i alla lägen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- diftobbe89
Absolut, det är ett lagspel och alla är lika delaktiga, men finns inga vettiga alternativ så ser jag hellre ett sarg-ut än att backarna spelar fast sig i egen zon.sensei skrev:Plus att det inte bara är upp till backarna, forwards måste också finnas i spelbara positioner.diftobbe89 skrev:Men ibland måste man slå ett klassiskt sarg-ut, det hoppas jag pojkarna förstå och inte till varje pris ska spela sig ur situationerna, vi har helt enkelt för dåliga backar för att lösa det så snyggt i alla lägen.
Spela fult
- SirDIFalot
Man kommer säkert dumpa då och då och spela sarg ut då och då. När nöden kräver det med. Men att helt byta tänk när det kommer till det här kommer förstås inte vara helt smärtfritt. Rom byggdes inte på en dag osv. Vi kommer säkert tjäna massor på det i form av fler målchanser framåt och färre bakåt. (Kan ju omöjligt bli sämre än ifjol)
Expert.