Skulle han vara intresserad för SHL så kommer nog en stor del av klubbarna hugga.
Och vad säger att han inte skulle vara intresserad för Schweiz?
Med det sagt så är han givetvis ett sjukt intressant val men det kommer inte vara det lättaste att få honom till Djurgården.
Det verkar ändå vara en annan situation med Mårtensson endast pga hans nybygge i Sigtuna.
Joas skrev:Orkar Telias kropp ännu en säsong?
Fått känslan av att han spelat skadad sista tiden där av att Armalis fått stå mer på slutet.
Telia har väl aldrig fungerat
Hahaha.
Nästa säsong blir det nog så att Armalis och Tellqvist får dela på posten som förstemålvakt. Samma system som vi hade för ett par säsonger sen...
Börjar väl bli dags att slussa in JVM-succén Söderström då? Armalis bör nog få gå.
Gå direkt från J20 in och vara andrakeeper i ett SHL lag? Få som klarar av det. Se hur många allsvenska matcher Lassinatti fick göra. Nej jag hoppas Armalis blir kvar om han nu inte redan har kontrakt. DIF skrev ju ingen kontraktslängd när han signade och därför har EP utgått från att det är 1 år.
Tomas Ros ?@Rosenrasande 1m1 minute ago Stockholm, Sweden
Det slår aldrig fel. Nu har samtliga 3 bottenlag bytt tränare. Vi hamnar nog på fyra kickade tränare 14/15 också. Tror Säcken blir #4.
Intressant att Ros tror det. Han tror ju sällan utan insyn om vi säger så.
Hans kollega Abris trodde INTE Säcken skulle lämna när han breakade vi förde samtal med Nilsson och Dahlén.
Edit:
Tomas Ros ?@Rosenrasande
@MrBreitholtz För att klubbledningen inte är nöjd med vad han gör. Och samtalen med Dahlén och Eriksson ger signaler om förändringens vind.
Vet inte vad jag skall tycka om det där, mer än att jag tycker det är intressant med nytt blod. Nu är ju inte Dahlén direkt ny, men...i DIF åtminstone.
-daniel- skrev:Vet inte vad jag skall tycka om det där, mer än att jag tycker det är intressant med nytt blod. Nu är ju inte Dahlén direkt ny, men...i DIF åtminstone.
Jag gillar att höra att ledningen inte gillar vad Säcken gör i alla fall. För där är jag rätt övertygad att Ros har god insyn.
-daniel- skrev:Vet inte vad jag skall tycka om det där, mer än att jag tycker det är intressant med nytt blod. Nu är ju inte Dahlén direkt ny, men...i DIF åtminstone.
Jag gillar att höra att ledningen inte gillar vad Säcken gör i alla fall. För där är jag rätt övertygad att Ros har god insyn.
Fast samtidigt tror jag vi har mycket att tacka Säcken för att vi klarat oss den här säsongen. Hans sätt att tänka hockey hjälpte ju oss något kopiöst första delen av serien när vi spelade ihop den buffert som vi nu ser ut att klara oss på grund utav.
Han är dock verkligen ingen som kan förvalta ett lag med mer spelskickliga spelare, och ju långtifrån någon nytänkare inom sin gebit.
Jag gillar Säcken men samtidigt är det spännande att klubben byter inriktning till nästa säsong. Man måste våga sikta uppåt.
Fast samtidigt tror jag vi har mycket att tacka Säcken för att vi klarat oss den här säsongen. Hans sätt att tänka hockey hjälpte ju oss något kopiöst första delen av serien när vi spelade ihop den buffert som vi nu ser ut att klara oss på grund utav.
Han är dock verkligen ingen som kan förvalta ett lag med mer spelskickliga spelare, och ju långtifrån någon nytänkare inom sin gebit.
Jag gillar Säcken men samtidigt är det spännande att klubben byter inriktning till nästa säsong. Man måste våga sikta uppåt.
Att vi ska slå sarg ut, stänga dörren för juniorerna (och JA, dom är missnöjda) , och försvara oss kvar i SHL år efter år är i alla fall inte jag särskilt intresserad av.
Men som jag sa efter uppflyttning tar jag gärna Säcken under år 1, överlevnadsåret. Slutresultatet är ju det som spelar roll, men jag har nog aldrig stört mig så mycket på beslutsfattande från vår huvudtränare som under den här säsongen.
Men är det inte så att om Säcken har 2 år kvar (efter denna säsong) och redan nu får kicken, då betalar väl vi ut lön för två år till? Är det värt det bara för att "byta inriktning" när vi endå har nåt målsättningen, förutsatt att vi klarar oss kvar?
Det är ju knappast så att vi blir ett topplag till nästa säsong endå och Säcken har ju endå gjort ett bra jobb med de spelare han haft.
EDIT: Med juniorerna är jag också väldigt besviken på, ska tilläggas. Jag är endå tveksam. Hur mycket av våran budget går bort om man får betala Säcken vid sidan om, någon som vet vad han tjänar ungefär?
ciirree skrev:Men är det inte så att om Säcken har 2 år kvar (efter denna säsong) och redan nu får kicken, då betalar väl vi ut lön för två år till? Är det värt det bara för att "byta inriktning" när vi endå har nåt målsättningen, förutsatt att vi klarar oss kvar?
Det är ju knappast så att vi blir ett topplag till nästa säsong endå och Säcken har ju endå gjort ett bra jobb med de spelare han haft.
EDIT: Med juniorerna är jag också väldigt besviken på, ska tilläggas. Jag är endå tveksam. Hur mycket av våran budget går bort om man får betala Säcken vid sidan om, någon som vet vad han tjänar ungefär?
Tjaaa... vad tjänar en huvuvdtränare i SHL. 100-150k? Fan vet hur kontraktet är utformat också.
Visst finns det inga garantier att vi blir bättre nästan säsong, varken med eller utan Säcken.
fullständigt sinnesrubbat att ens överväga att inte låta Säcken vara kvar.
Skall vi byta tränare behöver ju spelarbudgeten öka med 15-20 miljoner annars finns ingen bättre lämpad tränare "att trolla med små medel".
Om vi skall fortsätta att ha seriens minsta lönebudget vore det att begå harakiri att plocka in en tränare "med mer offensiv inställning".
Dahlén har för övrigt inte varit direkt lyckad i någon förening som han tränat vad jag kan minnas så ett fett nej tack där även om jag gillar tanken på en tränare som inte figurerat i föreningen förut.
Hur en styrelse kan vara missnöjd med en tränare som ser ut att rädda oss kvar trots överlägset minst budget att jobba med.... Känns ju snarast som att det är styrelsen som behöver bytas ut mer än något annat. Skall vi då med små resurser dessutom fortsätta att betala en sparkad tränares lön i två säsonger till....
Tror att vi kommer öka spelarbudgeten tämligen radikalt till nästa säsong, faktiskt. Vi börjar så smått växa in i SHL-kostymen och lär väl landa på vettiga nivåer igen. Speciellt om vi skulle lyckas oss traggla förbi ett eventuellt Play-in.
-daniel- skrev:Tror att vi kommer öka spelarbudgeten tämligen radikalt till nästa säsong, faktiskt. Vi börjar så smått växa in i SHL-kostymen och lär väl landa på vettiga nivåer igen. Speciellt om vi skulle lyckas oss traggla förbi ett eventuellt Play-in.
Men hur mycket mer pengar kan det bli?
Vad jag förstått det så får vi "vanlig" del i TV pengarna nästa säsong. Men sen tillkommer ju två lag till. Det kommer alltså delas mellan 14 och inte 12 lag. Sen får vi inte något från kommunen heller.
Det lär väl ta mer än en säsong för att hamna på vettiga nivåer kan tyckas.
Vet inte vad jag tycker om att byta ut Säcken. När vi spelade tråkhockey låg vi fyra ett tag. När vi började göra mål i PP och skjuta mer skott än motståndarna istället för att släppa till dubbla fick vi kriga för att undvika kval.
Älskar Säcken för att han tog upp oss igen och höll oss kvar (typ klart). Men samtidigt känner jag väldigt sällan att vi spelar rolig hockey, att vi spelade Deilert som forward är ju inte en signal vi vill sända till våra juniorer. Gillar inte heller man-man försvar.