SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 15/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 15/1 2015

Inlägg av Magnutz »

Mattias_87 skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:hoppas också att jag slipper se vidret grisfot leka klackledare.
Att han ens är välkommen på Hovet efter all skit han har gjort är helt jävla oförståeligt.
Vad har han gjort för ont? Har jag missat något?
Ta det via PM om nödvändigt. Tack!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Usch, vi spelade stundtals bra (delar av första perioden och större delen av 3:e) men andra var sanslöst toksämst. Inte helt orättvist resultat kanske, även fast avgörandet kom i ett tämligen ologiskt läge.

Mackan gör en riktigt bra match, spelar han så här så förstår jag värvningen rent sportsligt. Sen vet vi alla att han förmodligen inte kommer hålla den här nivån någon längre tid, eller det skulle förvåna mig i varje fall.

Sören fortsätter att vara bäst på banan.

Jobbig kväll. :|
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

-daniel- skrev:Usch, vi spelade stundtals bra (delar av första perioden och större delen av 3:e) men andra var sanslöst toksämst. Inte helt orättvist resultat kanske, även fast avgörandet kom i ett tämligen ologiskt läge.

Mackan gör en riktigt bra match, spelar han så här så förstår jag värvningen rent sportsligt. Sen vet vi alla att han förmodligen inte kommer hålla den här nivån någon längre tid, eller det skulle förvåna mig i varje fall.

Sören fortsätter att vara bäst på banan.

Jobbig kväll. :|
Jag tror han bara kommer att bli bättre, kan han spela så här bra efter lynchningen i tisdags så lovar det gott sportsligt iaf.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jim Morrison skrev:
Janos skrev:Nån som skulle bli förvånad om en utbuad Nilson gör mål och svarar med hysch som målgest?

Han gör den här;

Bild
Haha :)
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Tellan, Sören, Högström och Falk gjorde det bra!
Mackan får godkänt. Syns att han inte har matchdrivet i sig, men spelsinne har han ju så det räcker! Sen trevligt att se tacklingar också! Måste väl blivit en handfull åtminstone?

Vi hade bra energi första och tredje, andra orkar jag inte ens minnas tillbaka till. Ganska ologiskt 0-1 på ett sätt, men man brukar bara få ett antal chanser innan motståndarna tillslut får in puckhelvetet, så är det bara.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sambon hade hela familjen på besök så jag hade svårt att hålla reda på matchen hela tiden.

Nåt bråk eller burop? Varje gång jag fick ögonen på TVn så var det Sören som hittade på något framåt. Sammanträffande eller var han dominant igen?
Gode

Inlägg av Gode »

Isabo skrev:
minalman skrev:Jag tror det finns mer att ta ur detta lag när/om tabelläget blir riktigt uselt. Men det blir nervöst.
Jag tror också det. Jag hoppas verkligen det. Det stod och vägde väldigt länge. Tänk om vi satt nåt av lägena i slutet vid 0-0.
Men chanserna måste sitta. Det är ju två nya spelare in i truppen som jag käner måste komma in lite mer. Hage spelade rätt mycket.
Hur länge blir Samme borta?
Sören var ovanligt osynlig tyckte jag. Fast ärligt talat så såg jag inte så mycket av nån individuell spelare idag, jag var så fokuserad före match på hur det skulle bli på läktaren och sedan var jag så fokuserad på laget och att sjunga,precis som jag hade bestämt mig för innan.

För övrigt så är jag glad att det inte blev mer tjafs på läktaren än vad det faktiskt blev. även om en smäll är en för mycket. Det sjöngs och stods upp för DIF, och inga burop mot egna spelare (såvitt jag märkte?) under spelets gång. Och nästan 7800 på läktaren.
Kan ha hört fel, men jag tyckte han pratade om att prova på is nästa vecka, men det kan ju vara önsketänkande också
Isabo

Inlägg av Isabo »

Fan ingen bra dag resultatmässigt, LIF vann ju tyvärr (de där jäkla Örebro verkar ju ha allvarliga problem med just LIF, när Lyx hade 8 raka utan seger i början av säsongen så var det mot ÖHK som sviten bröts). Enda ljuspunkten att AIK nu ligger sist i HA. Ett pissigt regn föll över istrottoarerna på vägen hem dessutom.

Nya tag i övermorgon igen. Det blev ju inte så illa på läktaren som jag befarade. Kanske kan fokusera bättre på själva matchen då istället för att oroa sig för vad andra ska göra...
HV har f.ö. match mot Växjö i morgon.

Bra att höra att Samme kanske är fit for fight igen snart. Kommer ju ännu viktigare matcher inom kort. (Modo bl.a.)
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Tack till alla som var där och stöttade laget!

/ TV-följare
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:Tack till alla som var där och stöttade laget!

/ TV-följare
Var på plats! Alltid oavsett!
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

/ TV-följare
Hördes vi bra? Tyckte ändå det var bra stämning för det mesta trots allt som hänt Och alla i klacken stod upp!?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Isabo skrev:

/ TV-följare
Hördes vi bra? Tyckte ändå det var bra stämning för det mesta trots allt som hänt Och alla i klacken stod upp!?
Helt okej tryck framför datorn iaf.
Isabo

Inlägg av Isabo »

#10 skrev:
Isabo skrev:

/ TV-följare
Helt okej tryck framför datorn iaf.
Skönt. På väg till Hovet såg jag olika skräckscenarion framför mig men inget av dem blev verklighet.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

SirDIFalot skrev:

/ TV-följare
Var på plats! Alltid oavsett!
Jag älskar dig för din commitment till Alltid oavsett-korståget de senaste dagarna.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Isabo skrev:

/ TV-följare
Håller med tidigare skribent, tycker det lät bra.

Vet inte om det var min TV eller C Mores sändning, men det var någon typ av dynamiskt ljud som emellanåt störde så in i helvete. När kommentatorn lät så sjönk publikljudet när det var högljutt, så mellan varje ord så hann liksom publikljudet komma upp i styrka. Så det lät som när man åker i 150 och drar ned rutorna på bilen, typ. Helikopterljud eller vad barn kallar det.

Någon som såg matchen hemifrån som hade samma problem?
Skriv svar