Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Mash »

Alltså... Besvikelsen som uppstod när Rögle (tillslut) kvitterar med 3:30 kvar på klockan kan knappast beskrivas. Jag ville stå och gråta. Trodde fan det var över där.

Mentaliteten som infinner sig, trots uppgivna blickar och rop från läktarna och ett tamt försök med "Kämpa Djurgården" så tar spelarna tag i det och visar att Djurgården inte är att leka med. Spiken i kistan som det så vackert heter av Jakobs. Fy fan vad underbart. Glädjeruset som infann sig var otroligt underbart.

Stort plus till hela laget idag. Trots misstag och tveksamheter så reser vi oss när det gäller och kör över Rögle totalt. Underbart att se.

UR SPÅR BÖNDER - VI È DIF!

EDIT: Skiter i hur vi vinner för övrigt i framtiden. Se bara till att vinn och samla så mycket möjliga poäng som möjligt. Jinxa inte. Kör efter gameplan och detta går vägen. Är övertygad. Kör nu DIF, KÖR!
Senast redigerad av Mash den 2014-03-27 22:51:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

DIF_Soldier skrev:Finns det någonstans man kan se ALLA highlights? Klåparna på HA/S24 har ju bara fram till 3-2..........
http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... ytt-drama/

Dock endast målen de visar, men men.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

DIF_Soldier skrev:Finns det någonstans man kan se ALLA highlights? Klåparna på HA/S24 har ju bara fram till 3-2..........
Viasatsport.se
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
S. Skuggan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av S. Skuggan »

Vikas skrev:
http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... ytt-drama/

Dock endast målen de visar, men men.
Najs
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Violator77 »

Men alltså när ska Reideborn lära sig ta skott från högra tekningsscirkeln på klubbhandssidan? Exakt likadana mål två matcher i rad och har skett flera gånger under säsongen. Känns som att han är sönderläst av motståndarforwards.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

17-2 i tekningar, målskytt, framspelare, ledare, bäst när det gäller (än så länge).

Jocke Eriksson är bästa värvningen på många, många år. Hans betydelse för detta lag är enorm. Men idag ska hela laget hyllas!

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG SAG!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vilken match :shock:

Hade nattsvarta tankar vid 3-3. Var tillbaka i föregående kvalseriens mörka funderingar.

Sedan då 4-3. Vilken jävla känsla.
Nästan farligt för hjärtat det här.

Spelet då?

Skönt att vinna en skitmatch. Det behövs.
Känns på något vis extra bra att vinna på detta sätt än att vi spelat en toppmatch.
Vi har liksom inte radat upp kanoninsatser på varandra i denna kvalserie så jag hoppas vi nu har kvar några riktigt bra insatser framöver.

Men glädjen är kort.

Ny ångestupplevelse på Lördag och vilken jävla bubbla man hamnat i nu. Barnen och frugan finns där i periferin någonstans. Ska möjligtvis försöka betala räkningarna imorgon. Annars bara äta, sova och zombiesvara på endast direkt ställda frågor.
Ja, och hänga här på forumet då.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Okocha

Inlägg av Okocha »

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... djurgarden

Använd era kanaler runt Ängelholm med omnejd. Nu fyller vi deras arena.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jävlar i min låda.

Jag vet inte ens vad man ska säga.

Usel domarinsats, och Falk lika skitnödig som i Tisdags. Seriöst, sätt honom på bänken.

Plus igen till Jakobs, Sörenssen och Högström.

Tack som fan för att ni tog tag i det här grabbar. Seriöst. Tack som fan.

Och för övrigt vill jag ändå tacka domaren för att han skapade VI-MOT-ALLT-känslan som infann sig på läktaren i tredje. Det var först efter en hel rad skitblåsningar eller frielser som klacken verkligen kom igång. Då var ljudnivån hög. Annars en ganska dålig insats från samtliga där... ja, för att vara Sveriges bästa alltså.
25/4-2025
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Okocha skrev:http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... djurgarden

Använd era kanaler runt Ängelholm med omnejd. Nu fyller vi deras arena.
Jobba nu ni som är i Skåne i helgen, gör vad ni kan för att boka upp så många plåtar som möjligt, sprid detta vidare!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skitmatch skitmatch skitmatch.. Klacken var invaderad av gamla fossiler som vägrade sjunga. Shit trodde jag hamnat på någon dimensavdelning först. Får jag fråga vad dessa personer finner med att stå/sitta knäpptyst i en klack? En något rundare plånbok bara? Jag skulle skämmas!!!

Även spelet var riktigt skitigt. Rögle har fina uppspel men annars är de lika dåliga som DIF. Slarviga pass, missade tacklingar, dåliga skott och ruskigt slappa målvakter. MEN vem bryr sig? Tre poäng är det enda som räknas, och spelarna får gärna krypa på alla fyra om det ändå betyder vinst. Sörensen, Englund(som vanligt), Högström(som vanligt), Johner, Jocke E(för sina briljanta tekningar) och Lundberg får godkänt med pluspoäng. Övriga var faktiskt riktigt skakiga. Nisse, Hank, Lidström och Hagelin, Dåliga med stort D.

Domarna var dock bortom dåliga. Riktigt jävla pinsamt att se sådana förvirrade jävla psykfall medvetet gå in för att skaffa skitigt tempo och jämn statistik. Allt känns bara så uppgjort! Värst är ändå den där huvuddomaren med nummer 4 som gör allt för att undvika att störa Rögle-spelaren, för att sedan kliva ut och screena Falk så gröthalsen får ett friläge. Kalla mig paranoid, men det där är så satans medvetet att jag mår illa. Ser tydligt hur han ändrar åkriktning för att söka upp hetluften. Han hade bara kunnat backa undan som vilken annan domare som helst, men med ett aktivt val väljer han ett gröthals-friläge i den situationen. Klart, resultattavlan var väl kanske inte tillräckligt jämn för hans smak?
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Manijock skrev:Skitmatch skitmatch skitmatch.. Klacken var invaderad av gamla fossiler som vägrade sjunga. Shit trodde jag hamnat på någon dimensavdelning först. Får jag fråga vad dessa personer finner med att stå/sitta knäpptyst i en klack? En något rundare plånbok bara? Jag skulle skämmas!!!

Även spelet var riktigt skitigt. Rögle har fina uppspel men annars är de lika dåliga som DIF. Slarviga pass, missade tacklingar, dåliga skott och ruskigt slappa målvakter. MEN vem bryr sig? Tre poäng är det enda som räknas, och spelarna får gärna krypa på alla fyra om det ändå betyder vinst. Sörensen, Englund(som vanligt), Högström(som vanligt), Johner, Jocke E(för sina briljanta tekningar) och Lundberg får godkänt med pluspoäng. Övriga var faktiskt riktigt skakiga. Nisse, Hank, Lidström och Hagelin, Dåliga med stort D.

Domarna var dock bortom dåliga. Riktigt jävla pinsamt att se sådana förvirrade jävla psykfall medvetet gå in för att skaffa skitigt tempo och jämn statistik. Allt känns bara så uppgjort! Värst är ändå den där huvuddomaren med nummer 4 som gör allt för att undvika att störa Rögle-spelaren, för att sedan kliva ut och screena Falk så gröthalsen får ett friläge. Kalla mig paranoid, men det där är så satans medvetet att jag mår illa. Ser tydligt hur han ändrar åkriktning för att söka upp hetluften. Han hade bara kunnat backa undan som vilken annan domare som helst, men med ett aktivt val väljer han ett gröthals-friläge i den situationen. Klart, resultattavlan var väl kanske inte tillräckligt jämn för hans smak?
Nu när du ändå tar upp det så fyller jag i. Håller med dig om domarinsatsen. Var fruktansvärt dålig nivå idag! Jag var riktigt förbannad. Och friläget du nämner var äckligt rent ut sagt!! Bort med fanskapet! Usch!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Donkels

Inlägg av Donkels »

DIF#1 skrev:
Manijock skrev:Skitmatch skitmatch skitmatch.. Klacken var invaderad av gamla fossiler som vägrade sjunga. Shit trodde jag hamnat på någon dimensavdelning först. Får jag fråga vad dessa personer finner med att stå/sitta knäpptyst i en klack? En något rundare plånbok bara? Jag skulle skämmas!!!

Nu när du ändå tar upp det så fyller jag i. Håller med dig om domarinsatsen. Var fruktansvärt dålig nivå idag! Jag var riktigt förbannad. Och friläget du nämner var äckligt rent ut sagt!! Bort med fanskapet! Usch!
Nej domarna gjorde en klart sämre match än i derbyt Daniel Zaar borde ju fått matchstraff 3 -3 målet föregås av en screen javisst men det år återigen Falk som är för vek i den situationen hade hellre sett Ollas-Mattson som sjunde back helt ärligt
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ja och nummer sju vart sämst på isen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av seppuko »

Skitskoj att läsa tråden från början nu när man kommit hem. Ok att man blir deppig eller får panikattacker, men vissa saker behöver man ju inte dela med sig. Titta på matchen och skriv av er efteråt istället.

Dagens plus går till Sören, Högström, Jocke. Saviano, Englund, lundberg förtjänar plus också. Många osynliga idag men de flesta gjorde jobbet i skymundan. Falk blandar och ger. Adam behöver bättre samspel mEd backar vid Rögles första mål, han måste få känna sig säker på att backen har sin gubbe så han kan gå ut och göra sig stor.

Tar vi Rögle borta? Kanske. Kanske inte. Hoppas!

Skickas från min iPad via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar