VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013
- Lee Harvey Oswald
Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 16/12 2013
Mmh, men som jag skrev, Serieuppehåll.4.9.5 skrev:fast vi har ju inte uppehåll utan riktigt jävla tuffa matcher framför ossLee Harvey Oswald skrev:Är livrädd, antecknar med lätt skakig hand i kalendern, 16:e december, hoppet återvände![]()
Något hände vid Nisses 2-0 mål och vid Jockes 5-0, jag knöt näven och sa -Jaah.
Otroligt synd att det återigen är serieuppehåll, sedvanlig DIF-tajming.
Vi skulle verkligen behövt tuffa på ett tag i spelschemat med detta självförtroende.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skit att Malmö ska vända sina matcher hela tiden.
Avskaffa tre mot tre.
Hear hear!Isabo skrev:Tålamod!
Och,
Fysatan vilken skillnad det är när det är bra domare på isen.
HATA miff.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Härlig åh så härligt, 5-0 borta mot vik kan man få en bättre julklapp.
- Lee Harvey Oswald
Precis, undrade just var det var kändes "fel" (förutom att DIF seglade iväg målmässigt och höll undan).Manijock skrev:Förövrigt, vilken extremt bra match av Lärking. Bästa jag sett från honom också! Inte ett fel, alla utvisningar är korrekta, varenda avblåsning är rätt. Inte bara på Vik utan även i tredje när Djurgårdarna står på hälarna och inte jobbar. Bra!
Det fanns en domare med känsla för spelet, sån oerhörd skillnad.
Känns direkt som en seriös liga helt plötsligt
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-12-16 21:38:49, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Äh de tappar poäng hemma mot troja. Räcker för mig. De hade typ 30 skott mer.Mattias_87 skrev:Skit att Malmö ska vända sina matcher hela tiden.
Vi får ta små steg så kan vi kanske gå om malmö.
Härligt. Vilken boost våra lån har vart. Kul att se att de egenskaper som har saknats så mycket verkligen gör skillnad. Ahlén också tillbaks, mumma.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Första gången jag hör att en domare säger vid skada att puckförande spelaren har ett eget ansvar när tacklingen kommer,
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lärking verkar ju vara en festlig kille. Liknar den där skurkbossen i Johan Falk-serien.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- diftobbe89
Ja Ahlén är en riktig beast på isen när han spelar som han gjorde idag, Hank också riktigt bra.sensei skrev:Härligt. Vilken boost våra lån har vart. Kul att se att de egenskaper som har saknats så mycket verkligen gör skillnad. Ahlén också tillbaks, mumma.
Spela fult
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongens bästa match, underbart att se:)
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Missade ju med 2.Honken skrev:3 mål borta mot VIK, i sådanna fall har DIF gjort det bra. VIK har 24 insläppta mål på 15 hemma matcher. 1,6 mål i snitt.BOMBOM BOUCHARD skrev:
3-3 känns som ett bra utgångsresultat, sedan garderar jag upp spelkupongen med något mål åt båda håll.
Defensiven är grunden till poäng idag.
3 insläppta=0 poäng
2 insläppta= kanske poäng
Attans

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hockey ska avgöras på isen.
Inte av vem som sitter på flisen.
10 minuters tystnad mot SHL:s vansinne
Skrev dom fel på sista banderollen? Det var väl ändå 60 minuters tystnad i hallen idag? En stor eloge till att absolut varenda VIK-supporter som stod bakom protesten. Det är faktiskt ganska imponerande.
Inte av vem som sitter på flisen.
10 minuters tystnad mot SHL:s vansinne
Skrev dom fel på sista banderollen? Det var väl ändå 60 minuters tystnad i hallen idag? En stor eloge till att absolut varenda VIK-supporter som stod bakom protesten. Det är faktiskt ganska imponerande.
- minalman
Du kan inte räkna bort danskarna.förevigtdjurgården skrev: Fortsätter vi på det här inslagna spåret är det matematiska, högst resonabla utgångsläget 3p till Västerås. Det förutsätter att vi vinner vår "extramatch", och att vi sen slår Västerås i nästa möte. Absolut inte omöjligt... Jag tror fan på det här! Men det har jag gjort länge å andra sidan..
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)